penzioneri za volanom
SVAKOG DANA NAS VOZE PENZOSI! Za volanom je njih 102, KRŠTENICA IM VEĆ POŽUTELA
Prema podacima Sekretarijata za javni prevoz broj šofera koji imaju više od 65 godina, a koji i dalje voze autobuse gradskim ulicama je 102
Od ukupno 4.946 vozača u javnom gradskom prevozu zaposlenih u GSP "Beograd" i kod privatnih prevoznika sa kojima Grad ima sklopljen ugovor, njih 102 vozi autobuse iako su odavno u penziji.
Zbog rigoroznih pravila kojih se godinama pridržavaju u GSP, svi penzioneri su uposleni kod privatnika.
Prema podacima Sekretarijata za javni prevoz koji su dostavljeni "Novostima", broj šofera koji imaju više od 65 godina, a koji i dalje voze autobuse gradskim ulicama je 102. Prema podacima koje nam je dostavio Sekretarijat, za volanom trolejbusa, tramvaja i autobusa je 363 vozača koja imaju od 61 do 65 godina.
Šofera čija je krštenica stara od 51 do 60 godina, ima 1.269. Čak 1.644 vozača, koji svakodnevno prevoze Beograđane, u starosnoj je grupi od 41 do 50 godina. Vozilima javnog prevoza upravlja 1.330 vozača starosti od 31 do 40 godina. Očekivano, samo 238 šopera u sistemu javnog prevoza imaju manje od 30 godina. Upravo oni, ali i kolege koje imaju do 40 godina najviše odlaze u inostranstvo. U Evropi, za posao koji bi radili ovde i platu koja nije veća od 80.000, preko granice dobijaju zarade veće od 2.500 evra.
Šoferi, koji zbog godina u penziju odu iz GSP, uhlebljenje odmah nalaze kod privatnika. Ulice poznaju, kao i sistem rada, pa ukoliko imaju važeću dozvolu i lekarsko uverenje o zdravstvenoj sposobnosti, bez problema sedaju za volan privatnih autobusa. I dok je pandemija virusa korona samo malo zaustavila odliv vozača, stručnjaci upozoravaju da nam najgore tek predstoji. Polasci neće biti održavani jer se vozilo pokvarilo, već zato što nema ko njime da upravlja.
Bonus video:
(Espreso.co.rs/Novosti.rs)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!