Beograd SE MENJA
AUTOBUSKA SE SELI NA NOVI BEOGRAD: Sve što treba da znate o novoj stanici i kad je POSLEDNJI ROK za preseljenje
Radove izvodi BAS, kao privatna firma, a Grad Beograd im samo pruža podršku
Dolazni peroni Beogradske autobuske stanice (BAS) izmešteni su 23. juna ove godine, na prostor iza bivše Glavne železničke stanice, ali će kompletan međugradski i međunarodni autobuski saobraćaj morati da bude preseljen na Novi Beograd do kraja 2020. godine!
- BAS ima rok do kraja 2020. da se preseli. To je logičan rok da sve profunkcioniše na Novom Beogradu. Uveren sam da će autobusi kretati i stizati na Novi Beograd od početka 2021. godine - rekao je Marko Stojčić, gradski urbanista, u Beogradskoj hronici RTS.
Kako je objasnio, “radove izvodi BAS, kao privatna firma, a Grad Beograd im samo pruža podršku”.
- Radovi su uveliko u toku - dodao je Stojčić.
Inače, oko ove nove Glavne autobuske stanice, koja će biti smeštene prekoputa sadašnjeg “buvljaka” (i on bi trebalo da bude izmešten u naredne dve godine) postoji mnogo nedoumica koje bi u narednom periodu trebalo da budu razrešene.
TERMINI
Radovi na novoj stanici BAS-a svečano su počeli u februaru 2018. godine, a kako je najavio tadašnji gradonačelnik Siniša Mali, rok za njihov završetak, kako stoji i na tabli na gradilištu, bio je 18 meseci, odnosno avgust ove godine.
Međutim, osim jednog manjeg dela, takozvanog aneksa smeštenog između stubova pristupnih saobraćajnica Mosta na Adi, malo šta je do sada urađeno.
GRADNJA
Nova stanica trebalo bi da se prostire na 13.000 kvadrata, a vrednost radova procenjena je na oko 25 miliona evra. Tu spada i već spomenuti aneks od 1.200 kvadrata koji je jedini manje-više gotov.
- Po završetku pripremnih radova počeće radovi na izgradnji peronskog prostora i parkinga za autobuse. Izgradnja stanične zgrade, orijentacione površine 13.000 m2, počinje početkom 2020. - rekli su za “Blic” pre nekoliko meseci iz BAS-a.
BG NA VODI
Kompletan projekat selidbe Beogradske autobuske stanice na Novi Beograd uslovljen je “Beogradom na vodi”, odnosno tempom njihove gradnje. Dolazna stanica morala je da bude izmeštena ove godine jer su na tom mestu već počele da niču nove zgrade.
ŽELEZNIČKA
Kada je prvobitno pompezno najavljivan kompletan projekat, govorilo se da bi jedna do druge trebalo da budu Beogradska autobuska stanica i nova železnička stanica. Sa raznim objektima komercijalnog karaktera poput tržnog centra, hotela... I sve to na ukupnoj površini od 180.000 kvadratnih metara.
Međutim, poslednjih godina Prokop je u centru pažnje, a o železničkoj stanici na ovom prostoru se slabo govori.
SELIDBA
Jedino što se promenilo poslednjih godina je mesto na koje stižu prigradski, međugradski i međunarodni autobusi u srpsku prestonicu. Umesto na prostor kod bivše zgrade “Simpa” i hotela “Bristol”, dolazni peroni su pomereni sa druge strane Starog savskog mosta, iza bivše Glavne železničke stanice, ali i u neposrednoj blizini odlaznih perona BAS-a. U međuvremenu srušena je i stanica “Laste”.
BROJKE
Beogradska autobuska stanica a.d. počela je rad 1966. godine na lokaciji u Železničkoj br. 4 uz Glavnu železničku stanicu.
- BAS danas ima 700 zaposlenih radnika. Stanica dnevno prihvati 22.000 putnika u 1.800 autobusa, što na godišnjem nivou čini devet miliona putnika u 720.000 autobusa - kažu iz BAS-a.
Bonus video:
(Espreso.co.rs/Blic)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!