U BEOGRADU SVAKI DRUGI LIFT TREBA DA SE MENJA zbog zastarelosti, a cena novog je PRAVO BOGATSTVO
Problem predstavljaju i godine “staža”, odnosno činjenica da su liftovi u Srbiji u proseku stari 44 godine, Foto: Foter / Flickr / Sabs

staro za novo

U BEOGRADU SVAKI DRUGI LIFT TREBA DA SE MENJA zbog zastarelosti, a cena novog je PRAVO BOGATSTVO

Zamena lifta koji pokriva 29 stambenih jedinica u objektu košta oko 30.000 evra

Objavljeno:

U Beogradu ima oko 13.500 liftova, od kojih bi njih 7.000 zbog zastarelosti trebalo da bude zamenjeno, obelodanjeno je u Privrednoj komori Beograda.

- JP “Gradsko stambeno” održava 6.500, Vojno stambeno oko 2.000, a oko 3.000 vlasnika stanova ugovorilo je sa privatnim firmama održavanje liftova. Blizu 2.000 se uopšte ne održava, a koristi se ili se ad hok održava i oni više nemaju ateste da bi radili - rekao je v.d predsednika Privredne komore Beograda Aca Popović.

Problem predstavljaju i godine “staža”, odnosno činjenica da su liftovi u Srbiji u proseku stari 44 godine, a prosečno upotrebno vreme jednog lifta je 25 godina.

Polovina od ukupnog broja liftova je u glavnom gradu Srbije, a problematični liftovi su rađeni pre 40 ili 50 godina. Svako dalje odlaganje problema dovešće nas u situaciju da se ovaj broj samo uvećava. To je velika investicija i moramo biti svesni da smo otkupom stanova postali vlasnici i svih zajedničkih prostora, kao i liftova koji moraju da se održavaju - rekao je Popović.

Kada je reč o troškovima zamene liftova, Popović kaže da zamena lifta koji pokriva 29 stambenih jedinica u objektu košta oko 30.000 evra. To znači da bi u Beogradu troškovi po jednom stanu iznosili oko 1.000 evra.

- Ovo nije samo ekonomsko, već pre svega i socijalno pitanje budući da u višespratnicama žive i stari, nemoćni ljudi, osobe sa invaliditetom, mala deca... Što se tiče cene, prosečno je po liftu potrebno oko 30.000 evra - rekao je Ljuban Todić iz JP “Gradsko stambeno” i dodao da je prosečno upotrebno vreme jednog lifta 25 godina, a da su liftovi u našoj zemlji stari više od četiri decenije.

LIft
LIft foto: Zorana Jevtić

Osim finansijskog aspekta, Todić ukazuje i na problem kadrovskih mogućnosti, odnosno nedostatak servisera i instalatera liftova.

- Početkom devedesetih se školovala poslednja generacija lift montera. Ipak je reč o specifičnoj spravi koja zahteva mašince, poznavanje mašinstva, elektrotehnike, automatike i najcelishodnije rešenje bi bilo otvaranje bar dva odeljenja u školama u Beogradu za lift montere - objašnjava Todić.

Kako kaže, oni bi odmah imali posao po završenom školovaju budući da firme koje se bave održavanjem takodje imaju velike potrebe da zaposle nove kadrove.

- To je možda i veći problem od finansiranja, jer čak i da nađemo sredstva ne bi imao ko to da uradi!

BONUS VIDEO:

(Espreso.co.rs/Agencije)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.