GRAĐANI NEZADOVOLJNI
U CRNU GORU VOZOM SA ZABORAVLJENE STANICE: Posetili smo Topčider i uverili se u muke s kojima se turisti, ali i Beograđani suočavaju (FOTO)
Odvijanje železničog saobraćaja u Beogradu i zvanično je izgubilo smisao
Odnedavno svi koji se zapute na crnogorsko primorje kreću sa stanice Topčider. Stanica koju su nekada koristili sprski vladari postala je "glavna" stanica za najprometniju železničku liniju ka Crnoj Gori, Beogard - Bar.
Ova stanica s radom je počela daleke 1884. godine. Ona je tada bila glavna stanica za srpske vladare iz dinastija Obrenović i Karađorđević i njihove porodice. Sa nje je u potonjim decenijama polazio i čuveni Titov "Plavi voz".
Godinama kasnije, pak, ova stanica nije imala posebnu važnost u železničkom životu Srbije. Ipak, od 16. juna stanica "Topčider" postala je polazna stanica za vozove koji idu do Bara.
Građani uglavnom nisu zadovoljni novom polaznom tačkom voza za crnogorsko primorje.
Ekipa Espresa uputila se ka Topčideru kako bismo proverili u kojoj meri je ova stanica adaptirana za putnike.
Važno je naglasiti da sama stanicu nije u potpunosti osposobljena za korišćenje. Za građane veliki problem predstavlja to što do Topčiderske stanice saobraća samo tramvaj na liniji 3. (ova linija saobraća od kružnog toka Bogoslovija, do Vukovog spomenika Ruzveltovom, zatim Bulevarom kralja Aleksandra, pa Beogradskom do Slavije, Nemanjinom, Savskom, pored Mostarske petlje i Mosta na Adi. Zatim slede Topčider, Košutnjak i preko Rakovice poslednja stanica je u Kneževcu). A s obzirom da je putnička sezona u toku, potrebo je bar sat vremena iz centra grada do Topčidera.
Praking mesta ne postoje, bar ona označena, ali u blizini tramvajske stanice ima dosta prostora koji se može iskoristiti za pakiranje "na svoju ruku".
Karte putnici ne kupuju u glavnoj stanici Topčider, već u pomoćnoj zgradi, koja je nedavno osposobljena za rad. Postoji samo jedna blagajna, čekaonica i toalet, dok je na peronu postavljena rampa za osobe sa invaliditetom.
Stanična zgrada je za putnike "zapečaćena", odnosno, nije dozvoljen ulaz.
Jedina prodavnica je na tramvajskoj stanici, a u blizini pomoćne zgrade u kojoj se nalaze blagajna i toalet, postoji i restoran.
Međunarodni dnevni voz ka Baru polazi iz stanice "Topčider" u 9.21, a večernji u 21.21 čas.
Putnici koji tovare automobile na voz moraju da budu u stanici "Topčider" najkasnije dva sata pred polazak voza. Upravo vozovi koji idu ka crnogorskom primorju nisu mogli u "Prokop", jer kako su ranije naveli nadležni, stanica koja će biti buduća centralna beogradska železnička, nije predviđena za utovar automobila.
Što se građana tiče, odvijanje železničog saobraćaja u Beogradu i zvanično je izgubilo smisao, a svakako će trebati vremena dok se ljudi ne navinku na novu organizaciju železnice.
Turisti s kojima smo razgovarali ističu da većina traži smeštaj u samom centru Beograda i da je velika prednost bila to što su Glavna autobuska i železnička stanica bile u samom centru. Međutim, sada se, kako kažu, radije odlučuju za autobus kao prevozno sredstvo, jer do Topčidera ili Prokopa ne znaju da stignu.
Takođe, u razgovoru sa nekolicinom Beograđana, uverili smo se da oni koji žive u glavnom gradu, teška srca prihvataju izmeštanje Glavne železničke stanice, koja je radila pune 134 godine.
Goran Vesić najavio je da će Beograđani sada moći lakše da stignu do Železničke stanice Topčider budući da će biti uvedene dve nove linije gradskog prevoza, autobuska 38A i tramvajska 3L, a kada će se to dogoditi, ostaje da se vidi.
Jedno je sigurno, potrebe "Beograda na vodi" i pomeranja saobraćaja na "Prokop" učinili su da glavna železnička stanica koja je služila svrsi skoro dva veka, postane sablasan prizor. Prema planu nadležnih, ona će postati muzej istorije nastanka srpske države.
BONUS VIDEO:
Ipsovest iseljenika sa Kosova!
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!