posle nam je đavo kriv
VOZAČI GSP RADE ŠEST DANA PO VIŠE OD 8 SATI! Voze nas preumorni, KO JE KRIV ZA OVO?!
Teško je i kada po čitav dan nema vremena ni za petominutni predah na okretnicama, uglavnom svaki dan na poslu provodi i više od osam sati
Više od 300 vozača beogradskog Gradskog saobraćajnog preduzeća, zaposlenih u pogonu Kosmaj, u poslednje vreme voze po šest dana bez prekida i duže od osam sati dnevno. Gotovo niko od njih ne uspeva da se odmori 33 sata u kontinuitetu - kako zakon propisuje.
U sindikatu SOS GSP-a kažu da se na taj način krše prava radnika, ali i da je zbog umora vozača ugrožena bezbednost putnika u gradskom prevozu.
Vozač na liniji 89 Aleksandar Vojisavljević- nekoliko puta dnevno stotine putnika prevozi od Vidikovca do Novog Beograda i nazad. Kaže odmor je u njegovom poslu neophodnost, a ne luksuz. Ipak, ovog meseca, radi gotovo bez prestanka - jer su mu u firmi dodelili samo jedan slobodan dan u nedelji.
Jesu li putnici bezbedni sa tobom, s obzirom koliko odmaraš, odnosno ne odmaraš?
"Pa šesti dan, baš, teško".
Teško je i kada po čitav dan nema vremena ni za petominutni predah na okretnicama, uglavnom svaki dan na poslu provodi i više od osam sati. Na ovakvoj vrućini, kada su česti i kvarovi klima uređaja u autobusima, posledice su neizbežne.
"Na semaforima duboki treptaji postaju sve duži, oseća se malo i nervoza, češkanje, promena položaja tela - to putnici primećuju, to je baš onako neprijatno, jednostavno ne osećam se ni ja bezbedno, a kamoli neko koga vozim", kaže vozač i poverenik sindikata SOS GSP Aleksandar Vojisavljević.
Za inspekciju u gradskom saobraćajnom preduzeću zadužen je MUP. Pored redovnih, na odmet ne bi bile ni vanredne kontrole, kažu u Komitetu za bezbednost saobraćaja i dodaju da bi svako ko se igra životima putnika trebalo da odgovara.
"Treba imati u vidu da su autobusi vozila koja imaju masu 20 tona i više. U slučaju da vozač autobusa napravi grešku, to može imati kobne posledice i po ostale učesnike u saobraćaju. Vozač autobusa koji nije odmoran može se nazvati tempiranom bombom", smatra Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
U GSP-u nam nisu odgovorili zašto više od 300 vozača u pogonu Kosmaj umesto dva, nedeljno imaju jedan slobodan dan? U sindikatu kažu da i bez tog odgovora, znaju šta je po sredi.
"Osnovni razlog jeste nedovoljan broj vozača i procedura kojom Grad Beograd onemogućava GSP-u da zaposli nove vozače, međutim, to ne sprečava menadžment da zaposli na nekim drugim mestima koja nisu izvršilačka, nove ljude", kaže stručni saradnik sindikata GSP Ivan Banković.
Da je sve manje bezbednosti, a više saobraćajnih nezgoda u kojima učestvuju autobusi GSP-a pokazuje i statistika tog preduzeća. U sindikatu kažu da je broj saobraćajki poslednjih godina, prema evidenciji GSP-a, veći za pet do sedam odsto.
Međutim, taj broj može biti i veći, pošto zasebne evidencije o nezgodama u kojima učestvuju autobusi za gradski prevoz vodi i policija, a i ministarstvo saobraćaja.
(Espreso.co.rs / N1)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!