![Aleksandar Šapić u obilasku novog kružnog toka u Pop Lukinoj: Građani će brže stizati sa jednog na drugi kraj grada](/data/images/2024/10/04/13/1535233_aa_ls.jpg)
sređivanje prestonice
Aleksandar Šapić u obilasku novog kružnog toka u Pop Lukinoj: Građani će brže stizati sa jednog na drugi kraj grada
On je istakao da su u toku leta završeni radovi u ovom delu Karađorđeve ulice, od Brankovog mosta do početka Bulevara vojvode Bojovića
Gradonačelnik Aleksandar Šapić je obišao završene radove u Karađorđevoj ulici i novi kružni tok u Pop Lukinoj.
Novoformirani unutrašnji magistralni prsten povećaće protočnost saobraćaja od Brankovog mosta do početka Bulevara vojvode Bojovića i smanjiti gužve jer će, koristeći ovu obilaznicu, građani daleko brže stizati s jednog na drugi kraj grada nego kada voze kroz centar, rekao je danas gradonačelnik Aleksandar Šapić prilikom obilaska novog kružnog toka u Pop Lukinoj i završenih radova u Karađorđevoj ulici.
![Kružni tok](/data/images/2024/10/04/13/1535245_sdasdfdfdsfds-aa_ff.jpg?ver=1728041554)
On je istakao da su u toku leta završeni radovi u ovom delu Karađorđeve ulice, od Brankovog mosta do početka Bulevara vojvode Bojovića.
– Pre svega, urađeno je spuštanje kod Pop Lukine ulice, kao i kružni tok koji smo uradili jer je saobraćajnica bila izuzetno kompleksna. Proširili smo Crnogorsku ulicu, pomerili smo vozila koja su bila praktično na kolovozu, probili skretanje desno u Karađorđevu. Pored toga, ovde smo potpuno presvukli asfalt i sklonili kocku koja je bila neuslovna za saobraćaj koji ovde funkcioniše i koji će tek da funkcioniše. Na raskrsnici Pariske i Vojvode Bojovića i Karađorđeve smo pomerili pumpu, proširili raskrsnicu, napravili po dve trake i učinili da deo koji je drastično kočio saobraćaj u ovom delu grada i na ovaj način postane protočan. Ukinuli smo tri semafora koji su bili bespotrebni i učinili da ova ulica bude upravo ono što i treba da bude, jedna od tranzita i malih obilaznica oko centra grada – rekao je Šapić.
![Aleksandar Šapić](/data/images/2024/10/04/13/1535234_aa2_ff.jpg?ver=1728041600)
On je apelovao na sve vozače koji idu od Novog Beograda i prelaze u stari deo grada, isključivanjem u Karađorđevoj ulici, da koriste ovaj tranzit ulaskom u Vojvode Bojovića.
– Prolaskom oko Kalemegdana vozači stižu do Ulice cara Dušana, čak i do Francuske, dva i do tri puta brže nego da idu kroz Terazijski tunel i putem koji najveći deo Beograđana koristi. Prosto, to je jedna vrsta navike jer je ovaj deo grada uvek bio „zapetljan”, a mi sada sve radimo da povećamo protok saobraćaja i da možete da zaobiđete centar grada i stignete brže – rekao je gradonačelnik.
![Kružni tok](/data/images/2024/10/04/13/1535240_aa12_ff.jpg?ver=1728041621)
Takođe je najavio za jesen, a u skladu sa vremenskim prilikama, nastavak proširenja Bulevara vojvode Bojovića.
– Želimo da imamo po dve saobraćajne trake u jednom smeru oko Kalemegdana, sve do Ulice cara Dušana. Time ćemo omogućiti da se magistralno povežu centar grada sa donjim Dorćolom, i u nastavku sa Ulicom 27. marta, a da pritom vozači izbegnu Terazijski tunel. Takođe je sa preduzećem „Beograd na vodi” dogovoreno da se od naredne godine gradi još jedna saobraćajnica koja će imati isključenje iz Karađorđeve ulice i koja će ići paralelno sa rekom Savom. Ona će prolaziti ispod Starog savskog mosta, kao i budućeg novog mosta, te se u nastavku ulivati u Bulevar Vudroa Vilsona, a dalje tom trasom sve do Gazele i dalje ka Sajmu i Obrenovačkom putu. Svrha je povećanje protoka saobraćaja, naročito u centru grada, kao i smanjivanje broja motornih vozila u najužem gradskom jezgru – rekao je Šapić.
![Aleksandar Šapić](/data/images/2024/10/04/13/1535235_aa3_ff.jpg?ver=1728041653)
Plan je da se naredne godine završi projekat zatvaranja za kolski saobraćaj deonice uz Kalemegdan, kako bi se preko Knez Mihailove on pešački povezao sa Terazijama. Podsetio je i da je ideja da se „šatl” vozilima spajaju dve stare linije „dvojke”, tako da neće biti „presečena”.
![Pogled na kružni tok](/data/images/2024/10/04/13/1535251_aa-aleksandra-s_ff.jpg?ver=1728041735)
– Mislim da će sve što smo uradili i što ćemo uraditi drastično promeniti saobraćajnu percepciju i saobraćajnu arhitekturu u ovom delu Beograda. Koristeći ovu obilaznicu građani će daleko brže stizati s jednog na drugi kraj grada nego kada voze kroz centar – naveo je Šapić.
Bonus video:
(Espreso/Beoinfo/Preneo D.M.)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!