beograd
"SVE SPREMNO, PUTNICI NEĆE NI OSETITI!" Nova stanica u funkciji od nedelje, uvode se VELIKE NOVINE
Na raspolaganju će im biti i potpuno funkcionalan i moderno opremljen privremeni stanični objekat
Još samo nekoliko dana ostalo je do trenutka kada će svi međugradski autobusi biti preusmereni na novu Beogradsku autobusku stanicu u Bloku 42 u Novom Beogradu. Finalne pripreme za preseljenje su u toku, na staroj stanici se uveliko dele obaveštenja o preseljenju i flajeri sa uputstvima kako doći na novu lokaciju.
Direktor Marketinga BAS-a, Željko Pavićević, navodi da svi radovi i pripreme teku po planu, a da se osoblje uveliko navikava na novu lokaciju.
- Spremni smo za veliki dan, 29. septembar. Naši biletari svakodnevno posećuju novu lokaciju kako bi se adaptirali na buduće poslovne procese, na prostor. Jer, prosto u jednom danu, odnosno u jednoj noći, prestaće sa radom stanica u Železničkoj 4 i otpočeće na Novom Beogradu - kaže Pavićević i dodaje da putnici i korisnici praktično neće osetiti preseljenje.
- To je i najveća prednost našeg sistema, što u trenutku kada se sa stare stanice bude otpratio poslednji autobus i ugasio sistem, počeće sa radom nova stanica u Bloku 42, kao da je tamo sve vreme - objašnjava Pavićević.
I koordinator radova, Dejan Spasić, je optimista i smatra da putnici neće biti ni malo uskraćeni, a evo šta će ih dočekati u Bloku 42.
Pored modernog staničnog platoa sa ukupno 65 perona, gde su na jednom mestu obuhvaćeni polazni i dolazni peroni, što decenijama nije bio slučaj na staroj stanici, prisutan je i parking za putnike sa 186 mesta, kao i pripremni parking za 80 autobusa.
Na raspolaganju će im biti i potpuno funkcionalan i moderno opremljen privremeni stanični objekat koji izlazi na plato autobuske stanice i koji će se, nakon izgradnje Glavne autobuske stanične zgrade koristiti kao prostor za prigradski saobraćaj.
Taj privremeni objekat će imati nešto manji broj šaltera a razlog tome je postavljanje kartomata koji će putnicima znatno olakšati kupovinu karata i praktično eliminisati gužve na šalterima. Takođe, najavljena je mogućnost online kupovine karata.
Unapređeni kapaciteti i daleko veća funkcionalnost
Jedan od glavnih problema glavne autobuske stanice u Železničkoj 4 bio je nedostatak prostora za taksi stanicu, što je sada rešeno izgradnjom 25 parking mesta za taksi vozila. Kada se pogledaju ove brojke, jasno je da nova stanica ima drastično unapređene kapacitete, a poseduje i daleko veću funkcionalnost.
Po završetku druge faze izgradnje, putnici će na korišćenje dobiti jednu od najmodernijih i najfunkcionalnijih staničnih zgrada u Evropi. U pitanju je savremeno, funkcionalno, a kroz prateće zgrade i komercijalno rešenje za kompletno saobraćajno čvorište na Novom Beogradu, čime će se rešiti uređenje i povezivanje autobuske i železničke stanice.
Evo kako će izgledati Beogradska autobuska stanica: Rame uz rame sa svetskim metropolama!
Nova stanica je infrastrukturno odlično povezana sa glavnim gradskim saobraćajnicama, što garantuje lakši pristup različitim vidovima prevoza uključujući automobile, autobuse, tramvaje i vozove. Integracija sa železničkom stanicom Novi Beograd, blizina motoputa (bivši auto-put kroz Beograd) i direktna veza sa Aerodromom "Nikola Tesla" omogućiće putnicima da lakše i brže stignu do odredišta bez obzira na to odakle dolaze i gde su se uputili. Osim toga, biće pogodnija i za sve one koji čekaju pakete iz cele Srbije jer će pristup samoj stanici biti daleko lakši, što će ubrzati proces slanja i preuzimanja pošiljki.
Saobraćajni master plan za Beograd
Izmeštanje stanice je deo sveobuhvatnog saobraćajnog master plana za Beograd koji za cilj ima da saobraćaj u srpskoj prestonici učini održivim, odnosno da javni prevoz, biciklisti i pešaci konačno dobiju primat nad putničkim automobilima. Na taj način se Beograd transformiše u moderan i ekološki održiv grad, koji pruža bolji kvalitet života svojim građanima i bolje iskustvo svojim posetiocima.
(Espreso)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!