Internet prevara
BEOGRAĐANKA PLATILA 2 KLIME i BOJLER, A STIGAO SAMO NOSAČ: "Pare mi još nisu vratili, čekam 2 meseca!"
Internet prevare nisu retka pojava, ali dosta stvari obično mora da se poklopi ako neko ko je izgubio novac kupovinom preko interneta da bi ono što je uložio dobio nazad.
Jedna naša čitateljka je putem interneta u poznatoj internet prodavnici tehničke robe poručila dva klima uređaja, bojler i nosač televizora, a posle gotovo mesec dana na adresu je stigao samo – nosač.
Pošto su i po pravilima firme svi rokovi već tada probijeni, ona je odlučila da pokuša da problem reši kako je najbolje znala i umela.
- Porudžbina nije bila mala. Sva ova roba je sa dostavom ukupno koštala 95.000 dinara, što je mnogo više nego što neki u Srbiji za mesec dana i mogu da zarade – počinje ona razgovor za naš portal.
Dva dana pre nego joj je dostavljen nosač, trgovac joj je javio da bojler više nije dostupan u onlajn prodaji, a da u narednom periodu nemaju planove da istu seriju uopšte nabave. Tom prilikom je od prodavnice dobila odgovor da će joj ova stavka sa liste biti refundirana.
Nakon još jednog razgovora i kašnjenja banke prilikom isplate, novac za bojler je vraćen, ali se i posle više od mesec dana nije nazirala isporuka dve poručene klime, koje su bile najskuplja naručena stavka sa cele porudžbine, ukupne vrednosti od preko 70.000 dinara.
ODUSTANAK
Naša sugrađanka je u tom momentu rešila da par dana pred Novu godinu odustane od kupovine, pošto je uredno firmu zamolila da joj novac za klima uređaje bude refundiran, na šta su oni imali odgovor da tako nešto nije moguće s obzirom da “uređaji nisu vraćeni na lager firme“. Gde su oni u međuvremenu završili i da li su uopšte i bili u ponudi, za sada nije poznato.
Čitateljka Kurira je sada već krajem januara definitivno digla ruke od kupovine, iako je novac koji je imala na računu radi plaćanja robe rezervisala kako bi transakcije bile obavljene u šest mesečnih rata. U međuvremenu je i potražila pomoć od Tržišne inspekcije, od koje takođe za sada nema odgovor.
- Ukoliko je prodaja obavljena putem neke društvene mreže i pritom sklopljena sa bilo kim ko pritom ne poseduje neku registrovanu firmu, onda prosto nema pomoći, ali ukoliko iza prodavca stoji kompanija registrovana u APR-u, stvar je dodatno drugačija te oštećeni ima mogućnost da preko Tržišne inspekcije i policije zatraži očuvanje svojih prava i da u slučaju prevare refundira uložen novac – istakao je za Kurir, Dejan Gavrilović izOrganizacije potrošača udruženja bankarskih klijenata “Efektiva“.
Internet prevare su postale naša svakodnevica te je onda pitanje da li je i poznato ime firme na tržištu dovoljno jak razlog za kupovinu koja izostavlja susret “oči u oči“.
Bonus video:
(Espreso/KurirBiznis/RadojkoVratonjić/Prenela T.Š.)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!