JELENA ŽIVI U PRIZEMLJU, A MORA DA PLAĆA ODRŽAVANJE LIFTA: Pitali smo profesionalnog upravnika KAKO JE OVO MOGUĆE
Ljubiša Banovački, Foto: Printscreen/Youtube/Novo jutro, Aleksa Petrović

ima li prava na žalbu

JELENA ŽIVI U PRIZEMLJU, A MORA DA PLAĆA ODRŽAVANJE LIFTA: Pitali smo profesionalnog upravnika KAKO JE OVO MOGUĆE

Proveravali smo da li je beograđanka koja živi u prizemlju zgrade u obavezi da plaća održavanje lifta koji ne koristi

Objavljeno:
Jovana Nedeljković

Oni koji žive u soliterima, a posebno oni koji žive na višim spratovima znaju koliko je važno da je lift u funkciji. Većina stambenih zgrada u Srbiji ima liftove koji su stari i po nekoliko decenija pa se zbog dotrajalosti i često kvare.

Svakog meseca na objedinjenoj naplati u sklopu računa za Infostan naša čitateljka iz Beograda, Jelena Vukosavljević, već godinama unazad plaća održavanje lifta.

Ovo uopšte ne bi bilo neobično da ona ne živi u prizemlju zgrade. Kako kaže, smatra da joj se naplata vrši bez osnova.

Lift
Liftfoto: Profimedia

Ja u taj lift praktično ne kročim nikada. Jeste da 200 dinara na mesečnom nivou nije puno, ali ja tu cifru plaćam svakog meseca već više od 10 godina, pa vi izračunajte", objašnjava Jelena za Espreso.

Troškovi za održavanje zgrade može biti prilično izazovna stavka na računu, i razlikuje se po nekoliko faktora.

Cena zavisi od kvadrature, starosti zgrade, kvadraturi stana, da li ima lift, obezbeđenje, itd...

Za državanje zgrade zaduženo je Javno preduzeće "Gradsko stambeno" koje svoje usluge naplaćuje preko uplatnica firme Infostan.

O tome da li Jelena ima prava na žalbu i šta sve podrazumeva održavanje zgrade razgovarali smo sa predsednikom Udruženja profesionalnih upravnika, Ljubišom Banovačkim.

Ljubiša Banovački
Ljubiša Banovačkifoto: Printscreen/Youtube/Novo jutro

Kako kaže naš sagovornik, Zakon o održavanju stambenih zgrada obavezuje sve vlasnike stanova da učestvuju u plaćanju tekućeg i održavanja.

Svi stanari, bez obzira na kom su spratu ili koliki stan imaju, kroz redovno održavanje plaćaju održavanja lifta, kanalizacija, krova i oluka. To su zajednilki delovi zgrade i svi stanari učestvuju u tom plaćanju", objašnjava Banovački.

Navodi i da nisu retki slučajevi da se stanari žale na to što ne koriste lift, a plaćaju njegovo održavanje ili ne koriste ulaz zgrade, a plaćanju čišćenje ulaza.

"Često se dešava da se vlasnici lokala koji se nalaze na bočnim delovima zgrade žale da praktično ne koriste ni ulaz zgrade, ni lift, a u obavezi su da plaćanju čišćenje i popravke. Mi im samo najjednostavnije objasnimo tako što im pokažemo da se i oni nalaze ispod istog krova kao i svi ostali stanari i da se ne mogu praviti ustupci i uglavnom ne bude dubljih problema", objašnjava Banovački.

Zgrada
Zgradafoto: Aleksa Petrović

U vezi sa primerom naše čitateljke navodi da ona može lift da koristi da ode do tavana, ili kod komšije na neki od viših spratova i dodaje da bi, ukoliko se pravi ustupak u njenom slučaju, morao da se pravi ustupak i kada bi se izlila kanalizacija i prizemlju gde ona živi, a da odgušenje ne moraju da plaćaju oni koji žive visoko i kojima praktično ne može da se izlije kanalizacija.

Zato su u obavezi svi koji žive ispod istog korva da u sklopu redovnih održavanja plaćaju određene cifre za tu namenu.

Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i propisima Zakona o javnom informisanju i medijima.

Bonus video:

01:57

BUBAŠVABE, SMRDIBUBE I PACOVI MUČE STANARE JEDNE ZGRADE: Upravnik zgrade kaže da REŠAVAJU probleme na vreme (KURIR TELEVIZIJA)

(Espreso)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.