nova aplikacija
POZNATO KO PRAVI NOVU APLIKACIJU ZA GRADSKI PREVOZ: Evo šta će sve biti OBUHVAĆENO NJOM!
Nabavkom je predviđeno da se oprema i softversko rešenje postavi u 1.600 vozila gradskog prevoza, u nekoliko garaža i na jednoj lokaciji kontrolno-operativnog centra
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić je, govoreći o novom sistemu naplate gradskog prevoza u Beogradu, naveo da više nema validatora u vozilima, kao ni ulaska na prednja ili zadnja vrata, te da nema ni kupovine karata kod vozača. Karte je, za sada, moguće kupiti SMS porukom, a uskoro će to biti moguće i putem aplikacije.
- Nosilac posla izrade aplikacije biće Telekom Srbija kroz "Beograd smart siti – Pametno upravljanje javnim prevozom" - rekao je Šapić.
Sistem, kako je naveo "ostavljamo u rukama države".
- Oni će nam obezbediti GPS sistem uređaje, kompletan sistem praćenja autobusa, obračun pređenih kilometara i optimizaciju kretanja vozila, kao i aplikaciju za praćenje javnog prevoza. Procena je da bi ovo trebalo da bude gotovo za mesec do mesec i po dana. Dok to ne bude spremno imaćemo, kao što je i ranije funkcionisalo, otpravnike koji će na početnim stanicama brojati autobuse. Tako ćemo ručnim putem voditi evidenciju vozila – rekao je gradonačelnik Beograda.
Građani će imati mogućnost kupovine karata i u papirnoj formi.
- U prvom "talasu", koji podrazumeva kupovinu karte u papirnoj opciji, to će moći da se učini na deset prodajnih mesta, a tokom leta i na najmanje 250 kioska na najprometnijim stanicama, po utvrđenim cenama - naveo je.
Podsetimo, JKP Naplata prevozne usluge Beograd obustavilo je tender za implementaciju rešenja za monitoring i obračun u javnom prevozu, a kojim je bila predviđena nabavka softvera i opreme, kao i ugradnja opreme u vozila javnog prevoza.
- Naručilac je na osnovu informacija koje su mu postale poznate u toku sprovođenja postupka javne nabavke – Implementacija rešenja za monitoring i obračun u javnom prevozu – kroz pitanja i sugestije zainteresovanih lica u postupku javne nabavke dostavljenih putem Portala javnih nabavki, došao do saznanja da postoji mogućnost iznalaženja alternativnih, boljih i drugačijih rešenja kojima bi se efikasnije obavljao monitoring i obračun u javnom prevozu u Beogradu - navodi se u оdluci o obustavi.
Podsetimo, javnom nabavkom planirana je implementacija jedinstvenog sistema koji se sastoji od: opreme – koja se instalira u vozila javnog prevoza, senzora – koji postoje na vozilu, mobilnog telefona vozača – koje prevoznik poseduje i koje duže vozači, komunikacione mreže – radio mreža u opsegu od 175 MHz do 900 MHz, softvera sa modulima za monitoring i obračun prevoza angažovanih prevoznika – koji se instalira u kontrolno-оperativni centar naručioca, kao i vozilo – autobusi, trolejbusi i tramvaji u vlasništvu anagžovanih prevoznika na teritoriji grada Beograda.
Nabavka je obuhvatala i ugradnju potrebne, specijalne opreme na vozila javnog prevoza za prikupljanje informacija u realnom vremenu i monitoring vozila. Oprema se sastoji iz komunikacionog modula, kontrolnog modula i periferije aerosola za gašenje i zaštitu elektronske opreme i instalacija oko mesta gde je ugrađena oprema u vozila prevoznika.
Nabavkom je predviđeno da se oprema i softversko rešenje postavi u 1.600 vozila gradskog prevoza, u nekoliko garaža i na jednoj lokaciji kontrolno-operativnog centra.
Bonus video:
(Espreso/ekapija)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!