promene
ŠVERCOVANJU U GRADSKOM PREVOZU SE BLIŽI KRAJ?! Uskoro stižu NOVA PRAVILA koja se BEOGRAĐANIMA neće dopasti
Šapić je više puta isticao je da je konačno došlo vreme da se uvede red kada je u pitanju poboljšanje usluge u javnom prevozu, a samim tim i naplata karata
Na sutrašnjoj sednici Skupštine grada Beograda naći će se rešenje o raskidu ugovora sa kompanijom "Kentkart", koja je zadužena za naplatu karata u javnom gradskom prevozu, a taj posao, ukoliko odbornici glasaju za, preći će na novoosnovano gradsko preduzeće JKP "Naplata prevozne usluge Beograd". Šta to tačno znači za građane koji koriste javni prevoz?
To bi trebalo da znači da smo na korak od rigoroznije kontrole, svođenju švercovanja na minimum, ali i uvođenju novih pravila koja će važiti u samim vozilima gradskog prevoza. Jer je ovo preduzeće osnovano prošle godine upravo bi se konačno podigla naplata, s obzriom na to da tek 20 odsto putnika plaća kartu.
Ono što se već uveliko najavljuje to su i novine u samim vozilima - ulaz na jedna, izlaz na ostala vrata i kondukteri. Kada će tačno ova pravila početi da se primenjuju, još nije poznato, s obzirom na to da je raskid ugovora sa Knetkartom tek sutra na dnevnom redu, a i da je i sam gradonačelnik Aleksandar Šapić više puta ponovio da "prvo mora da se podigne kvalitet usluge".
Već smo više puta pisali kako se u vozilima uvelilko razmeštaju validatori, a vrata su izlepljena nalepnicama - na kraćim autobusima, ulaz samo na prva vrata, na većim, odnosno zglobnim, uzlaz na prva i zadnja, izlaz na sva ostala.
Šapić: Mora da se uvede red
Šapić je više puta isticao je da je konačno došlo vreme da se uvede red kada je u pitanju poboljšanje usluge u javnom prevozu, a samim tim i naplata karata.
Kako je naveo, prema statistici, oko 800.000 ljudi koristi javni prevoz, a od tog broja svega oko 20 odsto svakog meseca plaća kartu.
- Mora da se osnuje novo preduzeće koje će se baviti naplatom karata i koje će raditi u sistemu javnog prevoza, ne samo u GSP-u, biće uključeno u čitav rad javnog prevoza. To javno preduzeće biće deo sistema javnog prevoza i učestvovaće u svemu što ćemo činiti da poboljšamo javni prevoz, a to podrazumeva potpunu kontrolu, naplatu karata i kontrolu svakog dinara - rekao je ranije Šapić najavljujući formiranje JKP "Naplata prevozne usluge Beograd" .
"Prvo da se podigne kvalitet usluge"
Što se tiče ulaska na jedna, a izlazak na druga vrata, što je Beograđanima poseban "trn u oku", Šapić je više puta ponovio da prvo mora da prođe određeni period i da se podigne kvalitet prevoza.
- Kako građani da ulaze na jedna, a izlaze na druga vrata ako ne mogu da se pomere u vozilu? Nemam više snage da reagujem na takve budalaštine - rekao je on sredinom prošle godine demantujući da će ovo pravilo startovati od januara.
- Krenuli smo da pomeramo validatore jer se spremamo polako. Napisaćemo gde je ulaz, a gde je izlaz, ali prvo moramo da stvorimo uslove. To će da potraje, idemo u tom pravcu, ali i da paralelno podižemo kvalitet prevoza. Prevoz mora da se plaća, ali da građani znaju šta plaćaju - istakao je gradonačelnik.
Cena karte ostaje ista
Kako su krajem prošle godine rekli Iz novoformiranog preduzeća "Naplata prevozne usluge Beograd", karta neće poskupeti narednih godinu, što uz kupovinu 100 novih zglobnih autobusa na gas turske može dovesti do većeg stepena svesti građana prilikom plaćanja prevoza, smatraju.
Podsetimo, 100 novih zglbonih autobusa na gas na ulicama grada je od novembra prošle godine.
- Preduzeće na čijem čelu sam baviće se pre svega naplatom, logistikom i rukovođenjem javnog prevoza putnika u prestonici - rekao je ranije direktor "Naplate prevozne usluge Beograd" Slaven Andrić i dodao:
"Ustanovili smo da možemo u frekventnim intervalima kada građani putuju na posao i vraćaju se da smanjimo gužve. Ako redukujemo red vožnje, tako što ćemo vikendom smanjiti broj polazaka i povećati broj polazaka u "špicu", možda ćemo uspeti da smanjimo gužve i da obezbedimo da putnici mogu da ulaze na prednja vrata. Moramo povećati naplatu karata, koja je sada svega oko 20 odsto, odnosno 120.000 građana izmiruje svoju obavezu".
Tada je najavljleno i da će "stalni boravak kontrolora od prve do krajnje stanice u početku će biti edukativnog karaktera", kako bi se putnicima skrenula pažnja na to da moraju kupovati karte.
(Espreso / Blic)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!