Kontrolori u svakom vozilu?
KOJA PRAVILA ĆE VAŽITI U VOZILIMA GSP-a OD 1. JANUARA? Gradonačelnik Šapić razrešio DILEMU!
Šapić je kazao i da su novi autobusi pušteni u saobraćaj, ali i da novi vozači nisu zapošljavani, jer je, kako je rekao, bilo dovoljno vozača u GSP
Kontrolori u svakom voziliu javnog gradskog prevoza i ulaz na prva i zadnja vrata, a izlaz na sva ostala, pravila su koja bi trebalo da zažive u Beogradu, najavljino je više puta, ali da li će se to i desiti već od 1. januara, kako su navodili beogradski mediji, dilema je koju je razrešio juče gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić.
- To sigurno neće biti uvedeno od 1. januara. Već sam rekao da mora da prođe određeni period i da podignemo kvalitet prevoza. Kako građani da ulaze na jedna, a izlaze na druga vrata ako ne mogu da se pomere u vozilu? Nemam više snage da reagujem na takve budalaštine - rekao je Šapić na konferenciji za novinare u Skupštini grada.
Ocenio je i da trenutno "nije realno" da u svakom vozilu GSP budu kontrolori.
- Krenuli smo da pomeramo validatore jer se spremamo polako. Napisaćemo gde je ulaz, a gde je izlaz, ali prvo moramo da stvorimo uslove. To će da potraje, idemo u tom pravcu, ali i da paralelno podižemo kvalitet prevoza. Prevoz mora da se plaća, ali da građani znaju šta plaćaju - isakao je gradonačelnik i dodao:
"Da pokušamo da kada dođemo u situaciju da je moguće da imamo tu kružnu cirkulaciju u prevozu - da uđete na prednja vrata, a izađete na srednja i obrnuto, da to bude cikulacija ljudi. Tamo gde postoje troja vrata, na prednja i zadnja da se ulazi, na srednja izlazi, a da validatori budu tamo gde je ulaz".
Takođe, naveo je da bi bilo idelano da u svakom autobusu postoje kontrolori, ali da to u ovom momentu nije realno.
Raskida se ugovor sa Kentkart
On je kazao da je u toku raskid ugovora sa kompanijom "Kentkart" o naplati karata u gradskom prevozu.
- Komplikovano je raskinuti ugovor koji je potpisan na 13 godina, ali će biti raskinut, samo moramo da budemo poptuno čisti. Uradićemo i racionalizaciju unutar GSP, preuzećemo kontrolore iz "Kentkarta" - kazao je Šapić i dodao da dok BusPlus nije "ušao na tržište" i preuzeo naplatu karata, naplata je bila oko 40 odsto, a danas je, po njegovim rečima, oko 20 odsto.
Šapić je na konferenciji odgovarajući na pitanja novinara šta je urađeno u prethodnom periodu kada je reč o unapređenju sistema javnog prevoza, rekao da novi vozači nisu zapošljavani zato što je, kako kaže, dovoljan broj vozača unutar GSP-a i za sada nema problema sa vozačima.
Naveo je da je javni prevoz u Beogradu dugo godina problem i da je sadašnja Gradska uprava počela da traži potencijalna rešenja, te je napomenuo da postoje linije javnog prevoza koje su danas češće nego što su bile pre nekoliko meseci.
- Ono što znam sigurno je da u nekim prigradskim opštinama, kao što je na primer Mladenovac, nemate više problem koji je bio pre dva, tri meseca da ljudi nemaju mesto da sednu ujutru kada kreću na posao, a sada je to promenjeno. Ima dovoljnan broj vozila baš u tim jutarnjim časovima - rekao je Šapić.
Šapić je kazao i da su novi autobusi pušteni u saobraćaj, ali i da novi vozači nisu zapošljavani, jer je, kako je rekao, bilo dovoljno vozača u GSP.
- Za sada nemamo problem sa vozačima. Naša ideja je da ih zadržimo da ne odlaze u inostranstvo tako što ćemo im povećati primanja. Mislim da će to od nove godine da bude značajno drugačije - rekao je gradonačelnik.
Kazao je da na nekim centralnim beogradskim ulicama ima više vozila na najopterećenijim linijama nego što ih je bilo ranije. Podsetio je da je nabavljeno 100 novih autobusa i dodao da će dispečerski centar biti kvalitetniji.
- Pokušavamo da maksimalno smanjimo troškove time što ćemo raditi racionalizaciju unutar gradskog saobraćaja i po pitanju kontrolora, jer ćemo ih sve preuzeti iz "Kentkarta". Pokušavamo da dovedemo javni saobraćaj u stanje koje će da bude prihvatljivo - zaključio je Šapić.
(Espreso / Blic / Kristina Radosavljević)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!