saobraćaj
ŠTA SE TO DEŠAVA SA GSP-OM? Dobro obratite pažnju na OVO
Ideja da sva vozila gradskog prevoza u Beogradu budu crvena, nije nova, jer su građani za ovu boju glasali još 2015. godine
Ovo je samo prva mera da pokažemo ljudima da moramo da krenemo od estetike, a da će se onda ići dubinski u rešavanje krupnijih problema u GSP-u i prevozu - istakao je nedavno gradonačelnik Aleksandar Šapić.
Sva vozila javnog gradskog prevoza u Beogradu od 1. oktobra trebalo bi da budu crvene boje, a prema najavama gradskih čelnika, do tog datuma bi reklame sa spoljašnosti autobusa, tramvaja i trolejbusa trebalo da budu uklonjene.
Naime, ova odluka usvojena je na nedavno održanoj sednici Skupštine grada Beograda, a gradonačelnik Aleksandar Šapić istakao je nekoliko puta da javni prevoz ne sme da liči na "Mikijev zabavnik", te da su prihodi od reklama na autobusima kao od 30 bilborda u Beogradu.
Tako će ubuduće sva vozila biti crvena, a ne šarena, kao što su uglavnom i bila pre lepljenja reklama po spoljašnosti.
Ipak, mesta za reklame biće u unutrašnjosti vozila, na mestima koja su za to predviđena.
- Ovo je samo prva mera da pokažemo ljudima da moramo da krenemo od estetike, a da će se onda ići dubinski u rešavanje krupnijih problema u GSP-u i prevozu. Da bismo mogli od građana da tražimo da plaćaju kartu, moramo najpre da "umijemo" naš gradski prevoz - istakao je nedavno Šapić.
Ideja da sva vozila gradskog prevoza u Beogradu budu crvena, nije nova, jer su građani za ovu boju glasali još 2015. godine, kada je na čelu grada bio Siniša Mali, a tadašnje rukovodstvo grada želelo je da se ujednači boja starih i novih vozila.
Ipak, i dan danas na ulicama saobraćaju zeleni švajcarski i šareni španski tramvaji, kao i žuti "solaris" autobusi.
Cena reklamiranja
Mesec dana reklamiranja na celoj površini "španca" košta 81.000, pola je 51.948, a četvrtina 36.450 dinara. Oglašavanje na zglobnim autobusima i trolejbusima je 22.680 dinara za celu pokrivenost, 14.742 za polovinu, a 10.206 košta četvrtina.
Cena za solo autobuse i tramvaje je 16.200 i 10.530, odnosno 7.290 dinara za četvrtinu pokrivenosti vozila.
Stranci za volanom
Kako bi se popunila upražnjena mesta i kako bi gradski prevoz nastavio da funkcioniše nesmetano, privatni prevoznici u Beogradu angažovaće od 1. oktobra vozače iz Turske, Rusije, Bangladeša, Indije i Šri Lanke.
- Naše osoblje je bilo u tim zemljama, vršili su odabir vozača i probu, a sada je u toku dolazak tog voznog osoblja. Ovde je procedura kod nekih nadležnih organa duža, neke grupe su pristigle i očekujemo da će ti vozači biti dobro primljeni ovde i da će imati pomoć u rešavanju problema - istakao je nedavno Drago Tošić, direktor Konzorcijuma privatnih prevoznika "Ariva Litas".
GSP-u fali oko 200 vozača
GSP trenutno ima 2.806 vozača linijskog prevoza, što je za oko 200 manje od potrebnog broja kako bi sistem normalno funkcionisao, istakli su nedavno iz ovog komunalnog preduzeća.
GSP na godišnjem nivou u proseku u poslednjih pet godina primi 308 vozača, dok preduzeće u istom periodu napusti 247 vozača.
- Imamo 50-60 vozača više nego što nam napusti preduzeće - istakao je nedavno Milan Pumpalović, šef Kadrovske službe u "GSP Beograd", i objasnio da se svi vozači šalju na lekarski pregled koji je obavezan po zakonu, te da se na godišnjem nivou od 50 do 60 vozača premesti na druge poslove zato što ne prođu taj pregled.
(Espreso)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!