MISLILA JE DA JOJ JE STIGLA PORUKA OD ĆERKE: Uskoro je saznala BOLNU ISTINU (FOTO)
Poruka, Foto: Printscreen/WhatsApp

prevara

MISLILA JE DA JOJ JE STIGLA PORUKA OD ĆERKE: Uskoro je saznala BOLNU ISTINU (FOTO)

Ćerki je odlučila da pošalje poruku i mejlom, na koji je ubrzo dobila odgovor: “To nisam ja mama, to je prevara”.

Objavljeno:

Nakon što joj se ćerka preko WhatsAppa požalila kako ne može da plati račune jer ne može da pristupi onlajn bankovnom računu, majka iz Velike Britanije Paula Leonard odlučila je da joj pomogne.

Uplatila joj je iznose od 1.523 funte i 1.345 funte, a sumnjivo joj je postalo tek kada je ćerka zatražila još 1.276 funti.

Ćerki je odlučila da pošalje poruku i mejlom, na koji je ubrzo dobila odgovor: “To nisam ja mama, to je prevara”.

Kada je Paula, naime, nazvala broj s kojeg su joj prevaranti slali poruke, začulo se pucketanje, a onda je stigla poruka: “Mislim da mi je mikrofon pokvaren”.

Poruka
foto: Printscreen/WhatsApp

Žena iz Velike Britanije bila je žrtva novog oblika onlajn prevare u kojima se prevaranti predstavljaju kao članovi porodice, te navode kako su izgubili mobitelni telefon ili pristup onlajn bankarstvu za plaćanje računa, piše Gardijan.

Nakon što nije odgovorila na treći zahtev za uplatom, prevaranti su nastavili da joj šalju poruke: “Mama? Je li gotovo?”.

Savetnik za kibernetičku bezbednost Džejk Mur kazao je kako je kriminalcima jednostavno da dođu do baze podataka imena, telefonskih brojeva i datuma rođenja putem “dark weba” i društvenih mreža. S tim podacima se predstavljaju kao članovi porodice, te je manja verovatnoća da će neko posumnjati da je reč o prevari.

Prevaranti su svesni da je prevara učinkovitija ako u nju dodate psihološki element – naveo je Mur, te kazao kako im je ranija uspešnost s “Phishing e-mail” porukama bila od tri do četiri posto, no sada je znatno veća. Razgovore uglavnom na WhatsAppu započinje automatizovani bot, a čovek se uključi ako žrtva nasedne na prevaru – pojašnjava Mur.

Iz WhatsApp-a navode kako su prošle godine pokrenuli kampanju pod nazivom “Stani. Razmisli. Nazovi” u kojoj se apeluje ljudima da ne reaguju odmah na neobične ili hitne zahteve za uplatom sredstava.

(Espreso/Gardijan)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.