programiranje
ČUDO OD DETETA: Ima samo 10 godina, a GOOGLE i MICORSOFT se OTIMAJU za nju!
Ova devojčica je ujedno i osnivačica i izvršna direktorka kompanije
Samaria Mehta je 10 - godišnjakinja koja odrasta u Silicijskoj dolini i koja je u ovom kratkom vremenu provedenom na Zemlji privukla ogromnu pažnju onih koji prate njen razvoj kao programerke.
Ova devojčica je ujedno i osnivačica i izvršna direktorka kompanije CoderBunnyz koja je privukla pažnju brojnih svetskih medija i onih koji su joj ponudili da održi niz predavanja širom Doline.
Programira od šeste godine
A sve je započelo kad je imala samo osam godina i stvorila igru CoderBunnyz koja je namenjena deci koja žele naučiti kako programirati. Inače, Samaira programira od šeste godine.
Zahvaljujući igri koju je stvorila, Mehte je osvojila drugo mesto i nagradu u iznosu od 2.500 dolara.
To je privuklo pažnju Cartoon Networka koji je tražio mlade i talentovane devojčice koje bi nosile titulu prave Powerpuff deevojke (prema popularnom crtanom filmu o malenim super junakinjama), a nakon što se pojavila u jednom njihovom videu, stvari su se počele razvijati u pravom smeru.
Njena se priča proširila medijima i počela je prodavati svoju igru preko Amazona.
- Prodali smo 1000 kutija što je nešto više od 35 hiljada dolara, a igra je na tržištu tek godinu dana - rekla je za Business Insider.
Osmislila je i odličnu kampanju kako bi promovisala igru, a pomogao joj je njen otac Rakesh Mehta koji je i sam inženjer u Intelu.
Radionice, predavanja, a ima i novu igru
Danas uz pomoć igre pomaže svojim vršnjacima da nauče programirati, ali ne namerava na tome stati.
Započela je inicijativu naziva "Yes, 1 Billion Kids Can Code" koji omogućava da zainteresovani doniraju igru školama, a pokrenula je i radionice u kojima deci iz tih škola pomaže da nauče koristiti igru.
Početkom ove školske godine, 106 škola već je koristilo ovu igru, ali Mehta se već prebacila na nastavak - igru koja će klincima pomoći da nauče programirati uz pomoć veštačke inteligencije.
Igra se zove CoderMindz i deca kroz igru uče kako ovladati osnovama veštačke inteligencije i kako s vremenom te veeštine primeniti na izradi robota.
Ona je naslov osmislila uz pomoć svog mlađeg brata, šestogodišnjeg Aadita koji je takođe lud za programiranjem
Njene radionice posetilo je preko 2000 dece, a neke od radionica održala je u sedištu Gugla gde je upoznala i neke od čelnih ljudi od kojih su joj neki ponudili i posao u Googleu jednom kada završi fakultet.
Žele je u Googleu i Microsoftu, a oduševila je i Zuckerberga
No, Mehta im nije ništa obećala rekavši da želi biti poduzetnica. A Google nije jedina kompanija zainteresovana za ovu neverovatno nadarenu devojčicu. Tu je i Microsoft u čijem je sedištu održala jedno predavanje.
Upoznala je i bivši prvu dame Amerike, Mišel Obama, a popričala je i s Markom Zuckerbergom kojeg je odlučila izrešetati pitanjima tokom Noći veštica kada je zakucala na njegova vrata.
Dodala je i da je pred Zuckerbergovom kućom bio dug red klinaca koji su bili uvereni da Mark ima najbolje slatkiše. Samairu nisu zanimali slatkiši.
- Napokon sam ga upoznala. Davao mi je čokolade, a ja sam mu rekla da sam mlada programerka, a on mi je rekao da nastavim raditi to što radim jer mi ide odlično - govori Samaira.
Nedavno je pokrenula i vlastitu seriju intervjua na svojoj stranici, a razgovara s mnogim stručnjacima iz sektora robotike, video igara i edukacije.
Sav svoj novac uložila je u kompaniju, ali već je izabrala humanitarnu organizaciju kojoj namerava donirati novac jednom kad se obogati.
Radi se o organizaciji PATH koja pomaže beskućnicima, ali i ljudima koji brinu o njima.
Uz sve to pronašla je i vreme za klasične dečije stvari pa je tako ovog leta imala i vlastiti štand s limunadom na kojem je zaradila 119 dolara koji je donirala PATH-u. Da ne čekaju predugo dok ona radi na vlastitoj kompaniji.
Bonus video:
(Espreso.co.rs/Index.hr)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!