SLOM NAJBOLJEG
KRAH "KRALJA" ČUVENOG DORMEA, PRIZNAO DA IMA PROBLEMA U FIRMI: Najbogatiji Slovenac se BORI ZA OPSTANAK
Samo lani, Studio Moderna - TV prodaja ostvarila je minus od 3,5 miliona evra, a poslednji put je bila u dobiti 2018, kada je ona iznosila 131.000 evra
Osnivač Dormea i ostalih brendova grupe Studio Moderna, Sandi Češko, priznao je medijima u Sloveniji da ima problema u firmi, te da kasne plate zaposlenih i druge obaveze.
Češko je, inače, jedan od najbogatijih Slovenaca i "kralj" televizijske prodaje koji je sa svojim brendovima Dormeo, Delimano i Kosmodisk uspeo da prodre u gotovo svako domaćinstvo u ovom delu Evrope.
"Osnivač Dormea i ostalih brendova grupe Studio Moderna danas nije želeo pred kamere. Ali, u kratkom telefonskom razgovoru za našu televiziju priznao je da ima problema u firmi - te da kasne plate radnika i druge obaveze. Ipak, ova priča za njega nije gotova i do kraja će se truditi za opstanak kompanije, piše ovih dana 24.ur.
Portal takođe podseća da je Češko do pre samo godinu dana svrstavan među deset najbogatijih Slovenaca, sa imovinom vrednom 200 miliona evra. Kada se "ode" dublje u prošlost, Češko je nekada stajao još bolje.
- Studio Moderna je u samo dvadesetak godina, krenuvši od nule, izrastao u firmu sa 8.000 zaposlenih, pola milijarde evra prihoda s operacijama u dvadeset zemalja - izjavio je Češko u intervjuu za Jutarnji list, u julu 2020, otkrivši da je upravo u tom periodu dovršio desetogodišnji izlazak iz vlasničke strukture Studija Moderne, u korist investicionih fondova pod kontrolom slovenačkog biznismena Darka Horvata.
Međutim, već iduće godine, Češko je otkupio Studio Moderna od Horvata.
Poslovna filozofija
Ideja osnivača Studija Moderna jeste maloprodaja sopstvenih brendova kroz sve moguće kanale, među kojima je, barem u počecima, bila ključna televizija. Trideset godina nakon preduzetničkog starta Sandija Češka, više niko nema dilemu da se osnivač Studija Moderna u ovom delu Evrope prvi dosetio da svoje brendove ne mora da nudi samo u kratkim TV reklamama uz visoke cene oglašavanja, nego i da se mnogo bolji efekat može ostvariti kroz specijalizovane emisije.
U ranim devedesetim godinama prošlog veka, Češko je bio jedan od pionira direktnog oglašavanja i prodaje, što mu je donelo vrtoglav rast i prodor nova tržišta, piše Jutarnji list.
Posebno je zanimljiva priča o Kosmodisku, plastičnoj traci koja - navodno - uklanja bol u leđima.
Međutim, izglede da je rat u Ukrajini uspeo da pokori višegodišnje napore i uspehe kompanije.
- Kad je počeo rat u Ukrajini i kada su nas pogodile sankcije, izgubili smo dva tržišta. Osim toga, izgubili smo i finansijskog investitora. Morali smo da preduzmemo određene mere, a jedna od njih bila je prisilna nagodba u Švajcarskoj. Menadžer se odlučio za prodaju brendova koje je kupio Darko Horvat - rekao je osnivač Studija Moderna, potvrdivši nagađanja da je ta firma ostala bez brendova Top Shop, Delimano i Kosmodisk, koje je preuzeo Horvat.
Samo lani, Studio Moderna - TV prodaja ostvarila je minus od 3,5 miliona evra, a poslednji put je bila u dobiti 2018, kada je ona iznosila 131.000 evra. I broj zaposlenih Češkove hrvatske firme je u padu: trenutno ih je u Studiju Moderna - TV prodaja oko 350, a 2021. bilo ih je više od 400.
Bonus video:
(Espreso/ Telegraf Biznis)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!