saopštenje
KINA OBJAVILA MERE ZA STIMULISANJE POTROŠNJE UOČI PRAZNIKA: Kovid menja tržišnu politiku
Saopštenje takođe obuhvata politike o povećanju onlajn festivalske potrošnje i o širenju potrošnje u ruralnim područjima
Kineska državna komisija za razvoj i reforme objavila je saopštenje za stimulisanje potrošnje uoči Praznika proleća tokom precizne kontrole kovida-19.
Mere će zadovoljiti rastuću potražnju stanovnika za potrošnjom, osloboditi potencijal potrošača i doprinositi stabilnom početku ekonomskog rasta u prvom kvartalu, saopštila je Komisija za razvoj i reforme, prenosi Kineski radio internacional.
Treba preduzeti razne mere za zadovoljavanje potražnje stanovnika, obezbediti ponudu svakodnevne potrepštine, pružiti više beskontaktnih usluga, kao i pružiti pomoć starijim stanovnicima u prevozu, radi okupljanja sa porodicama, navodi se u saopštenju.
Saopštenje takođe obuhvata politike o povećanju onlajn festivalske potrošnje i o širenju potrošnje u ruralnim područjima.
Treba stimulisati potrošnju u vezi sa zimskim sportovima, kulturom i zabavom, kao i podržati sektor pametne maloprodaje.
Vang Dan, glavna ekonomistkinja kineske Hang Seng banke, smatra je da je potrošnja „najveće usko grlo“ ove godine.
Ona je izrazila zabrinutost da će se potrošnja teško oporaviti, naročito u malim gradovima.
“Najdirektniji način za obnovu potrošnje su subvencije potrošačima”, rekla je Vang.
Komisija za razvoj i reforme juče je najavila da će podržati zdrav razvoj tržišta nekretnina i legalnu potražnju kupaca stanova, takođe je od lokalnih vlada zahtevala da jačaju nadzor nad nepravednom konkurencijom i drugim monopolističkim ponašanjem tokom praznika.
Kina će 2022. godine kroz mikroekonomske politike stimulisati vitalnost tržišta, produbiti strukturne reforme ponude, kao i pokloniti veću pažnju cirkulaciji nacionalne ekonomije, navodi se na Centralnoj konferenciji o ekonomskim poslovima u decembru 2021. godine.
(Espreso/Kineski radio internacional)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!