enormna kazna
AMAZON POPIO REKORDNU NOVČANU KAZNU: Gigant na udaru zbog kršenja pravila o ZAŠTITI PODATAKA!
Istraga o privatnosti takođe doprinosi intenzivnom antimonopolskom pregledu Amazonovog poslovanja u Evropi
Amazon se suočava sa najvećom kaznom u oblasti privatnosti Evropske unije ikada, nakon što ju je vodeći nadzornik udario sa kaznom od 746 miliona evra (888 miliona dolara) zbog kršenja pravila o zaštiti podataka.
CNPD, telo za zaštitu podataka iz Luksemburga, kaznilo je Amazon rekodnom novčanom kaznom u odluci od 16. jula koja je optužila internet prodavca da obrađuje lične podatke kršeći odredbe Evropske unije. Amazon je u petak otkrio nalaze, rekavši da je odluka "bez osnova".
"Nije došlo do povrede podataka, niti su podaci klijenata izloženi trećoj strani", navodi se u saopštenju Amazona i dodaje se da planiraju da ulože žalbu. "Ove činjenice su nesporne. Snažno se ne slažemo sa presudom CNPD-a."
Odlukom je okončana istraga pokrenuta žalbom francuske grupe za zaštitu privatnosti La Kuadrature du Net iz 2018. godine. Oprezno je pozdravila odluku.
„Prvi je korak da vidimo kaznu koja odvraća, ali moramo ostati oprezni i videti da li odluka uključuje i zabranu ispravljanja ponašanja koje krši prava“, rekao je Bastien Le Kuerec, član sudskog tima La Kuadrature -a, dodajući da grupa nije dobila odluku.
Ovlašćenja regulatora EU za zaštitu podataka značajno su se povećala otkad su pravila bloka GDPR -a stupila na snagu u maju 2018. Omogućava nadzornicima da po prvi put naplate kazne u iznosu od čak 4% godišnje globalne prodaje kompanije. Najveća dosadašnja kazna bila je kazna od 50 miliona evra Guglu koju je izrekao francuski CNIL.
CNPD nije odmah odgovorio na e-mail u kome je zatražen komentar. Lokalni zakoni obavezuju luksemburško telo na poslovnu tajnu i sprečavaju ga da komentariše pojedinačne slučajeve ili potvrđuje prijem žalbe. Amazon ima svoju bazu u Luksemburgu, što lokalnom regulatoru daje odgovornost za praćenje usklađenosti zakona o zaštiti podataka.
Amazon je poslednjih godina pažljivo proučavao ogromnu količinu podataka koje je prikupio o nizu kupaca i partnera, uključujući nezavisne trgovce koji prodaju na njenom maloprodajnom tržištu, korisnike njegovog Aleka digitalnog asistenta i kupce čija istorija pregledavanja i kupovine obaveštava šta Amazon ih prikazuje na svojoj veb stranici.
Kompanija kaže da prikuplja podatke radi poboljšanja korisničkog iskustva i postavlja smernice koje uređuju šta zaposleni mogu da rade sa tim. Neki zakonodavci i regulatori izrazili su zabrinutost da je kompanija iskoristila ono što zna da bi sebi dala nepravednu prednost na tržištu.
Istraga o privatnosti takođe doprinosi intenzivnom antimonopolskom pregledu Amazonovog poslovanja u Evropi. EU ispituje Amazon zbog toga što koristi podatke prodavaca na svojoj platformi i da li nepravedno favorizuje svoje proizvode. Nemačka ima više istraga o prodaji Amazona. Velika Britanija takođe ispituje slična pitanja kao i EU.
Evropska komisija je takođe prošlog meseca rekla da vidi potencijalne probleme sa monopolom kod glasovnih asistenata i podataka koje Amazonu i drugima omogućavaju da prikupljaju o ponašanju korisnika.
Bonus video:
(Espreso/bloombergquint.com)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!