BORBA ZA ZELENU PLANETU
EVROPSKA UNIJA ZABRANJUJE PRODAJU AUTOMOBILA NA BENZIN I DIZEL 2035. GODINE? Šokantni signali stižu iz BRISELA!
Ovaj radikalni predlog je, međutim, naišao i na reakcije proizvođača automobila u Uniji
Pravila o regulaciji količine štetnih gasova koje razmatra Brisel mogla bi uskoro da označe i kraj puta za motore sa unutrašnjim sagorevanjem, prenosi Russia Today.
Ovaj radikalni predlog je, međutim, naišao i na reakcije proizvođača automobila u Uniji.
Novi automobili koji za gorivo troše dizel i benzin mogli bi da budu zabranjeni u Uniji, kako bi se postigao cilj od nula emisija za vozila koja će biti u prodaju posle 2035. godine, tvrdi nekoliko neimenovanih zvaničnika EU koji su govorili za Politiko.
Revolucionarno pravilo moglo bi da se nađe u "Zelenom planu" Evropske unije, čiji cilj je da Unija bude "klimatski neutralna" do 2050. godine. Evropska komisija bi mogla potencijalno da poveća svoj kratkoročni (2030.) cilj na 60 odsto smanjenja emisija izduvnih gasova iz automobila, što je mnogo ambicioznije od smanjenja od 37,5 odsto koje se nalazi u trenutnom planu. Ovaj cilj bi za 2035. godinu mogao da iznosi i 100 odsto - što bi u suštini značilo da će automobili koje pokreću motori na unutrašnje sagorevanje biti stavljeni van zakona u Uniji za 14 godina.
Još nije jasno da li će se ovaj predlog naći u konačnoj verziji plana za 2030. godinu, koji bi trebalo da bude objavljen 14. jula. On će zatim biti stavljen pred Evropski parlament, na glasanje.
Inicijativa je već izazvala izrazito negativne reakcije proizvođača automobila u Uniji. Hildegard Miler, koja je na čelu nemačkog VDA automobilskog lobija, kaže da bi ovo pravilo ne samo označilo kraj za automobile sa unutrašnjim sagorevanjem, nego i kraj za hibridne automobile.
Sigrid de Vris, koja je na čelu CLEPA, lobija za industriju auto-komponenti, kaže da bi ova odluka znatno ograničila izbor potrošača:
- Kad budete kupovali kola 2036. godine, nećete imati izbor. Kola će imati električni motor, bez obzira na to da li to odgovara vašim potrebama ili ne, da li ga možete priuštiti ili ne, i bez obzira na to da li će postojati infrastruktura da napunite baterije ili ne.
I dok motori sa unutrašnjim sagorevanjem još uvek "vladaju" na putevima, neki proizvođači automobila, kao što su Volvo i Folksvagen, već su dali signale da žele da se prebace na proizvodnju električnih automobila, do kraja ove decenije.
Evropska unija nije usamljena, kad je reč o potencijalnoj zabrani vozila koje emituju ugljenik. U toku poslednjeg samita G7 u Kornvolu, britanska delegacija je apelovala na ostale članice grupe da se smanji proizvodnja automobila na benzin i dizel u sledećoj deceniji. U deklaraciji koja je potpisana na kraju samita, grupa se obavezala da će "ubrzati tranziciju od automobila na benzin i dizel".
Ostaje da bude viđeno da li su takvi planovi izvodivi. Prošlog meseca, lobiji za evropsku autoindustriju optužili su Brisel da pokušava da nametne propise koji bi mogli da dovedu do zabrane motora na unutrašnje sagorevanje.
Bonus video:
(Espreso/RT)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!