ŠTA ĆE BITI
GIGANTSKI TERETNJAK I DALJE ZAGLAVLJEN U SUECKOM KANALU: Brod i dalje nasukan u istoj poziciji, NI DA MRDNE (FOTO)
Brod u vlasništvu japanske firme Šoei Kisen blokirao je saobraćaj u kanalu, ostavljajući na "čekanju" desetine drugih brodova u Sredozemnom i Crvenom moru
Gigantski teretni brod sa kontejnerima "Ever Given" još je dijagonalno zaglavljen u Sueckom kanalu, dok uprava kanala pokušava da ga oslobodi i ponovo otvori saobraćaj na ključnom plovnom putu za globalni brodski promet između istoka i zapada.
"Ever Given", brod pod zastavom Paname koji prevozi teret između Azije i Evrope, dugačak 400 i širok oko 60 metara, nasukao se u utorak u uskom, veštačkom kanalu koji deli kontinentalnu Afriku od Sinajskog poluostrva, piše AP.
Brod u vlasništvu japanske firme Šoei Kisen blokirao je saobraćaj u kanalu, ostavljajući na "čekanju" desetine drugih brodova u Sredozemnom i Crvenom moru.
Pramac broda dodiruje istočni zid kanala, dok mu je krma prislonjena uz zapadni zid. Ovo je događaj bez presedana u 150 godina dugoj istoriji kanala, kažu stručnjaci.
Brod se nasukao na otprilike šest kilometara severno od južnog ulaza u kanal, u blizini grada Sueca, u delu kanala gde je saobraćaj jednosmeran.
Uprava Sueckog kanala postavila je nekoliko remorkera u pokušaju da oslobodi masivno plovilo, uključujući i specijalizovani ploveći bager koji može da premešta 2.000 kubnih metara materijala svakog sata, navodi AP.
Do sada su bageri pokušali da očiste mulj oko masivnog broda. Remorkeri su ga gurali popreko, pokušavajući da ga pokrenu. Sa obale je bar jedan rovokopač kopao peščanu obalu kanala u koju se zabio pramac broda i zaorao je.
Međutim, brod je i jutros ostao nasukan u istoj poziciji, a remorkeri i bageri i dalje rade na njegovom oslobađanju, prema podacima Let Ejdžensis koje obezbeđuju usluge vezane za kanal.
Nije poznato kada će se ruta ponovo otvoriti, a nije jasno ni zbog čega se "Ever Given" u utorak nasukao.
Evergrin, velika tajvanska brodarska kompanija koja upravlja brodom, saopštila je da je "Ever Given" savladao jak vetar dok je ulazio u kanal iz Crvenog mora, ali da nijedan od njegovih kontejnera nije potonuo.
I uprava Sueckog kanala je za incident okrivila loše vreme.
Blokada je prouzrokovala probleme globalnoj trgovini. Kroz kanal prolazi oko 10 odsto svetske trgovine, a od posebnog je značaja za transport nafte. Zatvaranje bi takođe moglo uticati na isporuke nafte i gasa u Evropu sa Bliskog istoka.
Najmanje 150 brodova čeka da se "Ever Given" pomeri, uključujući brodove u blizini Port Saida na Sredozemnom moru, luke Suec na Crvenom moru i onih koji su već zaglavljeni u kanalskom sistemu na egipatskom Velikom gorkom jezeru, saopšteno je iz agencije Let.
Bonus video:
(Espreso/Tanjug)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!