OVO SVE MENJA!
Erdogan oživljava san Osmanskog carstva! Pazite samo šta je Turčin smislio, mnogi će zapeniti od besa! (MAPA)
Komentari turskog zvaničnika dolaze u trenutku kada Ankara radi na pomoći u obnovi svog južnog suseda nakon 13 godina građanskog rata.
Turska će obnoviti delove istorijske železnice Hidžaz (Hejaz) u Siriji, ponovno povezujući turske železničke linije s Damaskom, rekao je turski ministar saobraćaja Abdulkadir Uraloglu u utorak tokom sastanka s novinarima.
Komentari turskog zvaničnika dolaze u trenutku kada Ankara radi na pomoći u obnovi svog južnog suseda nakon 13 godina građanskog rata.
"Brzo ćemo proceniti situaciju i preduzeti korake za ponovno uspostavljanje železničke veze s Damaskom kao prvu fazu. Postoje delovi železnice koji se protežu od Turske do regije Hidžaz. Znamo da te linije dugo nisu bile u funkciji kao deo veće mreže", rekao je Uraloglu tokom sastanka s Udruženjem televizijskih kuća Anatolije u Ankari, prema transkriptu, prenosi Kliks.
On je kazao kako su od 2009. godine do 2010. godine putovali putnički vozovi.
"Postoji postojeća infrastruktura. Međutim, u nekim područjima, poput Iraka, videli smo krađu železničkih šina i prodaju kao sirovo gvožđe. Možda ćemo se suočiti sa sličnim problemima u Siriji", naveo je.
Turski predsednik Redžep Tajip Erdogan rekao je tokom sastanka vlade u ponedeljak da će svaki ministar s posebnim portfeljem proučiti nedostatke i probleme u sirijskoj infrastrukturi i ponuditi pomoć novoj sirijskoj administraciji.
U Damasku je uspostavljena privremena vlada za održavanje državnih službi nakon svrgavanja sirijskog predsednika Bašara al-Asada, koji je ranije ovog meseca pobegao iz zemlje pred ofanzivom pobunjenika.
Legendarna železnica Hidžaz bila je ambiciozan san sultana Abdulhamida II iz Osmanskog carstva, koji je 1900. godine zamislio železničku liniju koja bi povezivala Istanbul s Mekom.
Nazvana po regiji Hidžaz na zapadnom Arapskom poluostrvu, gde se nalaze dva najsvetija islamska grada - Meka i Medina - železnica je izgrađena neverovatnom brzinom, finansirana isključivo muslimanskim donacijama. Dok su neke donacije bile dobrovoljne, druge su bile prisilne.
Linija, koja je već bila povezana s Istanbulom, protezala se od Damaska do Medine, s krakom za Haifu u Palestini.
Prvenstveno je bio namenjen da se olakša hodočašće hadža u Meku i da se ojača osmanska kontrola nad njenim udaljenim pokrajinama. Pruga je služila i kao vojni transportni put za osmanske snage.
Međutim, železnica se suočavala s čestim sabotažama, posebno tokom arapske pobune koju je podupirala Britanija, a vodio ju je obaveštajac TE Lawrence, poznat kao "Lawrence od Arabije".
Projekat je naglo prekinut izbijanjem Prvog svetskog rata.
Železnica Hejaz nikada nije stigla do svog krajnjeg odredišta Meke, završavajući u Medini, otprilike 400 kilometara dalje od svetog grada.
Bonus video:
(Espreso/ B92/ Klix.ba/ Prenela: T.M.)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!