Novi detalji potonuća jahte u kome je bio britanski milijarder: Putnici nisu mogli da beže jer su spavali
Majk Linč, Foto: Printscreen /Yputube / Techonomy media

neverica

Novi detalji potonuća jahte u kome je bio britanski milijarder: Putnici nisu mogli da beže jer su spavali

Misterija potonuća luksuzne jahte "Bajezijan"

Objavljeno:

Misterija potonuća luksuzne jahte "Bajezijan" postala je još veća nakon što su italijanski tužioci održali konferenciju za medije, na kojoj su saopštili da će tragična smrt sedam ljudi biti kvalifikovana kao "ubistvo iz nehata". Prema njihovim rečima, biće ispitano ponašanje kapetana broda, a najverovatniji uzrok potonuća je eksplozija, a ne izliv vode.

Superjahta "Bajezijan" potonula je u ponedeljak rano ujutru kod Sicilije. Na njoj je bilo 22 ljudi, od kojih je sedam stradalo u brodolomu. Odmah je pronađeno telo kuvara Rekalda Tomasa, dok su tela šest žrtava pronađena u olupini nakon nekoliko dana potrage.

U pitanju su britanski tajkun Majk Linč, njegova ćerka Hana (18), predsednik "Morgan Stenlija" Džonatan Blumer, njegova supruga Džudi, američki advokat Kris Morviljo i njegova supruga Neda.

Ko je kriv za ekspresno potonuće jahte

Italijanski tužioci razmatraju da li se potonuće luksuzne jahte "Bajezijan" može kvalifikovali kao "ubistvo iz nehata", dok pokušavaju da otkriju šta je uzrokovalo brodolom.

Govoreći na konferenciji za novinare u subotu, tužilac Ambrođo Kartozio rekao je da "ponašanje koje nije bilo u skladu sa situacijom" možda stoji iza smrtnih slučajeva kod obala Sicilije.

Jahta
Jahtafoto: EPA JEROME FAVRE

-Putnici možda nisu mogli da pobegnu sa jahte, jer su spavali - rekao je Rafaele Kamarano, drugi tužilac u ovom slučaju.

Njega su novinari pitali da li je u tom trenutku bilo nekoga da ih upozori na jaku oluju i pijavicu koja se stvorila.

-Upravo to pokušavamo da utvrdimo iz izjava datih tokom ispitivanja preživelih, što je očigledno suštinska tačka u istrazi - rekao je on.

Tužioci su dodali da je zadnji deo broda potonuo pre nego što se celo plovilo otkotrljalo na desnu stranu.

-Jahta je očigledno bila prikovana udesno i očigledno su ljudi pokušali da pređu na drugu stranu, a zatim su se sklonili u svoje kabine. Pronašli smo četiri ili pet tela u kabini sa leve strane, a bilo je još jedno u trećoj kabini sa leve strane, i očigledno su bili u gornjem delu olupine - navedeno je na konferenciji za medije.

"Važno je analizirati ponašanje kapitena"

Drugo pitanje postavljeno na konferenciji za novinare fokusiralo se na to da li je posada pokušala da oglasi alarm kako bi upozorila druge u minutima između potonuća plovila i njihovog ulaska u čamac za spasavanje.

Zvaničnici koji su učestvovali na konferenciji kazali su da trenutno ne mogu da odgovore na to pitanje, ali da je u pitanju stavka koja će biti predmet istrage.

-Sve se desilo na neočekivan način. Važno je analizirati ponašanje kapitena u tom pogledu - naveli su tužioci i naglasili da će temeljno biti ispitano da li je bilo alarma za upozorenje.

Jahta potonula nakon eksplozije?

Zamenik tužioca Kamarano kaže da je italijansko vazduhoplovstvo potvrdilo da je najverovatniji uzrok potonuća "Bajezijana" eksplozija, a ne izliv vode.

Dodaje i da će biti obavljene obdukcije tela, ali da još nije određen datum.

Tužilac Ambrođo Kartozio objašnjava da je moguće da je došlo do ubistva iz nehata, ali će biti neophodno utvrditi ko je potencijalno odgovoran pre podizanja optužnice.

Njegov zamenik Kamarano potvrđuje da je jedna osoba bila na straži u kokpitu u trenutku nesreće.

Lokalni zvaničnici se takođe pitaju o lokaciji tela u jahti, jer je većina tela pronađena u određenom delu broda - da li to znači da su putnici pokušali da pobegnu.

Još jedno važno pitanje jeste i zašto putnici jahte nisu mogli da pobegnu u isto vreme kada i članovi posade i da li ih je neko upozorio.

-E, upravo to pokušavamo da utvrdimo iz izjava preživelih - kaže jedan tužilac.

Upitan o troškovima izvlačenja, admiral obalske straže kaže da će vlasnici snositi punu cenu izvlačenja i da ne može da proceni koliko će to biti u ovoj fazi.

"Bilo je kao smak sveta!"

Jedna od preživelih, britanska turistkinja Šarlot Golunski, rekla je italijanskom listu "La Repubblica" kako je držala svoju jednogodišnju ćerku Sofiju da je spreči da se udavi.

Rekla je da su njih dve i njen partner Džejms preživeli samo zato što su bili na palubi kada je jahta potonula. Probudili su ih „grmovi, munje i talasi“, a osećalo se kao „smak sveta“ pre nego što završili u vodi.

-Na dve sekunde sam izgubila ćerku u moru, a zatim sam je brzo zagrlila usred besa talasa. Svom snagom sam je držala na površini, ruke su mi bile ispružene da se ne udavi. Sve je bilo mračno. U vodi nisam mogla da držim oči otvorene. Vrištala sam za pomoć, ali sve što sam mogla da čujem oko sebe su vrisci drugih - ispričala je očajna žena.

Pravni problemi Majka Linča

Stradali Majk Linč, poznat kao "britanski Bil Gejts", suosnivač je softverske firme “Autonomi” koja je osnovana 1996. godine. Brzo se proširila i postala jedna od vodećih britanskih tehnoloških firmi. Uspeh njegove firme doveo je do toga da je prodata “Hjulit Pakardu” (HP)-u za 11 milijardi dolara 2011.

Ova prodaja je povukla za sobom dugotrajnu pravnu bitku.

Naime, samo godinu dana kasnije, HP je vrednost firme procenio na 8.8 milijardi dolara, tvrdeći da je Linč preuveličao vrednost. Usledile su godine pravnih bitki koje su kulminirale podizanjem optužnice američkih tužilaca protiv Linča 2018.

Tužioci su ga optužili da je preuveličao vrednost firme koristeći ugovore sa starim datumima kako bi doveo kupce u zabludu. On je ove godine oslobođen optužbi u Americi.

Bonus video:

01:54

EVO KAKO JE UNIŠTEN BROD RUSKE CRNOMORSKE FLOTE KOD KRIMA: Pojavio se snimak napada ukrajinskih pomorskih dronova

(Espreso/Blic/Anđela Krstović/Preneo D.M.)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.