KONKURENCIJA BOINGU
Ostvarili su san: Najveći kineski putnički avion prvi put se vinuo u nebo! (FOTO)
Kineski putnički mlazni avion C919, konkurent "Boinga 737" i "Erbasa A320", prvi put se danas vinuo u nebo iznad Šangaja u letu koji je dugo vremena odlagan, prenosi Rojters.
Agencija navodi da je ovo veliki korak za vlasti u Pekingu u njihovom nastojanju da pojačaju poziciju Kine na globalnom avio-tržištu.
Uskotrupni beli mlaznjak C919, sa zelenom i plavom prugom, uzleteo je sa međunarodnog aerodroma Pudong u trgovačkom centru Šanghaj, praćen usklicima više hiljada građana, izveštava agencija Frans pres.
Navodi se da je ovaj avion ključni simbol kineskih ambicija da se ova zemlja ubaci na globalno tržište mlaznih putničkih aviona za koje se procenjuje da će biti vredno dva biliona (2.000 milijardi) dolara u narednih 20 godina.
C919 je napravila kineska državna kompanija "Komeršl erkraft korporejšn of Čajna" (COMAC), a njegov prvi let je zbog proizvodnih pitanja dva puta odlagan od 2014. godine.
Avion, koji je proizvela državna vazduhoplovna kompanija COMAC, predstavlja gotovo deset godina napora i rada ove fabrike s ciljem da se smanji zavisnost od evopskog konzorcijuma "Erbasa" i američkog diva "Boinga".
Pre poletanja, televizijska stanica ČTV je objavila da će avion biti testiran na nadmorskoj visini od 3.000 metara, oko 7.000 metara ispod visine na kojoj se obavlja redovan let, i da će leteti brzinom od oko 300 kilometara na sat.
Avion je krenuo u 14 sati po lokalnom vremenu (6 sati po GMT) na jenoipočasovni let koji su pratili ministri, zaposleni COMAC-a, partnerske kompanije i mnogi drugi.
Letelica C919 sa dvostrukim motorom, čije ime kada se izgovara na kineskom znači "večan", ima 168 sedišta za putnike, a unutrašnjost putničke kabine je slična kao i kod ostalih uskotrupnih mlaznjaka - po tri bela, baršunasta tapacirana sedišta sa obe strane centralnog prolaza.
Domet aviona je 5.555 kilometara, a kompanija je već dobila 570 narudžbina, gotovo sve od domacih avio-prevoznika.
C919 moraće da prođe više testova kako bi dobio sertifikat kineskih vazduhoplovnih vlasti. Kompanija COMAC sa sedištem u Šangaju takođe namerava da za avion obezbedi i potrebne sertifikate od američkih i evropskih regulatora.
Erbas i Boing procenjuju da će kineskim avio-kompanijama biti potrebno između 6.000 i 6.800 aviona, što će koštati oko hiljadu milijardi dolara.
Kina je sanjala o tome da proizvede vlastiti civilni avion još od sedamdesetih godina prošlog veka, kada je počela rad na uskotrupnoj letelici Y-10, ali je projekat na kraju ocenjen nezvodljivim, tako da taj avion nikada nije ni ušao u upotrebu.
(Espreso.co.rs / Agencije)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!