ISTA ILI NE?
Za njih nema granica: Koka Kola našla put do Severne Koreje! (FOTO)
U Severnoj Koreji raste potražnja za „koka-kolom“, a boce punjene u Kini nalaze svoj put do ekskluzivnih prodavnica u prestonici, Pjongjangu, gde elita i srednja klasa uživaju u osvežavajućem piću.
Ipak, u ostatku zemlje obično se nalaze samo imitacije, piše AP. Severna Koreja i Kuba su jedine dve zemlje na svetu u kojima kompanija „koka-kola“ zvanično ne posluje, rekla je direktorka za komunikacije te kompanije, En Mur.
Američka agencija navodi da je stanje takvo zbog sankcija uvedenih prema tim zemljama.
NAUČNICI STVORILI MATERIJU KOJA RUŠI SVE ZAKONE FIZIKE: Kad je gurnete, ONA IDE PREMA VAMA!
„Koka-kola“ iz Kine može se pronaći i u međunarodnim hotelima koje posećuju meštani koji mogu da priušte visoke cene, strani turisti i biznismeni, uglavnom iz Kine. „Pepsi“ se, međutim, viđa ređe.
„Koka-kola“ koja se služi u lokalnim restoranima i prodavnicama gde većina tipičnih severnokorejaca pazari, verovatno je lokalna imitacija, iako iz daljine veoma liči na „pravu stvar".
Lokalne imitacije u ambalaži od 1,25 litara imaju isti oblik kao autentična „koka-kola“, sa odgovarajućom crvenom bojom i speciffičnim čepom, međutim, umesto kineskih fonetskih karaktera, obično piše „slatko gazirano piće sa ukusom kakaa“.
Na nalepnici se navodi adresa i telefon kompanije koja proizvodi piće, Vongbong Trejding, ali AP nije uspeo da dobije bilo kakav komentar, jer su takvi brojevi dostupni samo unutar telefonske mreže Severne Koreje.
Kako navodi AP, ukus „nije loš“. Piće je gazirano i skoro identično u izgledu pravoj „koka-koli“.
Kako agencija navodi, svaki ljubitelj bi rekao da je u pitanju dobra kopija.
Kada je 2000. godine došlo do „otopljenja“ odnosa između SAD i Severne Koreje, postojale su glasine da je „koka-kola“ bila na ivici da se probije na tržište, međutim, takav razvoj događaja osujetio je razvoj nuklearnog programa Severne Koreje, navodi AP.
(Espreso.co.rs / Agencije)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!