interkontinentalna berza
CENE GASA PONOVO PALE: Najniže od juna, Rosnjeft razvija BIZNIS!
Pre sankcija Evropske unije, Rosnjeft je koristio šemu slobodnog utovara (FOB, Free on Board) u prodaji nafte, nudeći naftu u luci, dok je kupac morao da iznajmi tankere, plati prevoz, osiguranje i troškove isporuke
Spot cene prirodnog gasa u Evropi pale su u utorak, 18. oktobra, na najniži nivo u poslednja četiri meseca, pokazuju podaci Londonske interkontinentalne berze.
Novembarski fjučersi na TTF čvorištu u Holandiji pali su za čak 7% na 1.202 dolara za 1.000 kubnih metara, ili na 118 evra po megavat-satu u domaćinstvima, u ranoj trgovini, što je najniže u toku jednog dana, još od 15. juna.
Ipak, u EU je prilično napeto ovih dana, jer je EK juče predložila hitan set mera za rešavanje visokih energetskih cena, ali su članice Unije i dalje podeljenog stava kada je reč o ograničavanju cena gasa.
RT dalje piše da je juče zabeležen peti uzastopni dan pada cena gasa.
"Takva situacija se pripisuje tome što nekoliko zemalja u Evropi kaže da je ponuda zdrava uoči predstojeće zime, dok blago i vetrovito vreme znači da potražnja još uvek nije počela da raste u ovom trenutku", navodi kompanija Energi Danmark, izvestio je Blumberg.
Naime, vremenske prognoze obećavaju još najmanje nedelju dana toplog vremena, što bi moglo neko vreme zadržati niske cene gasa.
Indijci i Kinezi najveći kupci ruske nafte
Ovog jutra, 19. oktobra, RT piše da ruska naftna kompanija Rosnjeft proširuje svoj posao iznajmljivanja tankera, u pokušaju da pojednostavi isporuku nafte kupcima uoči sankcija EU, koje uključuju zabranu osiguranja isporuka ruske nafte. O tome je najpre pisao Rojters juče, pozivajući se na izvore upoznate s tom temom.
Pre sankcija Evropske unije, Rosnjeft je koristio šemu slobodnog utovara (FOB, Free on Board) u prodaji nafte, nudeći naftu u luci, dok je kupac morao da iznajmi tankere, plati prevoz, osiguranje i troškove isporuke. Ranije je kompanija imala dugoročne ugovore sa glavnim trgovačkim grupama koje su pokrivale većinu operativnih troškova.
Ali, pošto je zabrana EU za osiguranje tankera koji prevoze rusku naftu stupila na snagu 5. decembra, kupci traže od Rosnjefta da obezbedi isporuku do krajnjeg odredišta i pokrije troškove osiguranja i transporta.
Rusija i dalje prodaje značajne količine sirove nafte u EU, ali kada embargo stupi na snagu, moraće da preusmeri 25% svog izvoza nafte na nova tržišta. Podaci kompanije Refinitiv Eikon pokazuju da je morski izvoz ruske nafte Urals u Aziju već skočio šest puta u periodu od januara do septembra, u poređenju sa istim periodom 2021.
Indija je, takođe, povećala kupovinu nafte za 13,5 puta u odnosu na prethodnu godinu, i to u samo prvih osam meseci ove godine. Kina je, u međuvremenu, postala najveći uvoznik ruske nafte između maja i jula 2022. Ponudom usluga transporta, Rosnjeft će pomoći kupcima iz regiona koji nisu pod sankcijama da bez odlaganja dobiju zalihe nafte, s obzirom na to da mnogi od njih nisu u mogućnosti da upravljaju teretom i poštarinom.
(Espreso / Telegraf Biznis)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!