nesreća
HRABRI MAŠINOVOĐA KOJI JE POGINUO U HRVATSKOJ, BIO PRED PENZIJOM: Pre 3 godine upozoravao na OVO!
Mašinovođa Mario Gusak ostaće upamćen kao čovek koji je hrabro stao ispred medija i upozoravao na nedostatke i kvarove na lokomotivama
Tri osobe izgubile su život u strašnom sudaru vozova u naselju Rajić između Novske i Okučana. Među njima je i mašinovođa Mario Gusak koji je bio pred penzijom.
Upravo on je Jutarnjem listu 2019. godine ukazao na niz propusta unutar sistema Hrvatskih železnica. Ispričao nam je kako su mu u vožnji nekada otpadali delovi sistema za kočenje. Nakon te izjave imao je probleme sa firmom, koja je odmah demantovala njegove tvrdnje.
Hrvatski branitelj i otac troje dece tada je ispričao poprilično šokantne stvari o stanju lokomotiva i vagona.
- Bilo je poput bombe. Mislio sam da mi je neko nešto postavio pod lokomotivu. Cela lokomotiva se izdignula sa šina i tresnula natrag. Odmah sam zaustavio voz i u šoku izašao iz lokomotive da vidim šta se dogodilo. Pretrnuo sam! Tada sam shvatio šta je sve moglo da se dogodi - prepričavao je incident iz 2017. godine mašinovođa Mario Gusak.
Pregledom podvozja lokomotive vidio je da je lokomotivi otpao deo sistema za kočenje. Tačnije, regulator kočenja SAB, komad punog gvožđa, dug više od jednog metra, promera nekoliko centimetara, težine stotinjak kilograma.
- Sreća je što sam usporio. Da se to dogodilo pri brzini od 100 kilometara ili većoj, ili da se, ne daj Bože, dogodilo dok sam prelazio preko pragova prelaza, verovatno bi čitav voz odleteo s pruge - objasnio je iskusni mašinovođa.
Šta se sada dogodilo, teško je reći. Ono što se zna je da se velikom brzinom zabio u teretni voz privatne kompanije koji se nalazio zaustavljen na koloseku. Pri sudaru došlo je do izvrtanja najmanje jednog vagona. Čini se da su u nesreći smrtno stradali samo oni koji su bili u lokomotivi, a to su mašinovođa, kondukter i 17-godišnje dete, inače sin drugog zagrebačkog mašinovođe koji se iz nepoznatog razloga zatekao u kabini lokomotive.
Njihova tela su tek jutros izvučena s mesta strašne nesreće, jer je izvlačenje sinoć bilo nemoguće zbog teških ušlova, mraka i kiše.
Pojavila se informacija kako je ovu nesreću uzrokovao kvar na sisrtemu za kočenje, ali to verovatno nije tačno, iako ne valja prejudicirati.
Mašinovođa Mario Gusak ostaće upamćen kao čovek koji je hrabro stao ispred medija i upozoravao na nedostatke i kvarove na lokomotivama.
Bonus video:
(Espreso)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!