AVIO SAOBRAĆAJ
VREME JEFTINIH LETOVA JE GOTOVO! Oglasio se i direktor Rajanera
"Vreme kada su karte koštale 10 evra je završeno", kaže on.
Letovi će postati skuplji, jer je rat u Ukrajini povećao cene goriva, kaže Majkl O'Liri, direktor Rajanera za BBC.
U ponudi Rajanera više neće biti jeftinih letova zbog poskupljenja goriva, rekao je direktor ove avio-kompanije Majkl O'Liri. "Vreme kada su karte koštale 10 evra je završeno", kaže on. Prosečna cena će porasti na 40 evra i na otprilike 50 evra u narednih pet godina, rekao je on za BBC. Veruje da će ljudi nastaviti da lete često, uprkos rastućim troškovima života.
"Nema sumnje da cene karata od jednog evra ili čak 0,99 evra neće biti u narednih nekoliko godina", rekao je u O'Liri u emisiji na BBC Radiju 4. Porast cene goriva, podiže i cene avionskih karata, kao i račune za struju u domaćinstvima, što utiče na prihode ljudi. Ali direktor Rajanera kaže da očekuje da će uprkos tome kupci tražiti opcije sa manjim troškovima umesto da manje lete. "Mislimo da će ljudi nastaviti učestalo da lete. Ali verujem i da će ljudi postati mnogo osetljiviji na cene", dodaje on.
Kako su avionske karte postajale jeftinije poslednjih decenija, broj letova je rastao, a sve više ljudi odlazilo je na kratke pauze u inostranstvo. Avio-kompanije poput Rajanera, Izidžeta, Vuelinga i Vizera nadmetale su se u ponudi jeftinih usluga bez dodatnih troškova.
Komercijalni letovi sada čine oko 2,4 odsto globalne emisije ugljen-dioksida, a nadležni u ovom sektoru suočavaju se sa pritiskom da smanje uticaj na klimu - čak su u toku i kampanje koje ubeđuju korisnike da pređu na železnički ili drumski saobraćaj. Međutim, O'Liri tvrdi da drumski saobraćaj ima veći doprinos ukupnom CO2, dodavši da je pogrešan plan o smanjenju štetnih emisija vazdušnog saobraćaja. Rekao je da Rajaner ulaže u avione sa efikasnijom potrošnjom goriva, ali da će veće smanjenje upotrebe fosilnih goriva doći od prelaska sa benzina i dizela na električna drumska vozila. U jeku kovid pandemije, koja je ozbiljno poremetila međunarodna putovanja, ljudi su pokazali da su željni da se vrate letovima. Ali kako se potražnja za avionskim prevozom vratila, nedostatak osoblja u avio-kompanijama i na aerodromima doveo je do kašnjenja i otkazivanja u mnogim zemljama. Neki putnici su bili primorani da čekaju satima ili da odlože putovanje u poslednjem trenutku.
O'Liri je rekao da se nada da će problemi na aerodromima u Velikoj Britaniji biti rešeni do sledećeg leta, dodavši da bi Bregzit (izlazak Velike Brtanije iz Evropske unije) mogao da nastavi da stvara izazove prilikom zapošljavanja osoblja. Rajaner ima sedište u Dablinu, ali upravlja stotinama ruta u i van Velike Britanije. Odlazak Britanije iz EU pokazao se kao "katastrofa za slobodno kretanje radne snage", rekao je direktor Rajanera i pozvao vladu da "bude iskrena i prizna" da je to uzrok nedostatka radnika. Britansko tržište rada je "fundamentalno uništeno", rekao je O'Liri, dodavši da je vreme da Ujedinjeno Kraljevstvo razmisli o poništavanju "one gluposti Bregzit". On je rekao da bi prioritet za sledećeg premijera Velike Britanije trebalo da bude potpisivanje sporazuma o slobodnoj trgovini sa EU, što podrazumeva i slobodno kretanje radne snage.
(Espreso)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!