HAOS!
"DOSTA ŠTEDNJE, SADA JE VREME DA SVE VRATITE": Totalni HAOS na aerodromima u EVROPI ovoj grupi ide u PRILOG!
Aerodromu Hitrou tako nedostaje 12.000 radnika, briselski Zavantem planira da ih zaposli oko hiljadu, a isto toliko radnika traži i operater frankfurtskog aerodroma
I dok mnogi putnici ovih dana doživljavaju agoniju otkazanih letova na aerodromima širom Evrope, ima onih koji će zabunu iskoristiti kao svoje najjače oružje, a to su sindikati aerodroma i avioprevoznika.
Kako piše Politico, povećan apetit građana za putovanjima trenutno je njihov najjači adut kojim će pokušati da isprave nepravdu zbog smanjenja plata zbog pandemije, koja se, iako se avio-saobraćaj oporavlja, nije vratila u stari nivo na mnogim destinacijama.
I upravo ta činjenica, kao i činjenica da su aerodromi i avio-kompanije tokom pandemije drastično smanjili broj zaposlenih i otpuštali radnike, ovih dana je rezultiralo potpunim haosom u evropskom vazdušnom prostoru, gde se pretpostavlja da svaki četvrti putnik kasni ili uopšte ne stigne na odredište.
Sindikati sada planiraju da iskoriste ovaj haos da isprave nepravdu učinjenu prema zaposlenima aerodroma i avio-kompanija, od kojih su mnogi, tvrdi Politiko, bili žrtve takvih mera štednje da su, kao članovi posade, bili primorani da plate čak i flašu vode. .
Sindikat avio-kompanije SAS je u ponedeljak započeo štrajk i tako primorao direktora kompanije Anko van der Verf da otkaže približno polovinu planiranih letova.
"Proteklih 20 godina sektor nije vrednovao svoje zaposlene u smislu daljeg školovanja, kolektivnog pregovaranja i socijalnog dijaloga. Čitav sektor vazduhoplovstva je radio po neodrživom modelu, pa ne čudi kako se sve završilo", rekao je Livija. Spera, sekretar Evropskog udruženja transportnih radnika.
Avio-kompanije pokušavaju da nađu nove radnike, ali dobar broj njih i dalje nudi niske plate da ne mogu privući nove kadrove, a oni koji pristanu da se zaposle onda moraju mesecima da prolaze kroz bezbednosne provere.
Aerodromu Hitrou tako nedostaje 12.000 radnika, briselski Zavantem planira da ih zaposli oko hiljadu, a isto toliko radnika traži i operater frankfurtskog aerodroma.
„Svuda nedostaje radnika, zašto bi iko išao na privremeni dvogodišnji posao na aerodrom ako može da dobije bolje uslove negde drugde“, pita se Spera, ali šef jeftine RajanEjra Majkl O’Liri odbacuje ideja da bi posao u vazdušnom saobraćaju danas bio manje atraktivan i veruje da će problemi koji postoje uskoro biti otklonjeni.
SAS je do sada otpustio oko 500 pilota i nije ih ponovo zaposlio, iako je takav dogovor, kako navode u sindikatu, postojao kada je radna snaga smanjena. Oni koji nisu otpuštali radnike su ih zadržali, već su im smanjili plate, a sindikati sada upozoravaju da se nisu vratili na stare nivoe, iako se avio-saobraćaj oporavio.
Zbog toga su radnici British Airvais-a započeli štrajk prošle nedelje, a radnici na pariskom aerodromu Šarl de Gol planiraju da od petka do nedelje napuste posao i zahtevaju da im se plate povećaju za 300 evra mesečno, a neke avio-kompanije su do sada uspeli u svojim namerama.
Na primer, Unite sindikat kabinskog osoblja SAS-a na aerodromu Hitrou borio se za povećanje plata od 18 odsto, a amsterdamski aerodrom Šipol pristao je da plati 15.000 zemaljskog osoblja dodatnih 5,25 evra na sat.
Neki od njih su očigledno shvatili da bi haos u vazdušnom saobraćaju mogao da im donese dodatne finansijske troškove, posebno nakon što je 2021. godine Evropski sud pravde presudio da pravo na odštetu imaju i putnici koji zbog štrajka kasne na odredište, što bi moglo dodatno da optereti mnoge kompanije.
Bonus video:
(Espreso)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!