NAJBOLJE PONUDE
HRVATI PUMPAJU NOVAC U VOJSKU, A OVE AŽDAJE MOGU DA NABAVE: Ako se ovo obistini, GRMEĆE NEBO IZNAD BALKANA!
Osim aviona, potpis na ugovor trebalo bi da jamči i obuku pilota i tehničara, logističku potporu i opremu
Međuresorno povereništvo predalo je Vladi studiju za nabavku borbenih aviona. Šta je to sve ocenjivala struka, ko je i kakve avione spreman prodati Hrvatskoj?
Pomenuto Međuresorno povereništvo za nabavku višenamenskog borbenog aviona premijeru je uputilo studiju izvodljivosti nakon što su jednoglasno odlučili o najboljoj ponudi za nove i korišćene avione, a "zbog zaštite integriteta procesa" ti podaci su tajni.
SAD su Hrvatskoj ponudile nove i tehnološki naprednije F-16 vazduhoplove - Model Block 70 - 72. Predali su dve ponude: jednu za 8, a drugu za 12 aviona, ali i najskuplju opciju.
Odluči li se država za njihov avion cena bi za celi paket, prema nezvaničnim informacijama, bila između milijardu i 300 do milijardu i 800 miliona dolara. Spremni su ih isporučiti u iduće tri do četiri godine. Njihove borbene lovce ima 25 zemalja, prenosi hrvatski Dnevnik.
Francuska ponuda najveće je iznenađenje konkursa. 12 korišćenih vazduhoplova Rafal porezne bi obveznike stajali nešto više od milijardu evra. Reč je o vazduhoplovima dvomotorcima, što bi dugoročno povisilo i operativne troškove. Pod uslovom da se ugovor potpiše dogodine - prvih šest aviona spremni su isporučiti 2024. godine, preostale godinu dana kasnije. Osim Francuske, nijedna NATO država ih nema u svom vazduhoplovstvu. Koriste ih, na primer, Katar i Egipat.
Švedska Hrvatskoj nudi svoje nove Gripen letelice. Njihova nabavka, nezvanična je procena, državni bi budžet olakšala za oko milijardu evra. Mogu ih isporučiti u roku od dve godine. Pokazali su se u nekim NATO operacijama. Njihove vazduhoplove imaju susedna Mađarska, ali i Češka, Brazil, Južnoafrička republika.
Izraelci su stari hrvatski znalci. Nakon poslednjeg fijaska, u igru su se vratili sa starijom verzijom F-16 barack model Block 30 bez opreme koju su sami nadogradili u avion. Američki proizvođač stao je iza njihove ponude. Reč je o avionima koji su se počeli proizvoditi pre više od 30 godina i za koje prema dostupnim podacima - traže između 500 miliona do milijarde dolara. Pokazali su se u borbenim sukobima u izraelskom susedstvu. Ima ih rumunsko, portugalsko, grčko, te norveško vazduhoplovstvo.
Osim aviona, potpis na ugovor trebalo bi da jamči i obuku pilota i tehničara, logističku potporu i opremu, ali i potencijalnu vojno-ekonomsku saradnju s državom koja će se odabrati.
(Espreso.co.rs/Dnevnik.hr)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!