šefa baš briga za radnika
BOŽIDAR DOBIO OTKAZ JER NIJE HTEO DA IDE U ŽARIŠTE KORONAVIRUSA! Šef mu je rekao da je P***A!
Neviđen slučaj!
Osim što oduzima živote i stvara globalnu histeriju, koronavirus zadnjih dana poremetio je normalno funkcioniranje na privatnom ali i poslovnom planu. Među najugroženijima su svakako profesionalni vozači i vlasnici kompanija. Toj tezi ide u prilog priča o šibenskom vozaču, 65-godišnjem Božidaru Omašiću kojem je vlasnik firme u kojoj radi putem telefona dao otkaz, a sve zbog toga što Omašić kao stariji čovek oslabljenog zdravlja nije hteo da ide na u Lombardiju.
"Moje zdravlje nije baš najbolje, može me ubiti i običan grip, a kamoli ne koronavirus. Pa i lekari su mi rekli da se pripazim s obzirom na prirodu posla. Da ne putujem u žarište epidemije", ispričao je Omašić za Večernji list.
Ovako ide hronologija njegove priče. "Ja sam krajem prošlog meseca krenuo sa šleperom iz Dalmacije prema Trstu gde sam trebao da iskrcam robu, radilo se o nekakvim delovima za kruzerske balkone. Međutim, negde na pola puta nazvao me šef i kazao kako nakon tog iskrcaja moram da nastavim za Lombardiju u malo mesto pored Bergama gde me čeka novi ukrcaj. Tada sam stao na prvu benzinsku pumpu, nazvao šefa i kazao mu kako ne bih želio da idem u najveće evropsko žarište epidemije, tim više što su baš u tom trenutku počele da stižu vesti o sve većem broju umrlih, pustim ulicama, ...", prepričava Omašić napominjući kako se sve zbilo u nedelju dok cela Italija nije bila pod karantinom već samo regije Lombardija i Veneto i neki manji delovi na severu.
To je Omašićevom šefu bio sasvim dovoljan razlog da ga izvređa, najavi mu otkaz preko telefona i dodatno ga preusmeri - u novo žarište. "Zvao me povratno, govorio je kako sam p***a i kukavica. Rekao mi je da je sa mnom završio i da će mi uručiti otkaz prvom prilikom kad se vidimo. Ja sam samo utao, jednostavno nisam imao šta da kažem a onda mi je naredio da ako već ne želim u Lombardiju da iskoristim to što sam u Italiji pa odem po jedan treći teret u Vicenci. Nisam mogao da verujem šta mi priča, pa Vicenca je u regiji Veneto koja je bila jednako opasno žarište kao i Lombardija. Odbio sam i tu vožnju", tvrdi sagovornik. On je tada, naime, taman izašao iz tunela Učka. Na naše pitanje što su mu rekli granični policajci po ulasku u Hrvatsku, Omašić kaže da su mu pregledali dokumenta, videli su gde se kretao i pitali ga ima li kakve simptome koji bi ukazivali na koronavirus. Ne, izbegao je karantin, kaže, upravo zbog toga što je otkazao poslušnost šefu. "Da sam otišao u Lombardiju ili Veneto odmah po ulasku u Hrvatsku bio bih predan epidemiološkoj službi koja bi mi odredila karantin ili samoizolaciju, a pošto nisam bio u tim regijama pustili su me da slobodno uđem u državu. Dakle, moj šef osim što me je doslovno hteo da prisili da ugrozim zdrvlje, skoro mi je i dodatno otežao život. Pa zamislite da sam bio ostavljen u karantinu jer sam samo iskrcao teret u Lombardiji. Prema informacijama koje smo dobili upravo od njega, koronavirus je stvorio jedno nehumano tržište s nemoralnim akterima. Baš kao i svaka pojava koja je ciklički protresala svetsko stanovništvo. "Pošto je sve više odgovornih kompanija i prevoznika odbilo da ulazi na sever Italije, cene su jednostavno podivljale. Zbog deficita vozača, sada se po jednoj turi može dobiti čak 100 do 200 eura više. Upravo tim motivom bio je vođen i moj šef", tvrdi. Obratili smo se i šefu, Josipu Marijanoviću, inače vlasniku preduzeća 'Transport Marijanović d.o.o.' sa sedištem u Splitu. "Znam tačno zbog čega me zovete. Taj vozač je lažljivac i kukavica. Ako sam ja mogao 1991. godine da vozim kamione među granatama i bombama onda može i on među tim virusom. Može ga biti sram. Ionako mu ugovor ističe brzo pa ću još razmisliti hoću li mu dati otkaz odmah ili pričekati još nekoliko dana", kazao nam je Marijanović očito nesvestan da je u više segmenata prekršio Zakon o radu.
Ceo slučaj komentarisao je i Miljenko Gočin, predsednik Sindikata vozača. On nam je potvrdio kako ovi slučajevi u poslednjih mjesec dana, otkako je koronavirus na vrhuncu, nisu retkost. "Sve češće zaprimamo ovakve priče. Tu se s jedne strane radi o vozačima koji bi itekako trebalo da imaju pravo da odbiju radni zadatak ukoliko bi on mogao uticati na njihov život i zdravlje te s druge strane o pohlepnim i neozbiljnim vlasnicima prevozničkih preduzeća. Nije u redu da je gospodin Omašić dobio otkaz na ovaj način. Prema svim raspoloživim informacijama mogu samo reći da Transport Marijanović nije ozbiljan prevoznik s ozbiljnim nakanama za poslovanje ali i svoje ljude", izjavio je Gočin. "Što konkretno znači uputstvo Davora Božinovića koji sugeriše Hrvatima da izbegavaju da putuju u žarišta epidemija. To ne znači apsolutno ništa. To je najobičnije uputstvo, dakle ne radi se o uredbi vlade, propisanoj meri ili nekom zakonu. Njegovo uputstvo pogotovo ništa ne znači za vozače i prevoznike koji bi apstinencijom od posla izgubili ugovore od kojih žive, isplaćuju ljude i uzdržavaju kamione, zaključuje Gočin uz opasku kako bi trebala da postoje regulative EU. Tvrdi kako prilikom ulaska u Hrvatsku, prema našim vozačima postoje različiti kriterijumi. "Neki su stavljeni u karantin, neki su pod epidemiološkim nadzorom, neki nisu ni pregledani već su samo prepušteni dalje, a svi su bili na istoj lokaciji. Kako je to moguće, ko će pokriti sve troškove ljudstva i gubitka ugovora prevoznicima", upitao se Gočin.
Bonus video:
(Espreso.co.rs/Večernji.hr)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!