neoprezna vožnja
STRAVIČNI DETALJI SUDARA U TUNELU: BMW uleteo u suprotnu traku pravo na auto, vozaču (24) nije bilo spasa
Policija je potvrdila kako su se automobili sudarili u južnom ulazu u tunel iz pravce Makarske. U oba automobila uz vozače nije bilo drugih putnika
U stravičnom frontalnom sudaru dva automobila u tunelu Sv. Ilija u nedelju oko 18.15 sati teške telesne povrede zadobila su oba vozača koji su hitno prevezeni u KBC Split.
Nažalost, jedan od vozača preminuo nešto pre 21 sat. Kako javlja Radio Imotski, reč je o 24-godišnjem mladiću s imotskog područja.
Kako navodi Večernji list, teško povređeni vozač je novi hrvatski nadbiskup mons. Ante Jozić (52), čije je ređenje trebalo biti 1. maja u Splitu.
- Mons. Jozić je vozilom hitne pomoći prevezen u Klinički bolnički centar Split gde je primljen s povredama koje su bile kvalifikovane kao teške. Izvršen je hiruški zahvat te je prema najnovijim informacijama stanje mons. Jozića stabilno. Ovim putem Splitsko-makarska nadbiskupija izražava saučešće porodici stradalog mladića u ovoj saobraćajnoj nesreći, a sve vernike i ljude dobre volje pozivamo na hršćansku molitvu i saosećanje - poručili su iz Splitsko-makarske nadbiskupije.
Policija je potvrdila kako su se automobili sudarili u južnom ulazu u tunel iz pravce Makarske. U oba automobila uz vozače nije bilo drugih putnika.
- Taman sam ušao u tunel kada se dogodila saobraćajna nesreća. Nisam video kako su se sudarili, ali sam shvatio da se nešto događa jer je tunel bio pun dima. Vatrogasci i policija su došli jako brzo, a mi smo svi morali izaći iz tunela i pronaći drugi put za vratiti se kući. Bilo je dosta strašno, kasnije sam pročitao kako je jedna čovek poginuo - rekao čitatelj "24 sata" koji je bio u tunelu Sv. Ilija za vreme stravične nesreće.
Navodno je BMW serije 5 u blagom zavoju prešao u suprotnu traku i frontalno se zabio u Citroen C4. Fotografije s mesta nesreće, koje je objavio portal Grude online, pokazuju o kako snažnom udarcu je bila reč. POGLEDAJTE OVDE.
- Ako se išta loše moglo predvideti u našem SAOBRAĆAJU, to je ova tragična nesreća. 24-godišnjak u BMW-u Serije 5, kod nas zvanom 'Kamatar', 60-ak metara od južnog portala u smeru severa, u blagom levom zavoju, na skliskom putu, vozeći velikom snagom i pogibeljno neprilagođenom brzinom, izvesno i previsokom, izgubio kontrolu nad automobilom, koji se zaneo na suprotnu traku pa se frontalno zabio u Citroën C4 prve generacije. O silini udara 'govori' to što je motor BMW-a s prednjim podvozjem i delom upravljačkog mehanizma inercijom odletio 40 metara od poprišta sudara. Činjenica da je poginuo vozač dve klase većeg i trećinu težeg automobila, premium izvedbe, premda dve generacije starijeg, a da je teško povređenn vozač francuskog kompakta preživeo sudar i bori se za život, ukazuje da vozač BMW-a možda nije bio vezan. U takvom se vozilu sigurnosni pojas često 'frajerski' vezuje iza leđa ili umeće lažni umetak, kako bi utišao upozoravajući signal. A BMW Serije 5, E34, 'Kamatar', jedan je od najnesigurnijih automobila na našim putevima, s gomilom konja na zadnjim točkovima, za tek nekoliko hiljada evra dostupan 'statusni simbol' saobraćajno neodgovorne mladeži - navodi saobraćjani stručnjak Željko Marušić za autoportal.
Dodaje kako najčešći, 6-cilindarski benzinci 520i sa 150 KS i 525i sa 192 KS, sa zadnjim pogonom, bez elektroničkih sistema stabilnosti, često s lošim gumama i neispravnim amortizerima, na skliskom putu lako gube stabilnost i ulaze u smrtonosnu 'piruetu'.
- Zbog izvrsnog bavarskog kvaliteta decenijama ne gube snagu, ali opasno kompromituju dinamičku stabilnost. To je, uz krajnje neodgovornu vožnju i drastično kršenje saobraćajnih propisa, bio 'okidač' za tragičnu nesreću. Time se vraćamo na problem nerazumno previsokih davanja na nove, sigurne automobile, koji bi, izvesno sami sprečili ovakvu nesreću - navodi Marušić.
BONUS VIDEO:
(Espreso.co.rs/24sata.hr)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!