
OBJAVIO
Mate Rimac zatvorio svoju kancelariju u Splitu! Ovo je razlog
Kancelarija Tehnološkog razvojnog centra Rimac u Splitu zatvara svoja vrata, potvrdili su iz kompanije Mate Rimac
„Iako smo i dalje prisutni u Splitu, odlučili smo da zatvorimo fizičku kancelarijsku lokaciju zbog slabe iskorišćenosti prostora, jer su mnogi zaposleni prešli na rad na daljinu. "Splitska kancelarija biće otvorena do 30. juna ove godine", objasnio je Rimac Technologi.
Softverska rešenja
Kako su naglasili, kancelarija u Splitu osnovana je 2018. godine, a danas ima 18 zaposlenih. Ovim zaposlenima će biti omogućen prelazak na rad na daljinu gdje je to moguće ili, kako kažu, 'preseljenje u urede u Zagrebu uz podršku preseljenja i finansijsku podršku za smeštaj tokom prve godine'.
Podsetimo, 2022. godine mediji su objavili da je Rimac Technologi planirao doći do stotinu zaposlenih u Splitu, ali se ovaj scenario očigledno neće ostvariti. U Splitu su razvijena softverska rešenja za programiranje upravljačkih jedinica za električne automobile, kako za vlastite sisteme tako i za klijente. Zanimljivo je da se Rimac prilikom otvaranja kancelarije u Splitu 2018. godine dotakao i robotaksi.
Upućeni izvori iz automobilske industrije ovu informaciju o zatvaranju splitske kancelarije povezuju s najavom da Porsche razgovara o preuzimanju većinskog udela u kompaniji Bugatti Rimac, koja je takođe u suvlasništvu Mate Rimca i deo je Rimac grupe, ali pravih odgovora još nema. Istakli su da i Rimac Technologi i Bugatti Rimac nastavljaju da rastu i da ove godine planiraju da zaposle još 300 ljudi u obe kompanije.
Ove brojke su u skladu sa nedavnim Rimecovim najavama o novom zapošljavanju 2025. godine. Naime, u oktobru prošle godine, na predstavljanju Kampusa Rimac u Kerestincu kod Svete Nedelje, Mate Rimac je, između ostalog, naveo da će u kampusu raditi ukupno 2.500 zaposlenih u Bugatti Rimac i Rimac Technologi, dok je trenutno u njemu zaposleno više od 2.000.
Podsetimo, pred kraj prošle godine objavljeno je da Porše, koji ima 45 odsto vlasničkog udela u Bugati Rimac, razmatra većinsko preuzimanje kako bi dobio veću kontrolu, prenosi nemački finansijski portal Manager. Kako kažu, ne ide sve tako glatko kako zamišlja manjinski vlasnik Poršea.
Naime, kasni proizvodnja Bugatti Tourbillon-a koji se razvija u Hrvatskoj, a portal navodi i da Porše nije zadovoljan (ne)organizacijom kompanije Bugatti Rimac. Takođe, rezultati nisu ispunili očekivanja finansijskog direktora Poršea Luca Meškea – Bugatti Rimac je 2023. godine ostvario 336 miliona evra prihoda i gubitak od 17 miliona evra.

Različiti scenariji
Prema rečima rukovodilaca Porschea, razgovara se o različitim scenarijima. Još nije odlučeno šta će se dalje dogoditi sa Bugatijem, a s obzirom na tekuće razgovore o restrukturiranju u VW-u, druge stvari su trenutno prioritet u Folksvagenu i Poršeu. Moguće je i da bi se još jedan investitor pridružio i preuzeo deo Rimčevih akcija.
Pored 45 odsto udela u Bugati Rimac, Porše takođe drži 21 odsto Rimac grupe. Međutim, odluka o tome da li će Porše povećati svoj udeo ne zavisi samo od toga da li će Mate Rimac, šef Poršea Oliver Blume i finansijski direktor Meške postići dogovor. I ostali veliki akcionari Rimca moraju se složiti - korejski Hiundai, investiciona banka Goldman Sachs i investicione firme Softbank i Investindustrial.
Bugatijevi automobili su rasprodati do 2029. godine, a zajednička kompanija bi ponovo trebalo da postane profitabilna od 2025. godine. Prošlogodišnje gubitke Rimac pravda velikim ulaganjima u nove modele, uključujući platformu Tourbillon sa tri elektromotora.
Glavni vlasnik Poršea, Folksvagen grupa, trenutno se suočava sa velikim izazovima, smanjenjem troškova, smanjenjem plata, pa čak i razmišljanjem o zatvaranju fabrika.
Bonus video:
(Espreso/Blic/Poslovni dnevnik/J.R)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!