DETALJI
OVO JE UZROK NEZAPAMĆENE ŽELEZNIČKE NESREĆE U HRVATSKOJ? Istrazi se bliži kraj
Prave informacije na osnovu kojih bi, u skladu sa propisanim procedurama, donosio odluke o vožnji i saobraćaju vozova
Cure novi detalji o istrazi jedne od najgorih železničkih nesreća u hrvatskoj istoriji, u kojoj su poginuli mašinovođa, kondukter i 17-godišnji mladić. Iz sindikata tvrde da imaju dokaze da signalizacija na celoj deonici pruge od Okučana do mesta sudara nije bila ispravna.
- Mogu da potvrdim da imamo čvrste, nepobitne, proverene i lako proverljive dokaze da nije funkcionisala signalizacija između stanice Okučani i mesta gde je putnik udario u teretni voz. Ona nije bila u funkciji i nije mogla da pruži informacije mašinovođi.
Prave informacije na osnovu kojih bi, u skladu sa propisanim procedurama, donosio odluke o vožnji i saobraćaju vozova. Takođe, dokazi ukazuju na to da je u vreme opremanja voza iz stanice Okučani ta signalizacija već bila nefunkcionalna i nije radila - ističe Dalibor Petrović, potpredsednik Sindikata mašinovođa Hrvatske.
On tvrdi da će dokaze pokazati sutra na konferenciji za novinare. Hrvatske železnice (HŽ) nisu komentarisale optužbe, ali su se pozvali na policiju koja obavlja uviđaj. Juče su, podsetimo, HŽ i istražitelji rekli da je signalizacija ispravna.
Prema nezvaničnim informacijama, mašinovođa putničkog voza se zaleteo u teretni voz brzinom manjom od 90 kilometara na čas. Zvanični rezultati istrage mogli bi da budu poznati za najviše deset dana. U međuvremenu se nastavlja sanacija pruge na kojoj još stoje prevrnuti vozovi.
Bonus video:
(Espreso/Index.hr)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!