autoput
RUPA NA CRNOGORSKOM AUTOPUTU? Datum otvaranja JOŠ uvek nepoznat, oglasio se i ABAZOVIĆ
Osim datuma otvaranja, građane najviše interesuje i putarina za 42 kilometra auto-puta
Ministarstvo kapitalnih investicija (MKI) nije moglo decidno odgovoriti da li će prioritetna deonica auto-puta Smokovac-Uvač-Mateševo biti otvorena do 13. jula, piše Dan.
Premijer Dritan Abazović je u ponedeljak kazao, da će država sve učiniti da se auto-put tada pusti u saobraćaj, dok su nam iz MKI, koje vodi Ervin Ibrahimović, kazali da svi učesnici na projektu daju značajan doprinos da se deonica Smokovac-Mateševou što kraćem roku pusti u saobraćaj.
S obzirom na to da puštanju u probni rad i saobraćaj prethodi ispitivanje svih e lektro-mašinskih instalacija i sistema kontrole i upravljanja, kao i pozitivni rezultati koje mora da potvrdi Inženjer i Državna komisija za tehnički pregled, au konačnom rešenje o puštanju u probni rad izdaje nadležna inspekcija, nezahval no je navoditi tačan datum otvaranja auto-puta kazali su “Danu iz MKI. Istakli su da su svi građevinski radovi na auto-putu završeni, dok je Monteput kao upravljač puta izvršio neophodne pripreme i u veoma kratkom roku sproveo konkurse za zapošljavanje i obuku lica koja će biti zadužena za upravljanje i održavanje deonice auto-puta.
Takođe, Monteput je sproveo nabavku potrebne opreme, vozila i tehničkih sredstava neophodnih za održavanje auto-puta i reagovanje u vanrednim situacijama. S tim u vezi, uz ispunjenost uslova koje smo prethodno naveli, ova deonica auto-puta će biti spremna za puštanje u saobraćaj kazali su iz MKI.
Na pitanje da li će prvo biti testni period ili će auto-put biti odmah pušten u punom kapacitetu, odgovorili su da kada se stvore uslovi za puštanje u probni rad, auto-put će biti pušten u punom kapacitetu.
Osim datuma otvaranja, građane najviše interesuje i putarina za 42 kilometra auto-puta.
Maksimalna jedinična cena po kilometru pređenog puta utvrđuje se prema troškovima izgradnje, troškovima održavanja, troškovima upravljanja i troškovima razvoja auto-puta. Na osnovu do sada urađenih studija izvodljivosti predložena je visina putarine od 0,08 evra po kilometru za putničko vozilo kao najviše zastupljenu kategoriju vozila (putnička vozila su u ukupnom obimu saobraćaja zastupljena od 85 odsto do 90 odsto), odnosno proporcionalno uvećano za druge kategorije vozila. Na osnovu utvrđene jedinične cene po pređenom kilometru u iznosu od 0,08 evra, visina putarine za deonicu Smokovac-Mateševo (42 km) za putničko vozilo iznosi 3,5 evra, dok je najviša cena za teretna motorna vozila sa prikolicom na istoj deonici 17 evra precizirali su iz MKI. Gradnja prioritetne deonice auto-puta počela je 11. maja 2015. godine, a rok izgradnje joj je bio četiri godine. Rok za završetak je već dva puta produžavan i auto-put se već gradi više od sedam godina. MKI smo pitali da li znaju za neki auto-put dužine 42 kilometra, a da se duže gradio od deonice Smokovac-Mateševo. Na ovo pitanje nismo dobili odgovor.
Auto-put će državu uz kamate i ostale troškove koštati preko milijardu evra.
Direktni i indirektni troškovi
CRBC je zatražio 14,9 miliona direktnih troškova, 27,3 miliona indirektnih troškova i 1,4 miliona troškova za glavnog podizvođača Bemaks, jer podgorička kompanija nije mogla da angažuje radnu snagu iz Albanije i Bosne i Hercegovine, koju je angažovala u ranijem periodu naveli su iz ASP-a.
Kao direktni troškovi računate su bruto plate osoblja koje nije moglo da se vrati iz Kine i osoblja u karantinu, te troškovi izgradnje karantina i opreme u mirovanju.
Kao indirektni troškovi računati su režijski troškovi glavne, lokalne i kancelarija na gradilištu, kao i kasno oslobađanje garantnog depozita, ali i naknade za bankarske garancije precizirali su iz ASP-a.
Bonus video:
(Espreso)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!