KOLIKO JE U JUGOSLAVIJI MORALO DA SE RADI ZA KUPOVINU AUTOMOBILA? Ovo su najtraženije limuzine u ex SFRJ (FOTO)
Činjenice govore da je ponuda bila daleko oskudnija, a za taj, najjeftinijih od svih "jugića", Koral 45, moralo je da se radi 30 meseci, Foto: Profimedia

šta mislite?

KOLIKO JE U JUGOSLAVIJI MORALO DA SE RADI ZA KUPOVINU AUTOMOBILA? Ovo su najtraženije limuzine u ex SFRJ (FOTO)

Čak ni u sutonu bivše države kada su jugoslovenskim putevima kolale stotine hiljada Zastavinih vozila, vozni park nije bio mlad, a bezbednost saobraćaja na putu na zavidnim granama

Objavljeno:

Mnogi se danas s nostalgijom prisećaju minulih vremena i bivše države, čak i kad su automobili u pitanju.

Čak ni u sutonu bivše države kada su jugoslovenskim putevima kolale stotine hiljada Zastavinih vozila, vozni park nije bio mlad, a bezbednost saobraćaja na putu na zavidnim granama. Činjenice govore da je ponuda bila daleko oskudnija, a za taj, najjeftinijih od svih "jugića", Koral 45, moralo je da se radi 30 meseci. I pritom je to bio drugi najjeftiniji automobil na tržištu.

Jedini dostupniji auto je bio Fiat 126, poznatiji kao "peglica", za ovaj auto je naime bilo dovoljno "tek" 19 prosečnih plata.

Jedan mesec više radnik je morao da se "strpi" ako je umesto Juga želeo Škodinu limuzinu 120L, a ukupno 35 prosečnih plata je trebalo izdvojiti za Reno 4.

foto: Printscreen

Najdostupniji kompaktni porodični automobil je bila Zastava 101 za 38 plata, a zatim su sledili ruski ponosi, Aleko za 42 i Lada Samara za 54 plate.

Srednja klasa je ipak tražila nešto više, recimo Jugo Floridu, za koju je trebalo prosečno raditi 75 meseci ili Folksvagen Golf 2 dizel za koji je bilo potrebno raditi 96 meseci ili punih osam godina. Reno 19 i Fiat Tipo su bili još koju platu skuplji.

I polako dolazimo do gornjeg doma, automobila koje nismo baš često mogli da viđamo na putevima. Priču otvara italijanska lepotica Alfa 164 s fantastičnim V6 motorom i cenom u protivvrednosti 322 prosečne plate. Još skuplja je bila Opel Omega, kao i francuski Reno 25 s takođe slavnim V6 motorom. Za njega je jugoslovenski radnik morao da izdvoji 404 mesečne plate, ili gotovo sve što zaradi u svom radnom stažu. A već koju godinu kasnije 25-ica je izgubila drastično na ceni.

A na samom vrhu dve nemačke krstarice. Za BMW 750iL, odnosno produženu verziju s V12 motorom, bilo je potrebno izdvojiti 912 prosečnih plata, ili tačno 76 godina radnog staža.

Konačno, najskuplji automobil na tadašnjem tržištu je bila preteča S klase Coupe, Mercedes 560 SEC za koji je trebalo izdvojiti 1.231 mesečnu platu, odnosno trebalo je raditi nešto više od 102 godine.

Bonus video

(Espreso.co.rs / Index.hr)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.