cene automobila
Mnogi Srbi pazare automobile u ovoj zemlji, a sada se menjaju cene! Pala i prodaja, a ovo su prognoze za jesen
Ugledni automobilski stručnjak iz Nemačke upozorava na pravu horor jesen za automobilsku industriju u Evropi
Pred nemačkom autoindustrijom su izazovna vremena. Stručnjaci procenjuju da prodaja automobila pada, s druge strane cene automobila rastu.
Ugledni automobilski stručnjak iz Nemačke upozorava na pravu horor jesen za automobilsku industriju u Evropi. Sada stvari postaju još gore za proizvođače i dobavljače.
Čak 200.000 manje prodanih novih automobila nego prethodne godine
- Važna velika tržišta automobila poput Nemačke i Italije već su bila u blagom minusu u prvih osam meseci ove godine - rekao je stručnjak. U EU (plus Švajcarska, Norveška i Island) može se pretpostaviti samo 10,7 miliona novih registracija automobila. To bi bilo 200.000 manje prodanih vozila nego godinu pre.
Kako kaže stručnjak, to je “samo deo negativnih vesti”. Prodaja novih električnih automobila od avgusta je za 8,3 posto manja nego prethodne godine (90.000 vozila). Do kraja godine beležiće pad od 140.000 novih potpuno električnih automobila.
Rastu prodajne cene
Stručnjak kaže kako je njegov tim u Bohumu procenio razvoj kataloških cena u poslednjih nekoliko meseci.
Kako bi nadoknadili gubitke (posebno kod nepopularnih električnih automobila), nemačke i evropske automobilske kompanije očito povećavaju prodajne cene motora s unutrašnjim sagorevanjem.
Cene 20 najpopularnijih motora s unutrašnjim sagorevanjem od aprila su porasle za dobrih 10 posto. Za najvažnije električne automobile povećanje je bilo znatno sporije i iznosi samo 4 posto, navode nemački mediji.
Stručnjak: “Čini se da se razvija strategija za polagano smanjivanje razlike u ceni električnih automobila kroz veća povećanja cena motora s unutrašnjim sagorevanjem.” Međutim, to se ne događa kroz veće popuste na električne automobile, već više kataloške cene za motore s unutrašnjim sagorevanjem.
- Sledećih nekoliko meseci biće vrlo teški za industriju. Oporavak se očekuje tek 2026. godine. Pretpostavlja da će nakon Stellantisa (Opel, Pežo, Fiat) i druge kompanije morati sniziti prognoze dobiti.
Posebno su crne prognoze za Nemačku kao automobilsku zemlju, kaže stručnjak.
- Ovde je fokus u velikoj meri na kineskom tržištu. Tamošnja prodaja nemačkih automobila naglo opada.
Ono što dodatno zabrinjava je i sve veći broj bankrota kompanija iz autoindustrije.
Bonus video:
(Espreso / Fenix magazin / Prenela: J.N.)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!