NIJE SVAKI DIM ISTI
ZBOG OVOGA SE SVAKOM VOZAČU DIŽE KOSA NA GLAVI: Evo šta da radite kad DIM krene da kulja iz AUSPUHA, jako je VAŽNO
Jasno vam je da nije svejedno da li iz auspuha izlazi plav, beo ili crn dim
Verujemo da se svakom vozaču podigne kosa na glavi kada njegov automobil počne da dimi. To je obično najava problema koji zahtevaju posetu mehaničaru i troškove servisa.
A jasno vam je da nije svejedno da li iz auspuha izlazi plav, beo ili crn dim. Svaki od njih govori o neispravnostima. Postoji mnnogo uzroka, a ovo su najčešći koji prouzrokuju dim u ovim bojama.
Plavi dim
Najčešće se reč o izgaranju ulja u komori za izgaranje unutar cilindra motora ili propuštanjem ulja od strane turbo punjača, a to znači da postoji opasnost od potrošnje ulja motora. Kako se smanjuje količina ulja dolazi do izostanka podmazivanja na pokretnim delovima motora. To onda utiče na pojačano trošenje tih delova.
Posledice mogu biti mnogo skupe ukoliko ne odreagujete na vreme već pustite da to traje. Kod motora se ubrzava trošenje klipnog mehanizma i razvodnog mehanizma, te ostalih pokretnih rotirajućih ili kliznih delova unutar motora. Onda to može dovesti do ozbiljnih popravki motora koje su i moguće na starijim modelima, dok je kod novijih to sve mnogo komplikovanije. Najčešće ga nije moguće obnavljati već isključivo zameniti drugim ispravnim motorom ili fabrički repariranim motorom.
Beli dim koji se brzo razilazi kao para
Najverovatniji uzrok je curenje rashladne tečnosti u motor (neispravan dihtung glave motora). Najčešće je prisutno i pregrevanje motora prema indikatoru temperature na kontrolnoj ploči. Odmah nakon paljenja hladnog motora može se takođe pojaviti beli dim.
Kako se motor zagreva dolazi do kondenzacije u izduvnom sistemu, a kako temperatura raste tako voda isparava i zbog toga se može pojaviti beli dim (para). Dakle, iza ovoga ne stoje neke nepravilnosti u radu automobila. Ako automobil učestalo koristite na kratkim relacijama može se dogoditi da sav kondenzat ne ispari, a to nije dobro jer tako može korodirati izduvni sistem.
Crni dim
Kod vozila koja idu na benzin to je znak da izgara previše goriva – potrebno je proveriti filter vazduha. Mogući su i ozbiljniji problemi s motorom ili sistemom ubrizgavanja.
Kod dizelaša, ako vozite samo gradske deonice pri niskim brzinama, u filtru čađi može se nakupiti previše čađi. Sve to može rezultirati dimnom zavesom kod određenih starijih generacija vozila s ovim filterom koje može biti praćeno i uključivanjem lampice na instrument tabli koja simbolizuje filter. Pronađite put kojim možete voziti brže i filter će se pročistiti uz karakteristični kratkotrajni oblak crnog dima.
Šta da uradite kada počne da dimi?
Najpre zaustavite vozilo i prekontrolišite nivo motornog ulja, rashladne tečnosti. Ako nešto od toga nedostaje to može biti brzi pokazatelj u čemu je zaista problem.
Takođe, ako su količine ulja i rashladne tečnosti u normali, postoji mogućnost da se dim pojavio zbog povećane potrošnje goriva pa je potrebno napraviti uzorak potrošnje goriva na pređenih 100-500 km.
Najbolje je kontaktirati servis koji može i na daljinu analizirati problem i dati adekvatnu procenu da li treba nastavljati sa vožnjom.
Bonus video:
(Espreso/ 24 sedam)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!