šta sad?
ZAMENA BATERIJE U ELEKTRIČNOM AUTOMOBILU NEĆE BITI MOGUĆA? Novi PROBLEM za vlasnike, posle 6 godina može na OTPAD!
Serđo Markione tvrdio je da italijanski proizvođač gubi 14.000 dolara na svakom prodatom električnom Fiatu 500e
Zamena baterije u električnom automobilu možda neće biti moguća iz jednostavnog razloga – ne proizvodi se više. Pojedini vlasnici električnih modela već se susreću sa ovim problemom.
Biti na čelu napretka ima svoje prednosti i nedostatke. Prvi korisnici koji su imali pristup modernoj tehnologiji, moraju se uhvatiti u koštac sa problemima koje tradicionalisti ne poznaju.
Pre desetak godina odluka o prelasku na električni automobil bila je vrlo hrabra. Na tržištu je bilo malo automobila koji su nudili pristojne performanse i autonomiju veću od 100 kilometara.
Ako se neko nije odlučio za skuplje opcije, recimo Teslin Model S, dosta je rizikovao, ali je u isto vreme imao je priliku da kupi nešto jeftinije. Jedan od takvih automobila bio je Chevrolet Spark EV.
Automobil ovog tipa stvoren je samo kako bi zadovoljio pooštrene ekološke standarde. Neke su države, uključujući Kaliforniju, najvećim proizvođačima dale su ultimatum – ili napravite električni automobil (ili plug-in hibrid) ili nećete moći prodavati svoje proizvode u toj državi.
Proizvođači su odgovorili na ovaj ultimatum uvođenjem automobila koji su se prodavali samo u državama koje su uvele ove zahteve. To je rezultiralo malim tiražima ovih vozila, a u isto vreme (2012.) proizvođači su mnogo gubili na svakom električnom automobilu.
Serđo Markione tvrdio je da italijanski proizvođač gubi 14.000 dolara na svakom prodatom električnom Fiatu 500e. Gubici su se pokrivali profitom od prodaje tradicionalnih automobila.
Od tada je prošlo dosta vremena i počeli su da se javljaju problemi – nedostaju delovi.
Električna verzija Chevroleta Spark bila je u proizvodnji od 2013. do 2016. godine, nudila se u samo tri države po ceni od 25.000 dolara za osnovnu verziju.
Za te tri godine koliko je trajala proizvodnja kupci su pazarili svega 7.400 primeraka ovog modela. Međutim kako prenosi The Verge, oni koji su bili voljni kupiti jeftinu elektromobilnost od General Motorsa mogu sada da bace svoje automobile u kontejner za e-otpad.
Naime, proizvođač više neće nuditi zamenu baterije za ovaj model. Sve zamenske baterije koje su do sada proizvedene već su našle svoje vlasnike.
Chevrolet Spark EV u periodu 2013-2014. imao je baterije kineskog proizvođača A123, korisnog kapaciteta 18,4 kWh, što je bilo dobvoljno za autonomiju do 131 km.
Od 2014. o proizvodnji je brinuo LG. Baterija je imala kapacitet od 19 kWh i bila je 39 kilograma lakša od kineske, ali se radijus kretanja nije poboljšao.
Najmlađi primerci Sparka imaju 6 godina i, kako kažu njihovi vlasnici, počinju problemi sa propadanjem baterije. Da bude još zanimljivije – Chevrolet je nudio 8 godina garancije na baterije. Nakon jednostavne matematike, ispada da su kupci ostali praznih rukava.
Nijedan proizvođač više ne pravi zamensku bateriju za ovaj model, jer je neisplativo. To znači da će brojni primerci Spark EV pre ili kasnije stajati beskorisni u garažama svojih vlasnika.
Pomalo je šokantno, pogotovo jer u Americi bez većih problema mogu da se nabave delovi za automobile sa SUS motorima iz 1960-ih i 70-ih godina.
(Espreso / Automobili.ba)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!