JEDVA ČEKAMO
HOĆE LI HAMILTON ISPISATI ISTORIJU ILI ĆE FERSTAPEN PREKINUTI DOMINACIJU! Sve o predstojećoj sezoni Formule 1
Sve što niste znali, o tome šta nas očekuje od sutra pa sve do kraja godine
Čekanju je napokon došao kraj, svi oni koji obožavaju trke ''najbržeg cirkusa na svetu'' sutra će stajati nepomično ispred svojih ekrana čekajući da se ugase crvena svetla i da trke i novi šampionat formule jedan napokon krene.
Testiranja za novu sezonu su održana u Bahreinu (gde će biti i održana i prva trka), što je novitet u odnosu na prethodne kada su se obavljala u Barseloni. Još jedna od noviteta je i broj trka koje će ove sezone biti čak 23. Od kojih će najviše biti na evropskom tlu.
Ovu informaciju moramo uzeti sa dozom rezerve, jer smo do sada dobili potvrdu da će se 17 trka sigurno održatim dok za ostale još čekamo da aminuju.
Najveći problem je kako se sada stvari stoje u održavanju trke u Kanadi jer lako može se desiti da trku na stazi Žil Vilnev ne bude deo ovogodišnjeg kalendara.
Što se tiče bolida, i pravila u vezi njih to je ostalo maltene isto kao i prethodne godine, a one prave i možemo reći drakonse ćemo imati sledeće sezone, kada će se pre svega doći izmena u finansiranju, tačnije pokušaće se da se dođe do neke određene nivelacije u tom segmentu.
Neki su promenili pogonske jedinice, neki imena ekipa, dok su se neki odlučili i za nove šefove ekipa.
Što se tiče vozača onih koji su prve zvezde i oko kojih se sve vrti, sastav se u mnogome promenio. Imamo pre svega četiri svetska šampiona:Luisa Hamiltona, Sebastijana Fetela, Fernanda Alonsa i Kimija Raikonena. Oni zajedno poseduju 14 titula. Od kojih će sigurno imati šta da nauče i nekolicina mladih vozača koji će ove sezone prvi put sesti u bolide i imati priliku da se dokažu na velikoj sceni.
Sve u svemu očekuje nas uzbudljiva sezona, a nadamo se ili bi makar voleli da pitanje svetskog šampiona ne dobijemo do poslednje trke i da ova godina bude neizvesna. A sad da vidimo šta su to timovi promenili u ovoj zimskoj pauzi:
Najdominatnija ekipa u ovoj hibridnoj eri je Mercedes koji je uspeo da sačuva isti sastav vozača, tako de će i ove sezone u crnom bolidu nalaziti Luis Hamilton i Valteri Botas koji su produžili ugovor na još godinu dana. Luis će tako u isotm bolidu imati priliku da osvoji osmu titulu čime bi postao najtrofejniji u istoriji. Na testiranjima su se dosta mučili, pa nam ostaje da vidimo hoće li i ove sezone biti toliko dominantni kao i prethodnih.
Red Bul je prvi i čini se glavni konkurent da skine sa trona Mercedes. Testiranja su za njih prošla odlićno i posle nekoliko godina, ona su bila bez većih problema. Uz to je došla i velika promena u sastavu vozača, umesto Aleksa Albona drugi vozač ekipe će biti Meksikanac Serhio Perez. Što je veliko pojačanje za ekipu crvenih bikova. Glavno pitanje u vezi Red Bula je to da li Maks Ferstapen ima bolid sa kojim može da bude konkurentan u borbi za titulu.
Meklaren se posle mnogo vremena vratio svojim korenima. Posle dosta lutanja sa Hondom i Renoom, vratili su se Mercedesovim motorima sa kojima su postizali najveće uspehe. Vozački sastav se dosta pojačao, Sainc je otišao u Ferari dok je stigao Danijel Rikardo.
Nekada Fors Indija, pa onda Rejsing Point a sada Aston Martin. Novo ime, nove boje za ovu ekipu. Prošla sezona je bila jedna od boljih, završili su na četvrtom mestu u generalnom plasmanu konstruktora. Hoće li uspeti da ponove to i ove godine, to će im pomoći i četvorostruki svetski šampion Sebastian Fetel koji je jadva čekao da se rastane sa Ferarijem. U ekipi je ostao Lens Strol.
Nema više ni Renoa, ali nemojte se plašiti tu su oni samo se od sada zovu Alpina rejsing. Ponovo uz ekipu iz Francuske posle dve godine vreća Fernando Alonso, koji je sa ovom ekipom sada već davne 2005 i 2006 osvojio titule svetskog šampiona čime je prekinuo dominaciju Mihaela Šumahera. Teško je očekivati da se tako nešto desi i ove godine, ali ekipa Alpine krupnim koracima grabi napred i za nadati se da ove godine mogu se boriti za podijume kao što je bilo prošle. Ime drugog vozača je ostalo nepromenjeno to je Esteban Okon koji je nekoliko puta istakao dan mu je veoma drago što će deliti garažu sa šampionom sveta. A jedna velika promena je bila i u vrhu ekipe jer Siril Abitobul nije više šef, a njegovo mesto je zauzeo Davide Brivio koji stiže iz sveta Moto GP.
Tim koji je prošle sezone najviše razočarao i od koga se očekivalo da se ''pobije'' sa Mercedesom za titulu je bio Ferari. Prvo pre početka sezone je stavljeno do znanja Fetelu da je on u Ferariju višak i neduho zatim se i saznalo ima novog vozača ekipe iz Maranela. To je i poremetilo ekipu, koja je bila očajna tokom cele sezone i što i pokazuje stanje u generalnom plasmanu konstruktora, gde je Ferari zauzeo tek šesto mesto, što se odavno nije desilo. Od ekipe koja se prethodnih godina borila za pobede i pobeđivala, do eto sada tima koji je jedva u prvih deset završavao trke. Ove godine sastav vozača će činiti, Šarl Lekler, dok je novo ime Karlos Sainc koji je stigao iz Meklarena. Tifozi se nadaju da se prošla sezona više nikada neće ponoviti.
Ekipa koja je bila prijatno iznenađenje prošle sezone je bio Alfa Tauri. Nekadašnji Toro Roso se pod novim imenom lepo pokazao i čak došao i do prvog trijumfa u ovoj novoj eri Forumule 1. To je učinio Pjer Gasli u Monci i time pokazao da su ga ljudi iz Red Bula možda i prerano otpisali. Njemu će društvo u garaži praviti, maldi Japanac Juki Cunoda koji je prošle sezone u Formuli 2 završio na trečem mestu u generalnom plasmanu.
Tim koja nije menjala vozački sastav u odnosu na prošlu godinu je Alfa Romeo. Tim čije je sedište u Švajcarskoj je ostao veran sastavu od prošle godine, pto znači da čemo i dalje gledati Kimija Raikonena i Antonija Đovinacija za bilodom Zaubera koji nosi ima po italijanskom proizvođaču automobila.
Američki Has je kako vreme prolazi sve lošiji i lošiji. Od one 2018. godine kada su svi ih hvalili i predviđali im dobru sezonu, koju oni ipak nisu imali, samo treba se setiti i prve trke u toj godini kada su u momentu dok su držali pozicije 4 i 5 otkazala oba bolida i to nakon izlaska i pit lejna, od tada je usledio pad koji kako se čini traje i dalje. Ove sezone Has je pripremio mladi sastav, za volanom će biti Rus Nikita Mazepin i Mik Šumaher sin velikana ovog sporta Mihaela Šumahera, ostaje nam da vidimo hoće li ove mlade nade uspeti da vrate Has tamo gde je trebao da bude.
Veliku promenu je ekipa Vilijamsa imala prošle sezone kada su ih je napustila porodica Vilijams po kojoj i ekipa nisi ime, došli us novi ljudi sa novim idejama i što je najbitnije za ovaj sport i novim ulaganjima. Zbog toga većina stručnjaka u Formuli 1 je mišljenja da ekipu iz Velike Britanije više nečemo gledati na samom začelju karavana. Uz Mercedes i Alfa Romeo, i Vilijsam nije menjao vozače za ovu sezonu. Tu su i dalje Nikolas Latifi i zvezda u usponu Džordž Rasel.
Nama ostaje samo da uživamo u novim uzbuđenima koje nam Formula 1 uvek priredi, uz nadu da ćemo na što više trka imati prliku da na tribinama vidimo i publiku. Ništa nam ne preostaje za kraj nego da kažem.
VEŽITE SE POLEĆEMO!
(Espreso/ Srđan Novaković)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!