Srpska majka umesto srpskog
Neodoljiv, neumoljiv, voleh te i suviše: Turbo-folk književnost u školama: Profesori decu uče Cecine pesme!
Sve počinje ovako:
"Kao glavni metodički materijal ili sredstvo koristite (dramske) situacije napisane po Cecinim tekstovima. Svaka dramska situacija prezentuje jedan patrijarhalni model odnosa muškarca i žene. Stvar je jednostavna. Deca prvo pročitaju tekst situacije koju treba da odglume pred ostatkom razreda, odglume je što autentičnije i onda razgovarate."
Situacija I.
Patrijarhalna veza između devojke i momka.
Momak i devojka sede u autu jedno pored drugog. Devojka pokušava da se nasloni na rame mladića. On se izmiče. Sve vreme je hladan i suzdržan. Devojka je na rubu suza.
DEVOJKA: Kad bi bio ranjen krvi bih ti dala, oba svoja oka kad bi bio slep...
MOMAK: Al' uzalud bez duše sam lep.
Devojka zastaje. Gleda mladića tužno u oči. Želi da ga pomiluje po kosi. On se izmiče.
DEVOJKA: Dok u znoju bilo koju noćas negde maziš ja bih opet bila tepih po kome ti gaziš.
Momak se nasmeje. Ignoriše devojku.
MOMAK: Neodoljiv neuomoljiv vole me isuviše ovakvi kao ja te dušo ubiše.
Devojka razočarano više za samu sebe.
DEVOJKA: Ja sam noćas jedna više s kojom nisi tu zašto hoću da se vratim starom dobrom zlu, da me mučiš da me kinjiš ko sve robove, da me slomiš i potopiš zadnje brodove.
Momak ćuti. Devojka posle kraće pauze nastavlja.
DEVOJKA: Ja te volim čak i kada mi to škodi, jer to osećanje mome srcu godi, čak i kad se s drugom provodiš po svetu, ja te volim čak i na svoju štetu.
Mladić se okrene. Pogleda devojku. Nasmeje joj se u facu i izađe iz automobila.
Kada završe ovu "predstavu", profesori im postavljaju sledeća pitanja:
- Kakva je devojka, a kakav mladić u ovoj situaciji? - Kako devojka želi da zadobije pažnju muškarca? - Kakvi su to muškarci koji su bez duše lepi? - Zašto devojka pristaje biti tepih po kojem se gazi? - Zašto se žene, uopšte, vraćaju starom dobrom zlu - da ih muškarci muče, kinje ko sve robove, slome i potope im zadnje brodove?
Stižemo i do još jednog primera koji je verovali ili ne, "grozniji" od prvog. Ovde je već reč o muškarcu alkoholičaru.