verovali ili ne
BOMBASTIČNA VEST: Srbi kupili prava na legendarnu američku DINASTIJU, NACIJA polako, ali sigurno pada u TRANS!
Poznata producentska kuća "Emoušn" otkupila je prava za seriju "Dinastija" i na zimu se očekuje početak snimanja. Kreće se sa kastinzima, biraju lokacije, pravi povod za razgovor sa prvim čovekom "Emoušna" Goranom Stamenkovićem
Kada neko od mlađe generacije gleda fotografije svojih baka i čudi se zašto su bake nosile neka "proširena ramena", tzv. naramenice na košuljama, sakoima, mantilima, haljinama, odgovor je jednostavan, koje su i sada, evo, u trendu, - zbog Kristl i Aleksis!
Ko su one? Junakinje popularne američke sapunice "Dinastija", koja se osamdesetih godina prošlog veka (1981- 1989)emitovala na TV mreži Ej-Bi-Si (ABC), a kod nas sredinom osamdesetih na prvom programu Radio-televizije Beograd. U našoj zemlji (tada SFR Jugoslaviji) izazvala je oduševljenje i postigla ogromnu gledanost. U tada socijalističkoj državi, bio je to jedan od prvih susreta šire publike sa svetom glamura, luksuza, ogromnog bogatstva. Do tada zatvorena vrata bogatih američkih industrijalaca i naftaša širom su se otvorila, i naša publika je "gutala" sve što se dešavalo u "Dinastiji", imajući utisak da viri u život bogatih i moćnih. Vile, skupi automobili, luksuzan nakit, način života prebogate naftaške porodice iz Denvera bio je opijajući za publiku sa ovih prostora. Naše žene bile su oduševljene stajlingom Aleksis i Kristl i, potpuno zanesene, pokušale da ih oponašaju. Kuriozitet vezan za ovu seriju je i što je glavna "zlica" u seriji, Aleksis, koju je sjajno na male ekrane donela glumica "britanske škole" Džoan Kolins, postala omiljena kod publike.
Poznata producentska kuća "Emoušn" otkupila je prava za seriju "Dinastija" i na zimu se očekuje početak snimanja. Kreće se sa kastinzima, biraju lokacije, pravi povod za razgovor sa prvim čovekom "Emoušna" Goranom Stamenkovićem.
- Kada je počeo kovid, i svi stali sa radom, rešili smo da pripremamo nove scenarističke projekte. Uz neke velike projekte koje nameravamo da radimo sa stranim striming servisima, uvideo sam da su sapunice jedna od retkih formi koje naša firma nikada nije radila. Počeli smo da izučavamo zašto se to gleda u svetu, kako sve funkcioniše, i početna ideja je bila da pišemo neku našu verziju. Međutim, uvideli smo da kod nas niko to ne zna da radi kako treba. Sasvim slučajno video sam da se "Dinastija" kao format prodaje. Ona je pravi brend među "sapunicama", i pošto poznajem ljude koji su je prodavali, jer sa njima sarađujemo duže od dvadeset godina, lako smo došli do dogovora. Odmah smo otkupili prava za celu bivšu Jugoslaviju i ideja je da radimo nekoliko verzija. Radićemo posebno verziju za srpsko tržište, posebno za hrvatsko.
"EMOUŠN" je bio pionirska produkcijska kuća koja je pokrenula projekte koji su do tada bili potpuna novost na našem medijskom nebu, kao što su: "Hoćeš-nećeš", prva rijaliti emisija koja je krenula na Trećem kanalu, "Leteći start", "Sve za ljubav", "48 sati svadba", "Veliki brat", "Operacija Trijumf", "Tvoje lice zvuči poznato", "Ja volim Srbiju"... ali i veoma gledane serije - "Žene sa Dedinja", "Sinđelići" i "Urgentni centar". Svi serijali imali su preko 200 epizoda.
Da li će se "Emoušn" držati primarne "Dinastije"?
- Pored one "Dinastije", koju svi poznajemo, na Netfliksu postoji nova verzija, koja je kod tinejdžera veoma popularna, i mi nameravamo da ih spojimo. Ono u šta sam siguran jeste da mlađi likovi moraju da govore jezikom kojim govore sadašnji mladi. Međutim, oni glavni likovi, i odnosi u porodici, kakvi su bili u to vreme u Americi, sada su dosta slični onima kakvi su trenutno kod nas, tako da taj deo nećemo drastično menjati. "Dinastija" je toliko veliki brend, pa i gledaoci moraju da dobiju to što već znaju i šta očekuju. Mlađi karakteri u seriji su se više promenili, drugačije komuniciraju, koriste društvene mreže, život je drastično drugačiji nego pre 30 godina. Ni Kristl nije više tako nespretna i nesnađena.
Kako će izgledati kasting, ozbiljan zadatak je pred vama?
- Radićemo kasting kao i uobičajeno - na prostoru cele bivše Jugoslavije. Probaćemo da nađemo najadekvatnije glumce, a tu je lik Aleksis najdominantniji. Džoan Kolins se pojavila u epizodi pred kraj prve sezone, a kako je u drugoj stalni lik, rejting serije je drastično skočio. To je prvi put u sapunici da su ljudi zavoleli negativca, ona jeste bila surova, ali samo iz želje da zaštiti svoju decu.
U Srbiji se neće raditi o naftnim magnatima, ali o kome hoće?
- Trenutno se vrtimo oko toga da oni imaju svoje lance supermarketa, ljudi koji se bave trgovinom... jer je veoma bitno da sve to deluje autentično kada radimo u našoj verziji i da lokalno bude verodostojno.
Kada se "Dinastija" emitovala, pogotovo u zemljama socijalizma, bili smo fascinirani velikim glamurom, neograničenim materijalnim dobrima kojima je porodica raspolagala, bahatim ponašanjem... Da li u Srbiji danas postoji takva porodica, sa tolikim bogatstvom?
- Mi imamo u Srbiji i veće bahaćenje i bogatije porodice.
Zašto je odabir "Emoušna" bio da radi sapunice?
- Imao sam veliku odbojnost prema sapunicama, međutim, proučavajući zašto ih ljudi vole, shvatio sam da je to jedan od najtežih formata za rad. Neke traju po 10, 30 i 60 godina. Termini u kojima se emituju su 19-20 časova uveče, kada ljudi žele da dođu kući i da se opuste. Zabluda je da nešto što se dugo emituje na TV ne mora da ima kvalitet. Mora da ga ima. Promenio sam mišljenje u potpunosti o sapunicama, i kao što je naša firma iskoračila u nekim projektima, tako nam je veliki izazov da uradimo "Dinastiju".
Kako saznajemo od Stamenkovića, srpska "Dinastija" imaće više rediteljskih rukopisa. "Emoušn" uvek insistira na dobroj pripremljenosti, naglašava prvi čovek "Emoušna".
Takođe saznajemo da će i "Dinastija" imati 80-100 epizoda u prvoj sezoni, i emitovaće se svakoga dana. Poznat je i emiter, ali to zasad ostaje tajna.
Bonus video:
(Espreso.co.rs/Novosti)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!