YOUNG DZA
SENZACIJA, MLADI SRPSKI MUZIČAR NAPRAVIO HIT ZA KARDI BI: Dečko ima 25 godina, iz BG je, ceo svet priča o njemu!
Nova pesma Cardi B zove se "Up"
Prošlog petka, tačno u ponoć po američkom vremenu, Cardi B je izdala nestrpljivo očekivani novi singl, koji je usledio posle megahita "WAP". Na novoj pesmi, "Up", Cardi se okrenula nešto tvrđem zvuku, a kritičari kažu da i ova pesma ima veliki potencijal.
Poslušajte je:
Jedna od stvari koja se prvo primeti kad se pusti pesma je "bit": mnogo teških klavira sa 808 mašinom, "Memphis bounce" i komplikovanih tranzicija, što daje celoj pesmi pop osećaj. Kad je pesma prvi put strimovana, nije bilo producenata listovanih u potpisima. Međutim, kasnije je otkriveno da je bit delo momka zvanog Yung Dza, 25-godišnjeg producenta iz Srbije. U pravljenju su učestvovali i DJ SwanQo i Šon Ajlend (Sean Island).
Pa, kako je klinac iz Srbije uspeo da se izbori za to da njegov bit izabere jedna od najvećih muzičkih zvezda na svetu? Complex je pozvao Dza-a i uradio intervju s njim.
Gde si sada?
Kod kuće, u Beogradu, glavnom gradu Srbije.
Koliko dugo živiš tamo?
Ceo život.
Pre nego što pređemo na celu tvoju priču, šte je prethodilo stvaranju bita za "Up"?
Napravio sam bit u januaru prošle godine. Quavo iz Migosa me je kontaktirao u 4 ujutru na Instagramu i tražio 20 bitova. Već je snimio jedan moj bit sa YouTubea, i tražio je baš taj tip vajba: težak klavir i bas. Tako da sam pakovao 20 bitova za 4-5 sati u pet ujutru u Srbiji. Poslao sam pakovanje Quavou, i on je izabrao jedan od tih bitova za Kardi B.
Je l uvek praviš toliko bitova odjednom?
Obično ne. Volim da imam specijaln odnos sa mojim bitovima. Tog dana napravio sam previše. Ne sećam se kako. Mrzeo sam sve što sam napravio te noći, jer ne volim da pravim bitove za pet minuta. Mesec dana pošto sam poslao paket, slušao sam taj bit i bio sam u fazonu "o, ovo je bit za Kardi, i definitivno treba da ga pošaljem njoj". Cele godine sam pokušavao da pošaljem bit Kardi. Poslao asm ga njenom timu u Atlantiku. Ne znam ni kako se to desilo. Samo su mi rekli "Kardi je snimala na tvom bitu, imaš mesto na sledećem singlu".
Kad si tačno saznao da će Kardi da koristi tvoj bit?
Rođendan mi je 25. decembra. Slavio sam dan posle. Te noći, njen tim mi je poslao DM na Instagramu tražeći taj bit, ali nisu mi rekli za koga je bit. Onda su me zvali i rekli su mi "Brate, imaš poziciju sa Kardi Bi. Sledeći singl je tvoj". Poludeo sam. Nisam mogao da spavam sledećih 10 dana. Poslali su mi papire dva danas posle, i rekli su mi da će pesma da bude objavljena u januaru, i to je to. Bio mi je rođendan, tako da je to bio najlepši poklon koji sam mogao da dobijem.
Jesi li imao kontakt sa Kardi, otkad si saznao da imaš poziciju?
Ne s njom, ali s njenim timom da, pošto radimo. Nastavljam da šaljem pakete njenom timu i sve to.
Nadaš li se još nekoj poziciji na njenom novom albumu?
Želim još dve, mislim. Još dve, to je savršeno.
Kad si je konačno čuo na pesmi, šta si pomislio?
Prvo nisam bio siguran da mi se sviđa. Bio sam sa porodicom u Srbiji kad se pesma pojavila. Bio sam u dnevnoj sobi, gledao sam TV, čekao pesmu. Bio sam pod stresom. I kad sam čuo pesmu, rekao sam "ok, ovo je dobro, ali nemam pojma..." Onda sam zaspao jedno dva sata. Onda sam puštao pesmu jedno 1.000 puta i bio sam u fazonu "ovo je najbolja pesma ikad!". Kako lebdi na tom bitu, savršeno je. Svima se sviđa pesma. Svi u Srbiji su podelili priču na Instagramu. Kad sam video ludilo oko mene, rekao sam "jbt, ovo je nešto veliko". Ljudima se stvarno sviđa pesma, a meni se sada mnogo sviđa. Puštam je sve vreme.
Misliš li da je tvoje uvo smao moralo da se prilagodi, zbog tvojih očekivanja onoga kako bi to trebalo da zvuči?
Mislim da ja nešto nisam bio u redu. Nisam znao da li mi se sviđalo da neko promeni moj bit, ako to ima smisla. Mnogo volim svoje bitove, pa mi je trebalo vremena da se naviknem na to.
Da li su menjali bit?
Da, male stvari, ali ne previše. Bit je skoro isti.
Jesi li čuo nešto drugo sa Kardinog albuma koji će uskoro biti objavljen? Jesi li znao kako će se "Up" pozicionirati tu?
Ne znam ništa o tome (osmeh).
Hajde da se vratimo na početak. Kako si ušao u hip-hop i počeo da praviš bitove u Srbiji?
Kad sam bio klinac, gledao sam TV, i nisam znao šta je rep ili pop muzika. Ali rep muzika mi je uvek zaokupljala pažnju. Pričam o srpskom repu. Onda sam počeo da radim grafite, da skejtujem, i da slušam sve više i više muzike. Onda, jednog dana, ujak mi je dao CD sa svim - muzičkim programima i smešnim snimcima. Na tom CD-u je bio FL Studio, program za pravljenje muzike. Instalirao sam ga i počeo da pravim bitove sa tim programom. Onda, kad su počeli da se pojavljuju tutorijali na Youtube-u, naučio sam kako da pravim bitove. Pre toga, nisam mogao da vidim kako se to radi. Onda sam počeo da pravim bitove nalik na one kod ASAP Rocky-ja, Three 6 Mafia, Cash Money, Lil Wayne, i sve. Ali kad sam prvi put čuo Migose "No Label 2", rekao sam "brato, ovi bitovi su ludilo!". Producirao je Murda [Beatz], Metro Boomin, and 808 Mafia. Onda sam bio u fazonu "ok, treba definitivno da počnem da pravim još bitova i da ih stavljam onlajn". U to vreme sam bio u srednjoj školi, i hteo sam da upišem fakultet, arhitekturu. I bio mi je potreban novac. Najlakši način da zaradim je bio to, imam veliku ljubav prema muzici, a onlajn ste mogli da zaradite aploudovanjem "tipskih" bitova. Tražio sam veliki singl. Kad se pojavio, daunloudovao sam ga, preradio bit i postavio ga na Youtube da ljudi mogu na njemu da fristajluju. Na taj način sam privukao pažnju, jer bitmejkeri bi došli da vide kako sam ga napravio. Onda bi reperi došli da fristajluju. Napravio sam ga sa 21 Savage i Future’s “X,”, i imao je 2 miliona pregleda za tri meseca. Aploudovao sam bit i FL [Studio] fajl tako da producenti mogu da skinu bit i vide kako sam ga napravio.
Pomenuo si Cash Money i Three 6 Mafia. Šta je u njihovim stilovima uticalo na tebe?
Na starom MTV u Srbiji. Muzički video spotovi Cash Money su u Srbiji na starom MTV-ju. Sećam se da sam video Three 6 Mafia na MTV Cribs. Juicy J je bio lud u tom snimku brate. Nosio je naočare za sunce sa bojama koje se menjaju, i bio sam u fazonu "moram da saznam ko je ovo". Njihova muzika je uvek bila futuristična. Ovaj zvuk sada je njihov zvuk. Svi ovi 808 obrasci, kikovi, snerovi i hi-hetovi, oni su sve to već bili napravili 1995. Ja sam rođen 1995, to je ludilo. Ovaj bit za Kardi je klasičan Memfis bauns. Kikovi, bas, i ta melodija je nešto što su Juicy J i DJ Paul radili pre nego što sam ja rođen.
Koji je bio prvi veliki umetnik koji je tražio paket bitova od tebe?
Prvo, jedan od najvećih umetnika je čuo za mene u Srbiji. Živim u Beogradu, pa mogu da idem u bilo koji studio. Tako sam prvo otišao u studio da vidim kako stvari funkcionišu, jer mi je to bilo potpuno nepoznato. Onda, posle toga, mnogi umetnici su me potražili za bitove u SAD.
Znači dobio si na značaju posle rada sa srpskim umetnicima?
Ljudi su slušali moje bitove u Rusiji, i to je otišlo svuda. To, sa mojim "tipskim" bitovima na Youtubeu, to je privuklo pažnju umetnika u SAD. Mislim da mi je prva velika stvar bila sa Duke Deuce-om. On je umetnik iz Tenesija, i svidele su mu se moje stvari jer voli Memfis stil. Najpopularniji sam u Tenesiju na mojoj Youtube stranici, pa sam napravio bit za ploču Duke Deucea, i u to vreme on je potpisao za QC i Offset. Onda sam pomislio "ova pesma će da bude velika". Sećam se da je Lil Pump igrao uz ovu pesmu na Lajvu. Lil Pump je bio najveća stvar u 2018. Onda je Kardi Bi slušala tu pesmu na njenom Storiju. Svi su je postovali, ali ta pesma nije postala velika. Bio sam malo razočaran. Onda, posle toga, počeo sam da radim sa Octavianom, koji je umetnik iz UK. Napravio sam jednu pesmu za njegov album. Onda sam napravio mnogo bitova za nepoznate umetnike, a kad su potpisali za velike umetnike, oni su počeli da se raspituju za moje bitove. To se desilo sa Quavoom. Njegov umetnik Reebok je repovao na jednom od mojih bitove, i onda me pitao za paket. Bio sam dobro povezan sa drugim dobro poznatim producentima u Evropi, kao što je Gezin iz 808 Mafia. On mi je dobar prijatelj. Kad su mu bili potrebni bitovi za Offset, Juice WRLD, i Gashija, poslao sam mu paket. Ali nisu uspeli, i ja sam bio u fazonu "jbt, kad će da se desi taj trenutak?" Evropski producenti, kad aplouduju bit na Youtube, oni čekaju da ga uzme neki nepoznati umetnik iz SAD i da napravi od njega najveću stvar na TikToku.
Kakva je hip hop scena u Srbiji?
2001. i 2002. godine svi su pravili muziku u stilu Paf Dedija. Posle toga, kad je trap počeo da eksplodira po SAD, svi su počeli da rade to. Postoji čudan miks srpske pop muzike i trapa. Drugačije je. Čudna fuzija.
Ko je umetnik koji predstavlja muziku koju ljudi treba da čuju?
Definitivno Cobi. On je prva osoba s kojom sam ušao u studio, radeći na pesmama. On nije samo umetnik, nego je i najveći srpski producent ikada. On je radio sa Rick Rossom, French Montana, XXXTentacion, i njegov bit je bio na BET cypher-u pre dve godine. Ali on ne radi muziku za SAD više. On je sada umetnik, radi za sebe.
Da li ti je bio mentor?
Da, on mi je dobar prijatelj. Kad sam dobio poziciju sa Kardi Bi, rekao mi je šta da radim u Srbiji, i kako. On je stvarno dobra osoba i mentor. Ima ludo iskustvo. Producirao je sve srpske pesme od 2005. do sada.
Šta ti je san u budućnosti?
Volim mnogo Baby Keem i Key Glock. Definitivno Megan Thee Stallion. Onda, ne znam, možda Drake. To bi bilo ludilo.
Posle ovoga sa Kardi Bi, da li je to sve bliže?
Da, definitivno. Ali mislim da bi trebalo da nastavim još da radimi radim, jer moram da uhvatim sledeći singl što pre je moguće. Moram da radim više na sopstvenom stilu i da učinim da moja muzika bude prepoznatljiva. Da, kad čuju moj bit, znaju da sam to ja. Nema potrebe za tagom. Bilo bi savršeno da radim sa još umetnica kako bih otvorio taj put. Ima mnogo prostora za producente da uzmu to. Osećam da je moj zvuk savršen za to. Želim da radim sa što više ženskih umetnika.
U poslednje vreme je više evropskih producenata koji uspevaju da dobiju pozicije sa velikim hip hop imenima, kao na primer OZ na nekim Drakeovim singlovima nedavno. Šta misliš, zašto se to dešava?
OZ je stvarno veliki u Evropi, a onda je postao veliki u SAD: Evropski producenti uvek žele da rade sa američkim umetnicima, jer mi slušamo tu muziku i ona nam je inspiracija. Ne možemo da radimo to sa nekim umetnikom u studiju ili sa nekim u komšiluku ili gradu, pa radimo 10 puta više. Svaki producent u Evropi eksplodira jer šalje melodije popularnim američkim producentima. Pokušavamo da nađemo svoj put.
Moram da pitam, da li znaš za repera Smoke DZA? Ako znaš, da li ti je njegovo ime značilo nešto kad si sebi davao ime (Yung DZA)?
Od 2006. do 2007. radio sam grafite i D-Z-A su mi bila savršena sloba za crtanje. Savršena kombinacija. Posle toga, kad sam saznao za Smoke DZA, slušajući američku muziku, bio sam u fazonu "treba da pronađem neke njegove intervjue da uzmem tag za bitove". Našao sam ga u emisiji sa Snoop Dogom gde je Smoke DZA bio gost. Snoop Dog he rekao "DZA je in the house!", i to sam katovao i stavio na svoj tag. Tako, hvala puno Smoke DZA. On je stvarno dobar umetnik.
Ček, da li je tag na "Up"? Nisam ga čuo.
Ne, nije na "Up", ali želim to da promenim sada. Videćemo.
Koji ti je sledeći cilj?
Pokušaću da radim 10 puta više nego pre ovoga, jer sad mnogi drugi umetnici traže moje bitove. Napraviću sledeći talas zvukova. Zvuk koji imam je nešto veoma različito. Tražim da radim sa novim umetnicima, mladim umetnicima i ženskim umetnicima.
Na kraju, kako se osećaš u ovom momentu?
Osećam se isto. Ništa se nije promenilo. Svi oko mene su u hajpu, ali za mene je samo "ok, šta je sledeće?" Možda jer sam u Evropi i ne znam šta znači biti u SAD i čuti pesmu na radiju."
Bonus video:
(Espreso/Complex)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!