ne nasedajte
PAŽLJIVO POGLEDAJTE U JELOVNIK I UVERITE SE SAMI! Ovako vas restorani varaju da bi uzeli više NOVCA!
Dok se vi opuštate uz ukusnu hranu, vlasnici restorana itekako razmišljaju na koje vas sve načine mogu navesti da kod njih ostavite što više novca
Izlasci u restoran mogu biti ugodan način da se provede slobodno vreme i uživa u hrani, ali ponekad mogu biti krivci za rupe u vašem budžetu.
Dok se vi opuštate uz ukusnu hranu, vlasnici restorana itekako razmišljaju na koje vas sve načine mogu navesti da kod njih ostavite što više novca.
Evo kojim se trikovima najčešće služe.
1. Štede na voću
Barmeni će vas neretko zakinuti na soku od ceđenog voća, ne toliko zbog uštede novca, koliko zbog uštede vremena.
Da biste dobili čašu svežeg soka od pomorandže potrebne su tri pomorandže. Ponekad im do vrha čaše nedostaje samo malo, pa taj deo, umjesto da iskoriste još jednu pomorandžu, jednostavno nadopune kupovnim sokom od pomorandže, piše Brightside.
2. Smeštaju vas za određene stolove
Istraživanja pokazuju da će ljudi smešteni dalje od centralnog dela restorana naručiti veće porcije i više hrane nego oni koji sede svima na vidiku. Takođe će češće naručiti dezert ako znaju da će ih videti manje ljudi. Zbog toga se mnogi restorani trude da imaju što više udobnih separea koji će vam osigurati privatnost.
Drugi razlog je taj što ćete na udobnijem mestu poželeti da provedete više vremena što automatski znači da ćete naručiti više hrane.
3. Mesto u jelovniku
Pokazalo se da najviše profita donose jela koja se nalaze na sredini jelovnika. Stručnjak Eron Alen tvrdi da restorani mogu prilično da zarade koristeći takve marketinške trikove. Budući da će gosti češće izabrati jelo koje se nalazi na sredini jelovnika, vlasnici tamo obično stavljaju najskuplja jela, a kako bi prodali što više dezerta, često stavljaju istu cenu za sve dezerte bez obzira na sastojke ili veličinu pojedinog dezerta.
4. Štede na skupim sastojcima
U jela koja sadrže skuplje sastojke često se stavlja samo minimum tih sastojaka. Na primer, možda će vam pažnju privući jela koja sadrže bobice, semenke, orašaste proizvode ili tartufe, ali te ćete proizvode naći samo u tragovima. Ponekad se radi o samo jednoj bobici.
5. Neobični nazivi jela
Pametno smišljeni nazivi i opisi jela mogu vas navesti da potrošite više nego što biste to napravili s jednostavnim nazivima. Na primjer, "čokoladni kolač" zvuči obično, ali "kolač s belgijskom čokoladom" zvuči mnogo egzotičnije.
6. Smanjene porcije na malim tanjirima
U poslednje vrijeme su vlasnici počeli da smanjuju porcije hrane, ali ne i cene. To je ideja koju su pokupili iz prodaje. Ako ste primetili da se prodaju pakovanja od 900 grama umesto od jednog kilograma ili 900 mililitara umjesto litra, slična stvar vas dočekuje i u restoranima. Kako bi sakrili da je porcija zapravo manja, restorani su počeli koristiti i manje tanjire na kojima se vizuelno čini da ima više hrane.
7. Fotografije jela
Stručnjak za restoranske jelovnike, Greg Rap, tvrdi da ilustracije mogu podstaknuti gosta da potroši više novca.
"Ako se u jelovniku nalazi fotografija nekog jela, ona može uticati na to da se to jelo proda u tri puta većoj količini ako je to jedina fotografija na stranici. Zbog toga vlasnici pažljivo biraju koju će sliku staviti na jelovnik", kaže on.
8. Akcijske cene
Većina restorana svežu ribu naručuje utorkom ili četvrtkom pa se tako riba po akcijskoj ceni na meniju zna naći ponedeljkom kako bi je prodali što više dok joj nije istekao rok trajanja.
9. Besplatne grickalice
U nekim će vas restoranima dok čekate hranu ponuditi besplatnim grickalicama poput maslina, krekera ili čipsa, ali tu se ne radi o lepom gestu iako će to mnogi tako protumačiti.
Stvar je u tome da će vas ove grickalice učiniti žednima jer su pune soli, a to će vas podstaći da naručujete više pića.
10. Izbor muzike
Slušanje muzike može podstaći fizičku i emotivnu reakciju. Skupi restorani često puštaju klasičnu muziku budući da ona podstiče goste da više troše jer čini da se osećaju bogatiji.
11. Dve veličine porcija
Ponekad postoji mogućnost da naručite veću ili manju porciju istog jela. Budući da većina gostiju nema pojma koliko je manja porcija zaista mala očekuju da će uštedeti ako je naruče. Zapravo, restorani uvijek bolje zarade prodajući manje porcije jer uštede na sastojcima.
12. Prigušena svetla
Osvetljenje itekako utiče na ono što ljudi jedu. Skuplji restorani najčešće imaju prigušena svetla jer se ljudi tako lakše opuste, te će tamo provesti više vremena i potrošiti više novca.
13. Konobari
Prijateljski nastrojeni konobari koji se šale s vama, preporučuju vam jela i daju vam komplimente zapravo su vrhunski prodavači. Zbog njihovog šarmantnog i prijateljskog nastupa gosti imaju poverenja u njih pa prihvataju njihove sugestije oko narudžbe.
BONUS VIDEO: NAŠLI SMO IZLAZ IZ LAVIRINTA: Pored tunela, prestonica dobila rasvetu u obliku lavirinta!
(Espreso.co.rs / Index.hr)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!