ZA PRIMER!
UJUTRU IŠAO NA FAKS, POPODNE RAZNOSIO PICE, A UVEČE... Ovaj tinejdžer je od sebe napravio MILIONERA!
Danas, šest godina kasnije, Gymshark ima više od 1,2 miliona kupaca i 215 zaposlenih, a kompanija je smeštena Solihalu u Midllandsu
Teško je reći kako je tada 19-godišnji Ben Fransis imao vremena i energije da pokrene svoj posao s Gymsharkom. Iako se i mnogi drugi mladi preduzetnici muče radeći normalan posao od 9 do 5 pa tek nakon toga razvijaju svoj posao, Ben je te 2012. bio student preko dana, a dostavljač pica tokom večeri.
- Ujutro bih išao na predavanja na fakultetu Aston u Birmingemu koja bi se obično završila tek poslepodne, a onda bih dostavljao pice za Pizza Hut od 5 popodne do 10 uveče. Na mejlove vezane za Gymshark odgovarao bih između dostava ili uveče kad bih stigao kući. Tada bih radio i na svom websajtu i dizajnirao nove proizvode, priča Ben.
Nakon dve iscrpljujuće godine - a svake je ostvario prihod od oko impresivnih 250.000 funti - Ben je napustio studije i svijet pice i u potpunosti se posvetio svojoj kompaniji.
Danas Gymshark vredi mnogo više i samo ove godine očekuje promet od oko 100 miliona funti.
I pre nego se bacio u biznis 2012. godine, preduzetnički duh je u Benu već bio spreman. Kao tinejdžer je pokrenuo web stranicu koja je prodavala
registracijske oznake za automobile. Kao zaljubljenik u fitness, osmislio je i dve aplikacije za vežbanje od kojih je jedna zaradila oko 8.000 funti.
Sledila je ideja o Gymsharku, online prodavnici namenjenoj fitness fanaticima koja je prodavala dodatke ishrani.
- Išao sam u teretanu i bio zainteresovan za takve stvari. Želeo sam da se uključim u fitness industriju, kaže Ben.
Nakon što je zaključio da su marže i zarada od dodataka ishrani prilično niske, bacio se na odeću.
- Sećam se da sam tražio svuda i nisam mogao da nađem ništa što bih hteo da obučem. Tad sam rekao: Hajde da napravimo nešto!
Uz pomoć brata i nekolicine prijatelja, kupio je šivaću mašinu i printer i u garaži svojih roditelja počeo da izrađuje majice, helanke i ostalu odeću za fitness.
- Moja baka je pravila zavese i naučila me da šijem. Sećam se da smo imali deset narudžbi, a za 12 ili 15 stvari bih potrošio ceo dan. Ali bilo je zabavno.
Ben, koji sada ima 26 godina, kaže da u ono vreme nije imao nikakav plan za razvoj kompanije.
- Bilo je to nešto poput: Ovo bih želeo da nosim, pa ću to napraviti, priča.
Kompanija je počela da izrađuje odeću za vežbanje koja je pristajala mršavim tinejdžerima jer je većina drugih proizvođača pravila stvari namenjene mišićavim, odraslim ljudima.
Ben kaže i da su cene stvari određivali 'od oka', odnosno onoliko koliko su i sami bili spremni da plate za neki komad odeće.
Danas, šest godina kasnije, Gymshark ima više od 1,2 miliona kupaca i 215 zaposlenih, a kompanija je smeštena Solihalu u Midllandsu.
Ali kako je kompanija porasla tako brzo? Ukratko, bilo je to zbog lukavog korišćenja društvenih mreža.
Tačnije, Gymshark je odlučio da pošalje nekoliko besplatnih primeraka svoje odeće ključnim influenserima i poznatim body bilderima poput Leksa Grifina i Niki Bleketer, koji imaju značajni broj pratilaca na društvenim mrežama.
Nadali su se da će te fitness zvezde pozitivno oceniti njihove stvari. Ideja je uspela bolje od očekivanog i ubrzo je stigla reklama na Jutjubu i Instagramu. Prodaja je nakon toga odletela nebu pod oblake.
U isto vreme radili su i na sopstvenim platformama i pokušavali da postanu što vidljiviji. Danas imaju više od 2,4 miliona pratilaca na Instagramu i 1,5 miliona na Fejsbuku. Redovno održavaju događanja širom sveta na koja pozivaju kupce da upoznaju influensere koji s njima sarađuju. Obično se odazove više stotina ljudi.
Drugi ključan faktor bilo je dovođenje veterana industrije sportske opreme Stiva Hjuita koji je postao menadžer u aprilu 2015. godine.
Ben je i dalje većinski vlasnik, ali Hjuit i glavni strateg Paul Ričardson takođe imaju određeni udeo. Još jedan akcionar je Benov prijatelj Levis Morgan koji je pomogao da se kompanije pokrene, ali je otišao pre nekoliko godina. Benova devojka Robin Galant radi kao 'ambasadorka brenda'.
Emili Šaterland, novinarka Drapersa, lista posvećenog trgovini, kaže da je za uspeh Gymsharka bilo presudno njihovo korišćenje društvenih mreža.
- Influenseri kupcima daju razlog zašto da kupe baš Gymshark, a ne neki drugi brend. Osećaju povezanost.
Šaterlend kaže i da je Gymshark kadar da brzo reaguje na promene jer je do dan danas ostao onlajn prodavnica neopterećena skupim održavanjem.
U budućnosti, Gymshark planira više da se posveti prodaji na drugim kontinentima, iako već i sada oko 40 posto prodaje ostvaruju u SAD-u. Žele do 2020. da imaju 25 onlajn prodavnica prilagođenih pojedinim državama.
Možda će otvoriti i prvu pravu prodavnicu.
- Ne idem baš često u kupovinu, ali mislim da je dobra ideja negde imati pravu prodavnicu. Nisam još siguran, ali trebaće nam puno mesta. To mora da bude jako kul prodavnica, kaže Ben.
BONUS VIDEO: ONO KADA POMISLI DA JE TESLA! Pa, posle toga plače kao malo dete. (VIDEO)
(Espreso.co.rs/Jutarnji.hr)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!