OVO SU RAZLOZI ZBOG KOJIH MUŠKARCI PUŠTAJU BRADU: Jedan će naročito zaintrigirati dame, zagolicaće prljavu maštu
Dordž Kluni, Foto: Profimedia

morate znati

OVO SU RAZLOZI ZBOG KOJIH MUŠKARCI PUŠTAJU BRADU: Jedan će naročito zaintrigirati dame, zagolicaće prljavu maštu

Muškarci sa bradom imaju različite motive da ih neguju, ali izgleda da su motivisani statusom, konkurencijom, ali i porodičnom brigom

Objavljeno:

Tokom poslednje decenije, brade su uživale istaknuto mesto u muškoj modi. Ono što se nekada smatralo privremenim oživljavanjem hipstera u kasnim 2000-im, sada je postalo glavna karakteristika brada širom sveta.

Ali bez obzira da li mislite da su brade privlačne ili ne, muškarci imaju različite motive za održavanjem iste.

Novo istraživanje je pokazalo da posedovanje brade može biti u korelaciji sa određenim društvenim motivacijama povezanim sa statusom, ali i označava posvećenost porodici, piše IFL Science.

Dlake na licu kod ljudi su se*sualno dimorfna karakteristika; odnosno jače su izražene kod muškaraca nego kod žena. Ali da li ste se ikada zapitali kojoj svrsi ona služi nama kao vrsti?

U kojim godinama su žene najatraktivnije, a u kojim muškarci?

U kojim godinama su žene najatraktivnije, a u kojim muškarci?
U kojim godinama su žene najatraktivnije, a u kojim muškarci?foto: Profimedia

S obzirom na to da su ljudi, kao i drugi primati, društvena bića koja deluju u grupama različitih veličina sa društvenim organizacijama na više nivoa, postoji dobar argument da bi bradatost mogla da pomogne da se signalizira status među muškarcima, kao i privlačnost za žene.

Imati bradu, na primer, može pomoći da se odrede nečije godine, dominacija i mesto u grupi. Ovaj argument o ukrasu na licu bi onda ukazivao na to da muškarci mogu namerno da upravljaju količinom i oblikom dlaka na licu kao deo strategije samopromocije.

Ali ova vrsta održavanja dolazi sa troškovima, kako finansijskim (muška kozmetička industrija nastavlja da raste), tako i u smislu vremena i truda. Dakle, koji su psihološki faktori koji motivišu muškarce da puštaju i održavaju bradu?

Ovo je bilo pitanje koje je pokrenulo istraživače sa Univerziteta Šlezije u Poljskoj i Univerziteta u Padovi u Italiji.

„Do sada sprovedene studije pokazale su da muškarcima različiti tipovi dlaka na licu daju različite karakteristike vezane za fundamentalne društvene motive. Međutim, istraživanje o percepciji dlaka na licu muškaraca daje mešovite nalaze i postoji potreba za dodatnim istraživanjima na ovu temu kako bi se razjasnila ova dvosmislenost “, piše tim u svojoj studiji

Na primer, ljudi vide bradate muškarce kao zdravije i bolje borce, možda ističući motivaciju u vezi sa izbegavanjem bolesti i samozaštitom. Takođe se smatraju poverljivijim i prijateljski nastrojenim, što bi moglo odgovarati afilijativnim društvenim interesima. Ali bradati muškarci se takođe mogu posmatrati kao agresivniji i dominantniji, što može da ukaže na motive koji su povezani sa statusom.

Na primer, ljudi vide bradate muškarce kao zdravije i bolje borce, možda ističući motivaciju u vezi sa izbegavanjem bolesti i samozaštitom
Na primer, ljudi vide bradate muškarce kao zdravije i bolje borce, možda ističući motivaciju u vezi sa izbegavanjem bolesti i samozaštitomfoto: Profimedia / LJSphotography / Alamy / Alamy /

Pored toga, istraživanje je pokazalo da ljudi smatraju da muškarci sa dlakama na licu imaju veće očinske sposobnosti, što ukazuje na potencijalne motive za brigu o porodici.

Sve u svemu, tim je otkrio da muškarci sa više dlaka na licu više cene dugoročne veze i da su više zainteresovani za brigu o svojoj porodici od onih sa manje dlaka na licu.

„Prethodni nalazi su pokazali da posmatrači imaju tendenciju da percipiraju bradate muškarce kao one koji imaju više roditeljskih veština“, objašnjava tim.

Oni dodaju da „muškarci mogu koristiti više dlaka na licu da informišu druge ljude da se njihovi društveni motivi pomeraju na fokusiranje na dugoročne romantične veze i porodicu“.

Pored toga, otkrili su da je kod obrijanih muškaraca motiv traženja partnera povezan sa višom motivacijom da poboljšaju rast dlaka na licu, što dodatno podržava ovu tezu.

Zanimljivo je da muškarci koji su prijavili veću konkurentnost nisu imali više dlaka na licu. Istovremeno, stres nije bio veći kod muškaraca sa više dlaka na licu – rast brade, dakle, nije pokušaj da se nadoknade druge oblasti vezane za muškost.

„Mešavina afilijativnih i takmičarskih motiva koja je u korelaciji sa poboljšanjem rasta dlaka na licu ukazuje na to da muškarci koji su motivisani za poboljšanje rasta dlaka na licu takođe žele da se predstave kao vredni i pouzdani saveznici i prijatelji“, zaključuju autori.

Međutim, studija ima i ograničenja. Budući rad, tvrde autori, mogao bi posvetiti više pažnje raznovrsnosti različitih tipova dlaka na licu i tome kako ih muškarci oblikuju. Studija se takođe oslanjala na mere samoprocene, što znači da je moguće da su ispitanici izjavili svoja uverenja, a ne svoju stvarnu motivaciju.

Ipak, studija je prva koja ispituje motivaciju za poboljšanje rasta dlaka na licu kod muškaraca i pruža nove uvide u to zašto su brade danas u modi.

„Pretpostavili smo da bi se težnja muškaraca da ostvare fundamentalne društvene motive mogla manifestovati kroz povećano interesovanje za poboljšanje rasta dlaka na licu“, objašnjava tim..

Da bi ovo istražio, tim je anketirao 414 muškaraca između 18 i 40 godina. Oni koji su učestvovali dali su informacije o svojim dlakama na licu i popunili upitnike koji su merili četiri faktora: njihovu motivaciju za puštanje brade, fundamentalne društvene motive, stres u vezi sa rodnom ulogom i intraseksualno takmičenje (između drugih muškaraca).

Da bi procenili osnovne društvene motive učesnika, tim naučnika je od njih zatražio da ocene važnost stvari kao što su samozaštita, izbegavanje bolesti, pripadnost grupi, traženje statusa, ali i traženje partnera,

Studija je objavljena u Archives of Sexual Behavior.

Bonus video:

20:52

POPODNEVNI DNEVNIK 28.06.2024

(Espreso / N1 / Prenela: I.O.)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.