niste znali
STRUČNJACI OTRKILI ZAŠTO SU NA SEMAFORU BAŠ CRVENA, ŽUTA I ZELENA BOJA: Ovu SIMBOLIKU niste znali
Ove istorijske činjenice niste znali
Ako ste među onima koji su se zapitali kako je neko odabrao tri boje na semaforu i zašto su to baš crvena, zelena i žuta, stručnjaci su objasnili tajnu saobraćajne signalizacije.
Za početak, korisno je znati odakle dolaze semafori i njihove boje. Tako su u SAD-u 1910. godine postavili prvu saobraćajnu signalizaciju u zemlji.
Policajci su koristili pištaljke i svetla kako bi održali prolazak automobila dajući vozačima do znanja kada da stanu ili krenu. A onda je 1920. godine Vilijam Pots napravio prvi semafor.
U to vreme nije bilo pravila o vrsti svetla ili uzoraka koji se moraju koristiti, pa su svetla izgledala drugačije u različitim delovima zemlje.
Zato je Savezna uprava za autoputeve 1935. godine izdala “Priručnik o jedinstvenim uređajima za kontrolu saobraćaja” koji je sadržao standarde za sve znakove i signale. Taj je priručnik takođe zahtevao da semafori svuda budu crveni, žuti i zeleni.
Boje
Dakle, odakle dolaze određene boje? Pre semafora, vozovi su već koristili svetlosne signale u železničkom saobraćaju.
Na ovim semaforima crveno je značilo stani, belo je značilo kreni, a zeleno je značilo „nastavi s oprezom“, piše Tips’n’Tricks. S vremenom je bela boja počela da predstavlja problem jer mašinovođe nisu bili sigurne da li je reč o signalnom svetlu ili o nečem drugom.
Stoga su zamenili boje, pa je zelena označavala polazak, a belu su zamenili žutom uz objašnjenje da ona znači „nastavi s oprezom“. Ali zašto onda crveno? Crvena boja je boja s najvećom talasnom dužinom. A to znači da je možete videti iz veće udaljenosti, što je vrlo korisno kada su u pitanju znakovi upozorenja i semafori koji traže da se zaustavite radi sigurnosti.
Bonus video:
PEŠIĆ POTPUNO IZGUBLJEN, NE VIDI NI SEMAFOR! Eksperti osudili selektora: Mnogo je plaćen za čoveka od 73 GODINE
(Espreso/Krstarica)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!