REČ PSIHOLGA
NERASPOLOŽENI STE, OTALJAVATE I NIŠTA VAM NE IDE OD RUKE? Problem je možda u vašim ZIDOVIMA!
Istraživanje u Velikoj Britaniji je pokazalo da je većina kancelarija okrečena u belu (33 odsto), odnosno sivu boju (21 odsto).
Ceo dan ste neraspoloženi, posao otaljavate, ništa vam ne polazi za rukom… Psiholozi tvrde da bi to moglo da ima veze sa bojom zidova.
Istraživanje u Velikoj Britaniji je pokazalo da je većina kancelarija okrečena u belu (33 odsto), odnosno sivu boju (21 odsto).
Iako je ovaj izbor sa svim logičan jer se smatra da su neutralne boje najzahvalnije za kombinovanje sa nameštajem, ali i smirujuće, ispostavilo se da one ipak nisu najbolji izbor.
Kako navodi psiholog Li Čejmbers, studije su utvrdile da neutralne boje mogu da izazovu tugu i depresiju, naročito kod žena.
Sa druge strane, muškarci najslabije rade u prostorijama sa ljubičastim i narandžastim zidovima.
Boja koju u skoro svim slučajevima treba izbegavati je crvena.
“Crvena prirodno privlači oko i nije slučajno izabrana za hitne službe. U kućnoj kancelariji, crvena može da bude previše stimulativna, što dovodi do gubitka koncentracije i fokusa, zbog čega se postepeno povećava opasnost od grešaka ili konflikta”, navodi Čejmbers.
Ipak postoji jedno mesto gde se crvena boja savršeno uklapa.
“Utvrđeno je da crvena podstiče rad srca i protok krvi, i zbog toga je idealna za teretane”, kaže Čejmbers.
Kao najbolji izbor Li navodi plavu i zelenu boju.
“Plava je poznata kao boja produktivnosti. Promoviše smirenost, koncentraciju i emotivni balans koji omogućava maksimalni učinak na poslu. Ipak, previše plave boje može da vas učini previše opuštenima i smanji vašu kretivnosti, pa razmislite o tome da je “razbijete” nekim toplim bojama. Zelena je boja staloženosti i rasta, smanjuje umor oka i na taj način poboljšava pažnju i fokus”, objašnjava Čejmbers i dodaje da je zelena, iako je manje produktivna od plave, ipak najbolja za vaše opšte dobro.
(Espreso/metro.co.uk)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!