rolerkoster emocija
OČAJNIČKI JE ŽELELA DETE, A MUŽ JE VARAO SA PREKO 200 ŽENA: Nesrećan život Odri Hepbern daleko od očiju javnosti
Bila je i danas je jedna od najlepših žena koja je koračala ovom planetom, ali mnogo ne znaju sa kakvim bolom je živela do kraja svog života
Nekada je bila najomiljenija žena na svetu, ali je osećala dubok nedostatak ljubavi u svom privatnom životu. Sada novi film o Odri Hepbern, prvi snimljen uz saglasnost njene porodice, otkriva njenu izuzetnu tugu i bol dok iskreno govori o traumama koje joj je naneo njen otac, svojim brakovima i pobačajima.
Odri, dokumentarac 26-godišnje britanske rediteljke Helene Koan, dolazi od producenata filma "Mekvin" nominovanog za Baftu, o životu modnog dizajnera Aleksandra Mekvina, i prepun je otkrića o modnoj ikoni i ženi koja je svoj život posvetila pomaganju drugima.
U intervjuu koji je snimio novinar magazina Lajf 1992. godine, Hepbern govori o uticaju razvoda njenih roditelja kada je imala šest godina. „Odlazak mog oca bio je prvi veliki udarac koji sam imala kao dete, bila je to trauma koja je ostavila veliki trag na mene, ostavila me je nesigurnom za život“, otkriva ona.
„Nestao je jednog dana, majka je objasnila da je otišao na put i da se ne vraća. Majka nije prestajala da plače, trudila sam se da budem tu za nju, ali kao dete ne možeš baš sve da razumeš.”
Tokom svoje karijere, Hepbern je postala oličenje elegancije i gracioznosti.
Rođena u evropskom plemstvu 1929. godine, ali uništena posledicama Drugog svetskog rata kao dete u Holandiji, Hepburn je čvrsto držala svoje probleme iza svoja četiri zida sve do svoje smrti 1993. godine, kada je preminula od posledica raka.
Koan, koja je provela tri godine istražujući sve o omiljenoj holivudskoj zvezdi, rekla je za Observer da je zapanjena kontrastom između Hepberninog imidža i istine o njenim mračnim danima, piše Stil.
„Na nju se gleda kao na uzor savršenstva i lepote, ali film je bio o tome da pokaže osobu ispod toga. Mnogo je patila od nesigurnosti zbog svog izgleda i odnosima sa muškarcima, a sve to zbog odnosa sa ocem i napuštanja bilo je tako čudno čuti te intimne detalje. Bio je to takav preokret za nekoga ko je oduvek bio tako zatvoren“, rekla je Koan.
Odri vodi gledaoce kroz niz ključnih trenutaka, od gladovanja kao deteta u ratu do preseljenja u London gde je postala balerina. Hepbernov proboj kao zvezde sa Oskarom u rukama koji je dobila zbog kultne uloge u filmu " Praznik u Rimu"1953. godine i njen kasniji uspeh u filmu "Sabrina" i "Doručak kod Tifanija" upotpunjen je arhivskim snimcima i doprinosom prijatelja i porodice, koji entuzijastično pružaju detalje iza scene.
„Najbolje čuvana tajna o Odri je da je bila tužna“, kaže njena najstarija unuka Ema Ferer, koja je rođena godinu dana nakon što joj je baka umrla. Uticaj dva teška braka na nju je ključni deo filma. Hepbern je upoznala svog prvog muža, glumca Mela Ferera, kada su nastupali u brodvejskoj produkciji "Ondine". Par se venčao u Švajcarskoj 1954. godine, dobio sina - Šona Hepberna Ferera, Eminog oca - i razveo se 14 godina kasnije. „Moj otac je bio težak i zahtevan čovek“, priznaje Šon. „Tražila je očinsku figuru i bili su srećni i živeli su bajkovitim životom tokom prve decenije… on je proveo ostatak života žaleći što ju je izgubio."
Film prikazuje kako je Hepbern pokušala da pronađe svog oca 25 godina nakon što je izgubila kontakt sa njim. Pridružio se fašističkom pokretu u Britaniji kada je ostavio svoju porodicu u Holandiji. Hepbern ga je na kraju pronašla preko Crvenog krsta i posetila ga u Irskoj. Iskustvo je bilo hladno i ostavilo ju je ogorčenu i povređenu.
„Osećaj porodice je strašno važan. To što su mog oca ostavili, ili je on sam sebe ostavio, bilo je tragično“, kaže ona u filmu. „Da sam samo mogla da ga viđam redovno, osećala bih da me voli i imala bih oca... Očajnički sam pokušavala da to izbegnem zbog svoje dece. Postajete veoma nesigurni u naklonost i strašno ste zahvalni na njoj i imate ogromnu želju da je date.”
Hepbern se 1969. godine udala za italijanskog psihijatra Andreu Dotija, preselila se u Rim i dobila drugog sina, Luku, nakon niza pobačaja 1960-ih.
„Emocionalni vrhunac filma je kada otkriva koliko se borila da pronađe ljubav“, rekla je Koan, koja je proučavala stotine sati arhivskih snimaka i materijala kako bi spojila manje poznatu stranu njenog života.
„Njen drugi muž je fotografisan sa 200 različitih žena sa kojima je imao afere, bio je preljubnik, a ona je zbog toga neizmerno patila, rekla je Koan, koji je intervjuisao brojne prijatelje koji su poznavali par.
Brak se na kraju raspao 1980. godine. U nastupu u jednoj emisiji, Hepbern je primetila da su „lekari sjajni sa svojim pacijentima, ali nikada ne žele da brinu o njihovim porodicama”.
Ipak, tokom svog života, bila je veoma svesna moći koju je imala i platforme koju joj je ona dala, bilo u uticaju na modu ili tokom njenog humanitarnog rada. Ovo poslednje, rekla je Koan, je bilo nešto gde je njena strast kasnije u životu pružila utehu od povreda koje je zadobila tokom života.
„Proces pronalaženja mira u sebi, da se pridruži Unicefu i brine o deci u ratom razorenim zemljama poput onih koje je iskusila kao dete i vrati tu ljubav koju nije osećala... Pa, to postaje neka vrsta ciklične priče“, rekla je Koan.
(Espreso)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!