Zašto se ljubimo? (FOTO) (GIF)
Foto: profimedia

dodirni me usnama

Zašto se ljubimo? (FOTO) (GIF)

Prosečna osoba provede 20.160 sati života ljubeći se, a svetski rekord za najduži poljubac na svetu - bez prekida, iznosi 58 sati 35 minuta i 58 sekundi
Objavljeno:

4 razloga zbog kojih će te ostaviti, čak iako te voli! (FOTO) (GIF)

Strastveni poljubac pomaže zdravlju zuba, jača imunitet, i troši 2-3 kalorije po minutu. Muškarac koji svako jutro poljubi svoju ženu živi pet godina duže, od onog koji to ne radi. Ali, da li ste se ikada zapitali zbog čega se uopšte ljubimo?

Čini se da ljubljenje u davnoj prošlosti nije bilo znak strasti i romantike, već čista potreba za preživljavanjem. Neki evolucijski psiholozi smatraju da se ta navika zapravo razvila od deljenja hrane iz jednih usta u druga. Nešto kao što ptice hrane svoje ptiće i mnogi primati - sažvaću hranu pa je gurnu u usta svojim mladuncima.

foto: giphy

To su nekada i naši preci radili, a verovatno se ta navika zadržala do danas u retkim plemenima koja žive daleko od civilizacije. Nije uvek bilo gotovih kašica i hrane za decu, pa su žene same žvakale hranu da bi je usitnile i dale svojoj bebi. Slično je i kada pogledate duboku povezanost, čak opsesiju, muškaraca ženskim grudima. I to dolazi od hranjenja i osećaja bliskosti i sigurnosti koju su osećali dok su bili bebe. Kad porastu, grudi ih asociraju na sve te divne osećaje. Tako je i s ljubljenjem. Prestalo je da označava samo hranjenje i bliskost, a postalo je nešto bez čega većina ljudi ne može da živi.

foto: Thinkstock

Ljubljenje budi emocije i smanjuje nivo stresa. Nivo kortizola se smanjuje, a oksitocina povećava. Kortizol je hormon stresa, a oksitocin hormon ljubavi.

foto: giphy

Testiranje partnera

Pljuvačka sadrži brojne informacije, tvrde naučnici, pa je ljubljenje i podsvesno testiranje partnera. Važnu ulogu u tome imaju feromoni - mirisi koje luče tela, a koji mogu razviti snažnu privlačnost između muškarca i žene. Studije pokazuju da hemikalije koje ispuštamo igraju ulogu u tome hoćemo li nekome biti privlačni ili ne.

foto: profimedia
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.