![Izložba Jelene Aranđelović “Oštećene situacije” u Galeriji Kolarčeve zadužbine 25.2.-14.3.](/data/images/2020/02/17/12/720703_jelenaarandjelovickolarac_ls.jpg)
ART Scena
Izložba Jelene Aranđelović “Oštećene situacije” u Galeriji Kolarčeve zadužbine 25.2.-14.3.
Jelena Aranđelović diplomirala je (2003) i magistrirala (2008) slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, a 2004/05 studirala je na ENSBI (Ecole Nationale Superieure de Beaux/art) i 2006/07. boravila u Cite Internationaldes Arts u Parizu.
Izložba Jelene Aranđelović “Oštećene situacije” u Galeriji Kolarčeve zadužbine, koja će biti otvorena 25. februara, obuhvata radove koji se tiču dokumentovanja prošlosti, a prema rečima umetnice, predstavljaju grčevit otpor ubrzanosti i težnju ka vrsti autorefleksije, kako lične, tako i svih drugih pojedinaca i kolektiva.
![](/data/images/2020/02/17/12/720707_jelenaarandjelovic-ostecenesituacije_ff.jpg?ver=1581938469)
“Zašto se čovek skoro uvek vraća u prošlost i pokušava da je rekonstruiše i objasni? Zar sadašnjost nije dovoljno inspirativna, upitna i pokretačka? Kao strastvenom, a ne isključivo racionalnom biću, čoveku je potrebna patetična reč i slika. Ne tvrdi Hegel slučajno da se mnoštvo svakodnevnog sveta, raznovrsnost neposrednog, ruši u času kad nastupa racionalno mišljenje”, navela je Jelena Aranđelović povodom izložbe na kojoj predstavlja radove nastale na osnovu pronađenih starih, odbačenih fotografija o događajima o kojima uglavnom ne zna ništa, ali je odlučila da ih spase od zaborava. Njihov vremenski raspon kreće se od kraja 60-ih godina 20. veka do danas.
![](/data/images/2020/02/17/12/720705_jelenaarandjelovicostecenesituacije_ff.jpg?ver=1581938482)
“Slike koje su prikazane su za svakoga, osim za potomke njihovih aktera, frejmovi neodgledanih filmova. Raspon emocija koji je na njima prikazan kreće se od ekstremne sreće i veselja do tuge, patosa. Uzeti frejmovi su nalik prizorima iz Čehovljevih drama, gde nas više od radnje obuzimaju likovi i atmosfera”, navela je Jelena Aranđelović, dodajući da se, susrećući se sa odbačenim foto materijalom o kojem ne zna ništa ili onim na kojem je vinovnik proživljenog, čovek izlaže agresiji iracionalnih ideja i impulsa.
Neželjenim - odbačenim sećanjima, umetnica daje novi život, čime se prošlost neumitno kombinuje sa sadašnjošću i ponovo pojavljuje.
Pored takvih naizgled proizvoljnih sadžaja, drugi segmet postavke čine njene subjektivne proživljene sekvence na ruševinama hotela “Fjord” u Crnoj Gori, koji je svedočanstvo posleratne jugoslovenske arhitekture i čiji tragovi sada egzistiraju samo kroz formu fotografije, jer od tog zdanja nije ostalo ništa.
![](/data/images/2020/02/17/12/720709_jelenaarandjelovic-ostecenesituacije-kolarac_ff.jpg?ver=1581938495)
“Da li je čovečanstvo kojem stremimo utopistički poduhvat ili iskrena želja za humanijim društvom? Kakav je grad sa svojom memorijom i da li grad doživljava svoju propast, podvrgnut tehnološkim uticajima? Da li grad gubi jedinstvo i transformiše se u prostor ‘rata’ i virtuelni prostor telekomunikacija? Da li se, kao što je Pol Virilio nagovestio, iza te veštački izazvane brzine nazire sklonost ka inerciji?”, navela je Jelena Aranđelović u tekstu povodom izložbe, koja će biti otvorena do 14. marta.
Jelena Aranđelović diplomirala je (2003) i magistrirala (2008) slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, a 2004/05 studirala je na ENSBI (Ecole Nationale Superieure de Beaux/art) i 2006/07. boravila u Cite Internationaldes Arts u Parizu. Dobitnica je norveške (2002) i stipendije Francuskog kulturnog centra (2004), kao i stipendije za mlade talente Srbije.
Izlaže na samostalnim i grupnim izložbama, kao i na internacijonalnim festivalima u zemlji i inostranstvu. Članica je ULUS-a od 2003, a u statusu samostalnog umetnika je od 2006.
Bonus video:
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!